Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Ma már a munkavállalók az ügyfelekkel egyenrangúan fontosak a vállalatok számára. Ha egy munkáltató jó munkavállalói élményt (employee experience) tud nyújtani a mindennapokban, az elköteleződési szintet is magasan tudja majd tartani. Érdemes újragondolni tehát a munkahely fogalmát annak szellemében, hogy a munkavállalói élmény, a jól-lét és a hatékonyságot javító rendszerek megteremtése kerüljön előtérbe – magyarázza Csépai Martin, a Deloitte Humanerőforrás-menedzsment üzletágának igazgatója. A Deloitte Global Human Capital Trends 2017-es tanulmányában a megkérdezettek mintegy 80 százaléka szerint nagyon fontos, hogy a szervezetnél eltöltött idő minőségi, élményszerű legyen.

Fontos, hogy a munkavállaló hogy érzi magát

Magyarországon a közép- és nagyvállalatok már közel 15 éve kísérik figyelemmel, hogy milyen a munkavállalók általános közérzete az adott cégnél. Ezek a felmérések elemzik a dolgozók vállalat iránti elégedettségét, motivációját és elkötelezettségét. Mostanra ez a mérési folyamat rendszeres elemként épült be a szervezeti kultúrába.

Míg korábban az ügyfél elégedettségének a maximalizálása volt a legfontosabb a vállalatok életében, ma már a munkavállalókra is fokozottan figyelnek. Az elégedett dolgozók az ügyfeleket is hatékonyabban és eredményesebben tudják kiszolgálni, míg nehéz úgy elégedetté tenni egy klienst, ha a kapcsolattartó vagy a cég képviselője nem elkötelezett.

A visszautasíthatatlan szervezet modellje

Mi tesz egy vállalatot a munkavállalók számára visszautasíthatatlanul vonzóvá?

- Tartalmas munkakör (motiváló célok, saját hatáskör, idő a kreatív feladatokra).

- Támogató közvetlen vezetés (egyértelmű célok, folyamatos coaching és visszajelzés.

- Pozitív munkakörnyezet (rugalmas, kiegyensúlyozott környezet, igazságos teljesítményértékelés).

- Lehetőség a tanulásra és fejlődésre (szakmai tréningek, tehetséggondozás, önképzési lehetőségek, inspiráló környezet).

- Bizalmat kiépítő felsővezetés (olyan közös célok, amelyekkel a munkavállalók azonosulni tudnak, átláthatóság, inspiráció).

Emellett fontos, hogy szervezeten belül tudatosan menedzseljék a digitális technológia és a mesterséges intelligencia térnyerését is.

Kihívássá vált a technológiai fejlődés

A trendek és a változások meghatározó eleme a technológia, amely a vállalatok számára is központi kihívássá vált. A kérdés mindössze az, hogy a többi szereplő - az egyén, a szervezet, a szabályozók és az állam - mennyire tudják lekövetni ezt a változást. Úgy tűnik, az egyének jól adaptálódnak a technológiához, gondoljunk csak az okostelefonok piacára a lakossági szektorban. Soha senki nem tanította, hogyan kell az okoseszközöket használni, mégis hamar elsajátítottuk ezek működését.

A szervezetek ugyanakkor sokkal lassabban alkalmazkodnak a technológiai változásokhoz. Például Amerikában a vállalatok produktivitása csak minimálisan növekedett. Náluk - GDP alapon mérve – nem igazán érzékelhető a technológiai fejlődés termelékenységre gyakorolt hatása. Leglassabban a szabályozók és az állam alkalmazkodnak.

Mindezek fényében felértékelődik a HR szakma funkciója: egyre erőteljesebb szerepet kap abban, hogy a szervezeteket segítse a technológiai alkalmazkodásban. „Úgy véljük, hogy a HR terület lehet a digitális transzformáció egyik vezetője”, magyarázza Csépai Martin.

Global Human Capital Trends 2017 tanulmányról

Mintegy 140 ország több mint 10 ezer HR menedzserét kérdezték meg a szakma legfontosabb folyamatairól, újszerű modelljeiről és kihívásairól.

A válaszadók tíz területet azonosítottak, ahol tartani kell a lépést a változásokkal:

1. trend: A jövő szervezete: hierarchia helyett együttműködő hálózatok
2. trend: Karrierhez, tanuláshoz segíteni a munkatársakat
3. trend: Tehetségek megszerzése kognitív eszközökkel
4. trend: A munkavállalói élmény megteremtése
5. trend: Teljesítménymérés: feed back real time
6. trend: Új vezetési stílus: hős helyett inspiráló, „networker” csapattag
7. trend: Digitális HR
8. trend: Adatelemzések a munkatársakról
9. trend: Sokszínűség és befogadás
10. trend: Munkaerőt több forrásból
A témával foglalkozunk még részletesebben, a trendeket pedig külön cikkekben dolgoztuk fel. Addig is olvassuk a kapcsolódó anyagokat a Profession.hu blogján

 

Készítette: Sebők Viktória

A Profession.hu Facebook oldala

                      A Profession.hu Instagram oldala