3 dolog, amit semmiképpen ne írjunk a főnöknek

Tapasztalatok szerint elkeserítő, hogy milyen sok munkavállaló ír nyílt, sokszor provokatív vagy erős nyelvezetű levelet a főnökének anélkül, hogy ezt valóban átgondolná. Ebből semmiképpen nem jövünk ki jól - olvashatjuk a LinkedIn-en közölt szakértői cikkben.

Először is azért, mert támadó hangvételű e-mailünk védekezésre kényszeríti feletteseinket, vagyis egyértelműen tiszteletlen és agresszív színben tüntet fel minket. Másrészt egy ilyen típusú levéllel azt bizonyítjuk, hogy nem vagyunk tisztában az üzleti levelezés szabályaival. Felvetődik tehát a kérdés, hogy ha a főnökkel, akit ismerünk, ilyen hangvételt ütünk meg, vajon milyen tónusban levelezünk az ügyfelekkel vagy a vásárlókkal?

Íme, 3 kifejezés, amelyet ne használjunk, ha feletteseinknek írunk levelet:

1. Követelem, hogy...

Bármennyire is úgy érezzük a mindennapi munkavégzés során, hogy a főnök szinte a barátunk, tartsuk szem előtt, hogy felettesünkkel a szakmai életben nem vagyunk egyenlők, a beosztottjai vagyunk. Nem követelhetünk semmit, helyette inkább kérdezzünk vagy javasoljunk! Nagyon fontos, hogy a menedzserünkben ne alakítsunk ki olyan képet magunkról, hogy veszélyt jelentünk rá vagy a pozíciójára és valójában rátermettebbnek, hozzáértőbbnek képzeljük magunkat. 

3 dolog, amit semmiképpen ne írjunk a főnöknek

2. Nem értek egyet...

Ez a látszólag ártalmatlan kifejezés arra utalhat, hogy saját magunkat és véleményünket egyenlőnek, sőt mit több, felsőbbrendűnek tartjuk. Egy ilyen levél láttán a főnökben felvetődhet a kérdés: "Miért gondolja XY, hogy bármit számít, ha nem ért egyet?" Az első esethez hasonlóan itt is arról van szó, hogy a munkavállaló egy olyan pódiumra helyezi magát, amelyre pozíciója alapján nem lenne jogosult és ez ellenérzéseket vált ki a felettesekben.

Ha olyan helyzetben találjuk magunkat, hogy nem értünk egyet a főnök bizonyos döntéseivel vagy azzal, ahogyan kezeli az aktuális helyzetet, a legjobb, ha rögtön a tárgyra térünk. Javasoljuk más stratégia megfontolását és indokoljuk meg, hogy az általunk javasolt irány miért lenne jobb. A tényt, hogy nem értünk egyet, ne írjuk le, javaslatainkból úgyis egyértelmű lesz, hogy más állásponton vagyunk, viszont az általunk leírtakat nem támadásnak, hanem segítségnek fogják értelmezni. 

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

3. Ez a menedzsment stílus nem vezet sehová...

Bárki is a főnökünk, kritizálni őt a menedzsment stílusa miatt nem segít abban, hogy munkánkat jobban elismerje, vagy előléptessen. A személyes stílus kritizálása árkot ás főnök és munkavállaló közé, és olyan konfliktusokhoz vezet, melyek egy kis odafigyeléssel könnyen elkerülhetők lettek volna.

Kevesen reagálnak jól az őket ért kritikára, különösen igaz ez a menedzserekre, akiknek egy teljes csapatot kell vezetniük és eközben arra is figyelniük kell, hogy a saját helyzetüket stabilan tartsák a vállalati ranglétrán. Amikor legközelebb arra érzünk késztetést, hogy főnökünk vezetési stílusát kritizáljuk, gondoljuk át, hogy valószínűleg semmi mást nem érünk el vele azon kívül, hogy egy újabb felesleges támadási frontot nyitunk magunk ellen a munkahelyen.

Címkék: munkahely, főnök, vezető, beosztott, levél, e-mail

Szemlézte: Fogas Krisztina