Álláskeresés során a legtöbb esetben a jelöltek szeretnének minél több információt szerezni arról a cégről, amelyhez beadják a jelentkezésüket. J. T. O'Donnell a LinkedInen megjelent szakértői cikkében arról ír, hogy melyek azok a hibák, amelyek miatt egy vállalattól elfordulnak az álláskeresők. Ad néhány tippet is, hogyan lehetne javítani ezen:

1. A céges weboldal úgy néz ki, mintha 1990-ben készült volna

A tehetséges és jól képzett jelöltek minden esetben leellenőrzik annak a cégnek a honlapját, amelynek álláshirdetése felkeltette érdeklődésüket. Nem akarják ugyanis olyan vállalatra vesztegetni idejük, amely nem tűnik szimpatikusnak. Ha a munkaadó honlapja elavult, nem átlátható, nem frissül és a design unalmas, egyszerűen továbblépnek és nem jelentkeznek az állásra.

2. A vállalat közösségi média oldala amatőr

A cégek többsége még csak most kísérletezik a közösségi média használatával, az álláskeresők többsége azonban erre nem igen lesz tekintettel. Ha a cég nevére keresve a jelölt azt látja, hogy a vállalat nem oszt meg rendszeresen tartalmakat, vagy a posztok automatikusak és személytelenek, abból az alábbiakra fog következtetni:

- a cég nem áll technológiailag a helyzet magaslatán
- semmi érdekes nem történik a vállalatnál, ami megosztásra érdemes lenne
- valami takargatni valója van

A közösségi média ma már a marketing eszközök egyik legfontosabbika. Ha egy cég nem használja ezt a csatornát, azzal akaratlanul is azt üzeni, hogy le van maradva, és nem tud, vagy nem akar lépést tartani a világgal. 

7 dolog, amivel elűzi a jelentkezőket egy munkaadó

3. A vállalat nevére rákeresve semmilyen sikertörténet nem jön be

Azokról a munkavállalók által "klassznak" tartott vállalatokról, ahol jó dolgozni, rendszeresen beszámol a média. Ennek oka, hogy valami olyan dolgot tesznek, amelynek pozitív hatása van környezetünkre, életünkre vagy az ország fejlődésére.

Ha semmilyen sikerünkről nem található írott információ az interneten, akkor a jelöltek arra fognak következtetni, hogy mégsem vagyunk annyira jók, mint amilyennek beállítani próbáljuk magunkat. Az álláskeresőknek szüksége van egy független, "harmadik fél" általi megerősítésre arról, hogy amit csinálunk, az érdemes figyelmükre és elköteleződésükre.

4. Álláshirdetésünk olyan, mintha egy elsőéves joghallgató írta volna

A terjedelmes, túlbonyolított, általános kifejezésekkel teli és agyonrészletezett álláshirdetések azonnal negatív hatást keltenek a tehetséges jelöltekben és a pillanat törtrésze alatt döntenek arról, hogy inkább nem adják be a céghez a pályázatot. Különösen igaz ez, ha számtalan képesítés, készség és végzettség meglétét követeljük, de egyáltalán nem adunk betekintést abba, hogyan befolyásolja az adott pozíciót betöltő ember a vállalat működését. 

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

5. A cégvezetők "névtelenek" és " láthatatlanok"

Ha a jelöltek a cégvezetőkről vagy főbb menedzserekről nem találnak meggyőző bemutatkozást a szakmai közösségi oldalakon, amely segítené őket annak eldöntésében, hogy milyen a vállalat vezetői és személyi kultúrája, és szeretnének-e ezek alapján a csapat részesei lenni, akkor a cég "láthatatlanná" válik a szemükben. 

6. Nincs bizonyíték arra, hogy valóban a meghirdetett célokért dolgozik a vállalat

A legtöbb esetben a jelöltek a vállalati célokat olyan ideáknak tekintik, amelyek mögött nincs feltétlenül valós tartalom. Ha elkötelezettek vagyunk egy-egy ügy, mint például a környezetvédelem iránt, mutassuk be, hogy a gyakorlatban hogyan valósul ez meg a cég tevékenysége során.

7. A cégnek nincs kötődése a helyi közösségekhez vagy jótékonysági szervezetekhez

Azokra a vállalatokra, melyek valamilyen hozzáadott értéket teremtenek a társadalom számára, a jelöltek sokkal nagyobb szimpátiával és bizalommal tekintenek, mint azokra, akik számára a profit fontosabb, mint az emberek.

Címkék: álláskeresés, munkaadó, brand, márkaépítés, vonzó vállalat

Szemlézte: Fogas Krisztina