Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Cikksorozatunkban sorra vesszük a munkakörönként legfontosabb felvételi szempontokat. Vagyis ezekkel a konkrét jellemzőkkel mindenképpen rendelkeznünk kell, hogy megszerezzük a megpályázott állást. Nézzük most meg, hogy milyen emberket keresnek az közigazgatásba!

A 7 LEGFONTOSABB JELLEMZŐ, HA A KÖZIGAZGATÁSBAN HELYEZKEDNÉNK EL:

1. A szabályokhoz való hozzáállás

Ha a közigazgatásban ígéretes karrierre számítunk, akkor elsődleges fontosságú az, hogy pontos, elemző szemléletünk a szigorú normák követésében is megnyilvánuljon. Ha lelkiismeretesek, precízek és megbízhatóak vagyunk, és erről az interjúztatóinkat is meggyőzzünk, jóval nagyobb esélyeink vannak a megpályázott állás elnyerésére.

2. Rendszerszemlélet

A legtöbb közigazgatási munkakör feltételezi az, hogy átlátjuk annak a szervezetnek és rendszernek a lényegét, melyben dolgozunk. Így önállóbbá tudunk válni a munkánk során is, és hatékonyabban tudunk dolgozni. Sőt, egyes HR szakértők szerint ennek köszönhetően nemcsak az íróasztalunkon, hanem a konfliktushelyzetekben, félreértések során is nagyobb rendet tudunk tartani.  

3. Magabiztos számítástechnikai tudás

A közigazgatási feladatok elvégzése során napi szinten használhatunk különböző szoftvereket, alkalmazásokat, internetes felületeket. Természetesen minden speciális alkalmazás használatához biztosít a munkaadó betanítási segítséget, ám egy biztos számítógépkezelői háttértudásra szükségünk lesz ehhez.

Állásinterjú: ez a 7 legfontosabb elvárás a közszférában!

4. Csapatmunkában való szerepvállalás

Mivel az ideális jelöltnek magas színvonalat kell képviselnie a saját munkájában, ezt a közös feladatok megoldása során is érdemes képviselnünk. A csapatmunka során figyeljünk oda a részletekre is, és ha erre vonatkozó kérdést kapunk az állásinterjún, ezt a képességünket a kooperáció mellett kifejezetten emeljük ki.

5. Problémamegoldási képesség

Ebben a munkakörben fontos az is, hogy ne süllyedjünk bele a problémákba, ne veszítsük el a fejünket, ha zsákutcában találjuk magunkat, hanem mindig törekedjünk a megoldásra. Ez egy képesség, amely bizonyos mértékben tanulható, fejleszthető is. Az állásinterjún biztos, hogy számíthatunk ennek a megmérettetésére – akár kérdés formájában, akár konkrét tesztfeladat során.

6. Kommunikációs képességek

Mint a legtöbb munka esetén, itt is fontos elvárás, hogy megfelelően ki tudjuk fejezni magunkat, és ha arról van szó, a hektikusabb ügyfelekkel, kollégákkal is megtaláljuk az együttműködés hullámhosszát.

7. Monotonitástűrés

A közigazgatási munkák során jóval több lehet az adminisztrációs munkavégzés akár napi szinten. Ezt a már felsoroltak között lévő precizitással, megbízhatósággal mindenképpen összeköthetjük, ám az is fontos, hogy az ideális jelölt viszonylag jól bírja az esetlegesen monoton, ismétlődő munkafolyamatokat.

NÉZZÜK, MIT ÉRDEMES MÉG TENNÜNK, HA KERESSÜNK A NEKÜNK VALÓ ÚJ ÁLLÁST!

- Pályázzunk minél több helyre, töltsük fel önéletrajzunkat ide, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést a legfrissebb álláslehetőségről.

- Ha eddig nem tettük meg, akkor itt az idő aktualizálni az önéletrajzunkat! Megbízható segítséget itt találunk: ezzel a díjnyertes önéletrajz-készítő alkalmazással most ITT könnyedén összeállíthatunk egy hatékonyabb pályázatot. Letölthető önéletrajz mintákat pedig ITT találunk!

- Lépjünk még egy szinttel feljebb: töltsük le okostelefonunkra ezt a vadonatúj alkalmazást, hogy a lehető leggyorsabban reagálhassunk a nekünk való állásokra. Sokszor a gyorsaság is számít, nem is keveset, éljünk a lehetőséggel! Közvetlenül a telefonunkról pályázhatunk a meghirdetett állásokra, csak be kell lépnünk az alkalmazásba a Profession.hu oldalon regisztrált adatainkkal.

A legfontosabb, hogy mindig tartsuk a szemünket a friss álláslehetőségeken! A fentiekkel felvértezve magunkat nézzünk körbe ITT és ITT is!

Készítette: Posta Renáta

Címkék: közigazgatás, közszféra, közalkalmazott, álláskeresés, állásajánlat