Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A céghűség nem egy nemzetspecifikus jellemző, aminek kódjával együtt születünk, hanem egyéni érzések és okok következtében keletkező megnyilvánulási forma, ami az érintettek viselkedési formáinak hatására jön létre. Mértéke a társaság által preferált erkölcsi értékek: megbecsülés, következetesség, és a tisztelet, vagyis az adott HR politika Geiger-Müller számlálójaként értelmezhető. Azaz, annyira hűek a céghez az alkalmazottak, amennyire képes a vezetőség a fent említett értékeket a munkavállalóik számára közvetíteni, demonstrálni.

Céghűség, magyar módra

Hadi László a JOB Személyzeti Tanácsadó partner, ügyvezetője szerint a céghűség fogalma a belső hierarchián haladva lentről felfelé erősödik. A minimális felelősséggel bíró beosztásban dolgozók legfőbb prioritása a fizetés mértéke. Vagyis, a munkaerőpiacon tapasztalható törvényszerűségek alapján egy beosztott pozícióban lévő munkavállalót némi fizetésemeléssel könnyedén el lehet csábítani. Ennek oka egyszerű. Nincs felelősség, nincs is különösebben lehetősége annak, hogy az egyén mélyebben megismerkedhessen a cége humánpolitikájának természetével. Erről egyetlen biztos pont áll a rendelkezésére: a fizetésének mértéke. Ezért könnyű elcsábítani a kevés felelősséggel felruházott munkavállalókat egy magasabb bérajánlattal, mert ezt a magasabb megbecsültséggel azonosítják, tévesen.

A hierarchia lépcsőfokain haladva felfelé a céghűség arányos emelkedése tapasztalható, ami a csúcsra érve teljesedik ki. Felsővezetői rétegben a hűség fogalmát egyéb összetevők befolyásolják. Az anyagi okok háttérbe szorulnak és a presztízs, a karrier kerül előtérbe - vallja Hadi László. Ebben a pozícióban dolgozó emberek számára már csak az előrelépés lehetősége számít említésre méltónak, de azok, akik már nem kívánnak nagyobb felelősséget, kitartanak a cégük mellett. És ők vannak többen, ezért az már ritkább, hogy egy felsővezető hagyja el a hajót egy hangzatos ajánlatért.

Céghűség

Gyenese Balázs az Ernst and Young magyarországi HR igazgatója egyetért a céghűség piramisának törvényszerűségével. Egy anyagilag jobb ajánlat lehet rosszabb is, ha a cég belső morálja, hangulat kedvezőtlenebb, ám ezt csak a tapasztaltabb munkavállalók tudják azonnal, az első interjú alkalmával kiszűrni. Ahogy nő a szakmai tapasztalat, erősödik a céghűség és lépnek feljebb a ranglétrán a dolgozók.
Az Ernst and Young azok közé a cégek közé tartozik, ahol a céghűséget a működőképesség zálogaként kezelik. Az itt dolgozók büszkék arra, hogy ebbe a kötelékbe tartoznak és ragaszkodnak a vállalathoz, tisztában vannak annak értékeivel. A vezetőség fontosnak érzi, hogy következetes, igazságos és kiszámítható legyen munkavállalóival szemben, amin eredménye jól látható az alacsony fluktuációban és növekvő lojalitásban. "Büszkék vagyunk arra, hogy nálunk a vállalati értékek nem csak papíron léteznek, hanem azokat nap mint nap megéljük, és mind a vezetőség, mind munkatársaink nagy hangsúlyt fektetnek rá. Ez hatékonyabb munkavégzést és felszabadult munkakörnyezetet jelent, amit ügyfeleink is megéreznek és elismernek" - mondja Gyenese Balázs. 


Fotó: profimedia.hu