A profi vendéglátósok titkai

Vendéglátósnak lenni egy nem mindennapi szakma. Száz százalékos odaadást, elköteleződést és alapos szakmai ismeretet követel.
Önnek ajánljuk!
Minden jó vendéglátós ismérve a jó emberismeret, amely tapasztalat során elsajátítható. Tudnunk kell kezelni, hogy minden vendég másmilyen bánásmódot igényel. Ez a munkakör alkalmazkodó képességet és rengeteg türelmet vár el tőlünk. Meg kell tanulnunk felismerni, hogy egy-egy építő jellegű kritika nem a mi személyünk ellen szól. Fontos, hogy az ilyen kritikákat kellő higgadtsággal és megfelelő kommunikációval kezeljük.
Figyelmesség
Szükséges, hogy képesek legyünk észrevenni és gyorsan reagálni a vendég igényeire. Folyamatos összpontosítás szükséges, hiszen így elébe megyünk a meg nem fogalmazott kéréseknek is. A vendéglátós szektorban, mindig éberen kell tartanunk a szemünket és nyitva a füleinket, a figyelmes gesztusok rendkívül jó benyomással lesznek vendéginkre.
Nyelvtudás
A vendéglátós szektorban a nyelvtudás nélkülözhetetlen. Az angol nyelv alapnak számít, de abban az esetben, ha Ausztriában vagy Németországban szeretnénk elhelyezkedni, a német nyelvre is szükségünk lesz. A német nyelvtudás a Balaton mellett is előnyt jelenthet majd, hiszen nyaranta sok német turista látogat el hazánkba, ha az anyanyelvükön tudjuk megszólítani őket, rendkívül sokat hozzáteszünk a szolgáltatás színvonalához.
Kommunikáció
Legyünk barátságosak! Elsődleges az arckifejezés és a testbeszéd. Figyeljünk az előzékenységre és a segítőkészségre. Abban a pillanatban, ahogy a vendég belép a területünkre, mosollyal fogadjuk. Hiába vagyunk akár 10 órája talpon, ugyanolyan odaadással kell tudnunk fogadni a látogatókat, hiszen ők jelen esetben a mi szolgáltatásunk felé fordultak bizalommal és minket választottak. A rendelésfelvételnél maximálisan kell figyelnünk, éreztetnünk kell, hogy mindent megjegyeztünk. Semmiképp ne legyünk tolakodóak, hagyjuk vendégeinket kibontakozni. Figyeljünk a látogatók testbeszédére, ügyeljünk rá, hogy az ételek és italok kiválasztásra hagyjunk elegendő időt.
Megjelenés
Külsőnknek makulátlannak kell lennie. Minden apró részletre figyelnünk kell. Az egész megjelenésünknek tisztának és ápoltnak kell lennie. Sose feledkezzünk meg a munkaruhánk rendezettségéről sem. Kerüljük a kirívó ékszereket, cipőket.
Állandó jelenlét
Minden esetben a vendégek rendelkezésére kell állunk. Nincs olyan napszak, mikor vendéglátósként, hátat fordíthatnánk a kiszolgálásnak. Az elején nehézséget jelenthet számunkra, hogy a hétvégék és ünnepnapok, amíg másoknak a szabadságot jelentik, mi ekkor töltjük a legaktívabb munkaóráinkat. Idővel ez is könnyebbé válik majd és megszokjuk, hogy ez a hivatásunk szerves részéhez tartozik. Mi is emberek vagyunk, nekünk is lehet rossz napunk, de törekednünk kell rá, hogy ezt ne adjuk át vendéginknek.
Készítette: Profession.hu