Az Adecco által készített globális felmérés 17 ezer válaszadó véleményét összesítette, a világ 24 különböző országából. Az eredmények azt mutatják, hogy a közösségi média egyre inkább a munkaerőpiac színhelyévé válik, bár ennek hatása és a bevett gyakorlatok egyelőre még nem mindig világosak sem az álláskeresők, sem a toborzók számára.

Leellenőrzik a jelölteket

A felmérésből kiderült, hogy a kiválasztási folyamat több mint fele valamilyen módon kapcsolódik az internethez. Ez az arány az idén várhatóan nőni fog, ugyanis 10 megkérdezett toborzási és kiválasztási specialistából 7 állítja, hogy már most használja a közösségi médiát a HR szakmai tevékenysége során.

Ahogyan a vállalatok egyre aktívabbak a social médiában, az álláskeresőknek is érdemes tematikus közösségi oldalakat böngészni. Ez által nem csak értékes információkhoz juthatnak, hanem a munkaadó számára is megmutathatják elkötelezettségüket. Például a Profession.hu Facebook-oldalán nemcsak híreket, karriertanácsokat, hanem friss álláshirdetéseket is kaphatunk, valamint akár meg is oszthatjuk véleményünket az aktuális kérdésekben.

Álláskeresés és toborzás: mire jó a közösségi média?

Ez utóbbi különösen fontos lehet, ugyanis a világszintű felmérés arra is rávilágított, hogy a jelöltek közösségi média jelenléte igen fontos a toborzóknak, egy jól felépített social media jelenléttel rendelkező jelölttel ugyanis több esetben veszik fel a kapcsolatot a potenciális munkaadók.

Ebből a szempontból a LinkedIn bizonyult a legnépszerűbbnek, a munkaadók 68 százaléka használja arra, hogy jelöltekről tájékozódjon (a LinkedInen a Profession is jelen van). 52 százalék pedig a Facebookon keres rá a jelöltekre a legszívesebben.

A válaszadó HR-szakemberek egyharmada elismerte: volt már olyan, hogy az illető közösségi profilján találta tartalom miatt utasították az illető jelentkezését. (Fontos, hogy ez a magyar munkajog szerint aggályos lehet, ugyanis csak olyan adatokat ismerhet meg egy munkaadó a jelöltekről, amelyek a jövőbeli munkavégzés szempontjából relevánsak lehetnek.)

A toborzás új helyszíne

Silvia Zanella, az Adecco Global Social Media & Online Marketing igazgatója szerint a közösségi média, mint a toborzás és kiválasztás új helyszíne tagadhatatlan és a jövőben egyre nagyobb teret hódít majd. A szakember szerint fontos, hogy a jelöltek kiaknázzák azt a végtelen lehetőséget, amelyet a közösségi média jó használatával az álláskeresésért tehetnek. A munkaadóknak pedig ezzel párhuzamosan magasabb szintre kell emelniük social media szakmai jelenlétüket.

Álláskeresés és toborzás: mire jó a közösségi média?Tipp: Az online álláskeresést kössük össze a közösségi médiával! A Profession.hu-n talált kedvenc állásajánlatainkat osszuk meg saját Facebook-profilunkon, így barátaink és ismerőseink is értesülhetnek róla, hogy mire jelentkeztünk és akár ők is beadhatják pályázatukat hasonló pozíciókra. A Profession.hu állásajánlatainak közösségi oldalakon való megosztása azért is előnyös, mert így a munkaadók is láthatják, hogy kedveljük és terjesztjük az általuk kínált lehetőségeket. 

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A legfontosabb alapelvek, hogy a social media jelenlétünk az álláskeresésünket segítse:

 - bővítsük online ismeretségi körünket, hogy minél nagyobb eséllyel jusson el hozzánk felhívás egy-egy új munkalehetőségről 
- kerüljük az érzékeny témákat (politika, vallás) a tartalommegosztásban
- használjuk a közösségi média keresőjét álláskeresésre, üssünk be kulcsszavakat vagy hastag-et, hogy kidobja a releváns posztokat
- legyünk aktívak, tartsuk frissen és napra készen közösségi oldalunkat és az ott rólunk elérhető információt 

Álláskeresés és toborzás: mire jó a közösségi média?Tipp: töltsük fel önéletrajzunkat a Profession.hu-ra, és amikor egy vállalat közösségi oldala megtetszik, keressünk rá a cégre az állásportálon is, hogy megtudjuk, milyen aktuális ajánlatokat kínálnak. Innen már csak néhány kattintás, hogy a feltöltött önéletrajzzal jelentkezzünk a lehetőségre!

Pontosan mire és hogyan használják az álláskeresők a közösségi médiát?

- álláshirdetések keresése (63,3 százalék)
- potenciális munkaadók közösségi oldalainak böngészése (55,2 százalék)
- szakmai kapcsolatépítés (53,1 százalék)
- jelentkezés benyújtása (49,4 százalék)
- önéletrajz elküldése (49 százalék)
- rákeresés, hogy mások mit mondanak a potenciális munkaadóról (47,1 százalék)
- személyes márkaépítés (40 százalék)

Álláskeresés és toborzás: mire jó a közösségi média?Íme a Profession.hu tematikus Facebook-oldalai!

ÁLLÁSLEHETŐSÉGEK A MUNKAKÖR JELLEGE SZERINT:

Adminisztrációs és irodai munkák

Állások bank, biztosítás területén

Állások az építőiparban

Állások értékesítés, kereskedelem területén

Állások gyártás, termelés területén

Állások HR, munkaügy területén

Állások IT fejlesztés, programozás területén

Állások IT üzemeltetés, telekommunikáció területén

Állások jogi, közigazgatási területen

Állások környezet, mezőgazdaság területén

Állások marketing, média területén

Állások oktatás területén

Állások projektmenedzsment területén

Állások SSC BSC központokban

Állások szállítás, logisztika területén

Állások és személy- és vagyonvédelem

Állások a vendéglátásban

Egészségügyi állások

Fizikai munkák

Mérnök állások

Pályakezdő állások

Pénzügy, számvitel, menedzsment állások

Szakmunkás állások

Ügyfélszolgálati állások

RUGALMASABB MUNKAIDŐBEN VÉGEZHETŐ FRISS ÁLLÁSLEHETŐSÉGEK:

Állások kismamáknak

Részmunkaidős állások

Távmunka

Címkék: álláskeresés, közösségi oldalak, Facebook, szakmai oldalak, közösségi média

Összeállította: Fogas Krisztina