Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Minden jó vendéglátós ismérve a jó emberismeret, amely tapasztalat során elsajátítható. Tudnunk kell kezelni, hogy minden vendég másmilyen bánásmódot igényel. Ez a munkakör alkalmazkodó képességet és rengeteg türelmet vár el tőlünk. Meg kell tanulnunk felismerni, hogy egy-egy építő jellegű kritika nem a mi személyünk ellen szól. Fontos, hogy az ilyen kritikákat kellő higgadtsággal és megfelelő kommunikációval kezeljük.

Figyelmesség

Szükséges, hogy képesek legyünk észrevenni és gyorsan reagálni a vendég igényeire. Folyamatos összpontosítás szükséges, hiszen így elébe megyünk a meg nem fogalmazott kéréseknek is. A vendéglátós szektorban, mindig éberen kell tartanunk a szemünket és nyitva a füleinket, a figyelmes gesztusok rendkívül jó benyomással lesznek vendéginkre.

Nyelvtudás

A vendéglátós szektorban a nyelvtudás nélkülözhetetlen. Az angol nyelv alapnak számít, de abban az esetben, ha Ausztriában vagy Németországban szeretnénk elhelyezkedni, a német nyelvre is szükségünk lesz. A német nyelvtudás a Balaton mellett is előnyt jelenthet majd, hiszen nyaranta sok német turista látogat el hazánkba, ha az anyanyelvükön tudjuk megszólítani őket, rendkívül sokat hozzáteszünk a szolgáltatás színvonalához.

A profi vendéglátósok titkai

Kommunikáció

Legyünk barátságosak! Elsődleges az arckifejezés és a testbeszéd. Figyeljünk az előzékenységre és a segítőkészségre. Abban a pillanatban, ahogy a vendég belép a területünkre, mosollyal fogadjuk. Hiába vagyunk akár 10 órája talpon, ugyanolyan odaadással kell tudnunk fogadni a látogatókat, hiszen ők jelen esetben a mi szolgáltatásunk felé fordultak bizalommal és minket választottak. A rendelésfelvételnél maximálisan kell figyelnünk, éreztetnünk kell, hogy mindent megjegyeztünk. Semmiképp ne legyünk tolakodóak, hagyjuk vendégeinket kibontakozni. Figyeljünk a látogatók testbeszédére, ügyeljünk rá, hogy az ételek és italok kiválasztásra hagyjunk elegendő időt.

Megjelenés

Külsőnknek makulátlannak kell lennie. Minden apró részletre figyelnünk kell. Az egész megjelenésünknek tisztának és ápoltnak kell lennie. Sose feledkezzünk meg a munkaruhánk rendezettségéről sem. Kerüljük a kirívó ékszereket, cipőket.

Állandó jelenlét

Minden esetben a vendégek rendelkezésére kell állunk. Nincs olyan napszak, mikor vendéglátósként, hátat fordíthatnánk a kiszolgálásnak. Az elején nehézséget jelenthet számunkra, hogy a hétvégék és ünnepnapok, amíg másoknak a szabadságot jelentik, mi ekkor töltjük a legaktívabb munkaóráinkat. Idővel ez is könnyebbé válik majd és megszokjuk, hogy ez a hivatásunk szerves részéhez tartozik. Mi is emberek vagyunk, nekünk is lehet rossz napunk, de törekednünk kell rá, hogy ezt ne adjuk át vendéginknek.

Ezen a héten több, mint 100 állás közül választhatnak vendéglátós szakmával rendelkezők. Nézzünk szét a lehetőségek között, és jelentkezzünk minél több helyre!

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala