Többször foglalkoztunk már az énképpel és az önbizalommal, hiszen akár állást keresünk, akár építjük a karrierünket, tudnunk kell mire alapozni. Ebben a cikkünkben mutatunk egy tanulságos módszert, ami csak az előnyünkre válhat, ha áldozati bárányként viselkednénk!

Barbara Berckhan kommunikációs tréner arra hívja fel a figyelmünket, ha kicsinek mutatjuk magunkat, akkor mások ezt felszólításnak érzik arra, hogy kellemetlenkedjenek. "Ha ártatlan bárányként viselkedünk - magyarázza -, éhes farkasokkal fogunk találkozni. Aki másokat megtámad, az legtöbbször nem harcolni akar, hanem csak győzni, lehetőleg úgy, hogy ő ne sérüljön. És hát minden gyakorlott támadó tudja, ki a jó áldozat."

Milyen ismertetőjelei vannak az áldozatnak? Nézzük sorban!

enlightened visszahúzódóan viselkedik
enlightened kissé görnyedten áll és ül, mellkasa gyakran beesik
enlightened hajlamos kissé felhúzni a vállát
enlightened gyakran nem mer mások szemébe nézni
enlightened sokszor nevet, hogy megnyugtassa beszélgetőpartnerét
enlightened kevés helyet foglal el
enlightened karjait, lábait szorosan a törzse mellett tartja

Ebből a magatartásból azonban több hátrányos viselkedés is elindul. Például az illető gyakran kikerüli a konfliktust, beleragad az udvarias, kedves ember szerepébe, és könnyű eltéríteni az eredeti céljától. Emellett nehezére esik megszakítani a kapcsolatot az erőszakos emberekkel, akik épp ilyen áldozatra vártak. De a szóhasználata is árulkodó: gyakran kér bocsánatot, elnézést még akkor is, ha csak megkérdez valamit.

8 tipp, hogy ne legyünk áldozati bárányok!

Ezek az emberek azonban nem így születtek, hanem így nevelték őket. Ha mi is magunkra ismerünk ebből a jellemzésből, vegyük fel a kesztyűt, ugyanis mutatunk egy sikeresebb hozzáállást a dolgokhoz!

Sugározzunk erőt! Nem is olyan nehéz, mint gondolnánk!

1. Ne mutassuk magunkat kisebbnek, vékonyabbnak, mint amilyenek vagyunk. Tartsuk gerincünket egyenesen, vállainkat engedjük le lazán.

2. Nyugodtan és összeszedetten nézzünk a másik fél szemébe, mindenekelőtt akkor, amikor kényes és kellemetlen a helyzet.

3. Legyünk barátságosak, de nem kell hajbókolni a másiknak. Még csak nem is kell folyton mosolyognunk.

4. Ha kigúnyolnak minket vagy rajtunk viccelődnek, soha ne nevessünk. Ez csorbítja emberi méltóságunkat és aláássa önbecsülésünket.

5. Ne szidjuk magunkat, és ne is mutogassuk hibáinkat csak azért, mert úgy gondoljuk, ez másoknak szimpatikus.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

6. Egyértelműen és tisztán mondjuk meg, mit akarunk. Egyszerű, rövid mondatokban fogalmazzuk meg. Ne írjuk körül, és ne is bizonygassuk, hogy nekünk ehhez jogunk van.

7. Ne kolduljunk megértést! Jogunk van igent és nemet mondani, akkor is, ha a másik ezzel nem ért egyet. Tartsunk ki akkor is, ha ellenállásba ütközünk. Csupán ugyanazt ismételjük újra és újra, és elérjük célunkat.

8. A méltóság és a tisztelet nem egyoldalú. Úgy viselkedjünk másokkal, ahogy mi is szeretnénk ezt visszakapni, ám a fentieket se hagyjuk figyelmen kívül.

A fenti módszer kulcsa, hogy rájövünk arra, saját magunkat tesszük erőssé vagy éppen gyengévé. Ha ez tudatosul bennünk, akkor már félig nyert ügyünk van. Válasszuk és mutassuk meg a nyerő oldalunkat!

Forrás: Barbara Berckhan: Verbális önvédelem, Bioenergetic Kiadó.

Készítette: S. G.

Címkék: karrier, kollégák, munkahely, provokáció, önbizalom, énkép, önismeret