Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

„2020-ra az Y generáció, vagyis az 1981–1999 között születettek már többen lesznek a munkahelyen, mint bármely más generáció. A munkaadók számára éppen ezért kiemelten fontos, hogy megértsék ezt a generációt és sikeresen dolgozzanak velük együtt” – erről Edina, egy közép-európai régióra szakosodott társadalomi kutatócsoport senior kutatója nyilatkozott a Profession.hu-nak. A szakértő szerint az előttünk álló éveket munkaerő-piaci szempontból az Y generáció igényei fogják meghatározni.

Íme, 3 olyan dolog, amellyel kedvezni tudunk az Y generációnak a munkahelyen! Az alábbi trendek természetesen befolyással vannak a korábbi generációkra is, és érdemes rájuk úgy tekinteni, mint trendekre, amelyek a vállalati kultúrában jelen vannak.

1. Rugalmas munkaidő

Mivel az okos eszközök és a széles körű internet elérési lehetőségek lehetővé tették, hogy bárhonnan, bármikor dolgozzunk, átalakul az is, ahogy a munka világára és a törzsidőre tekintünk. Az Y generációra különösen jellemző, hogy sokkal inkább a határidőre elvégzett minőségi munkán van a hangsúly, mint a munkahelyeken eltöltött órák számán. Jó ötlet, ha ezen a téren nagy szabadságot adunk a munkavállalóknak, magas fokon tudják ugyanis használni a felhő alapú technológiákat, és kreativitásukat serkenti, ha nincsenek szigorúan helyhez kötve.”

Profession tipp: Ha olyan a pozíció, akkor az álláshirdetés szövegében írjuk be az alábbi kulcsszavakat: „home office”, „rugalmas munkaidő”, „törzsidő 11-15 óráig”. Vegyük figyelembe, hogy az Y generáció rendkívül versenyszellemű, így hasznos lehet, ha a csoportban végzett feladatokat egy mindenki által online elérhető rendszerben vezetjük. Ez motiváló hatással lesz rájuk.

3 dolog, amit imád az Y generáció egy munkahelyen

2. Folyamatos visszajelzés

„Talán ez az első olyan generáció, aki számára a folyamatos és azonnali visszajelzés elvárás. Nem elég az évi két alkalommal elvégzett formális teljesítményértékelés, az Y generáció személyre szabottan szeretné tudni, hogy amit végez, annak hatása van, és előre viszi a vállalatot. Látni szeretnék a big picture-t: vagyis azt, hogy mi lesz a munka végeredménye. Elvárják a jó vezetőt is, aki sokkal inkább mentor, aki irányítgat, terelget, ugyanakkor szabad kezet ad. Ez a generáció szereti, ha felnőttként kezelik, vagyis hisznek neki és megbíznak benne.”

Profession tipp: A toborzáskor tartsuk szem előtt, hogy az Y-onosokat az előrelépési lehetőség és a jó fizetés motiválja, számukra ezek is egyfajta visszajelzésként szolgálnak arra, hogy jól végzik a munkájukat. Kötődnek a márkákhoz is, így cafeteriaként jó néven veszik, ha jó nevű brandek utalványait kapják. 

3. Társadalmi felelősségvállalás

Az Y generáció képviselőinek fontos, hogy jól csengő márkanév is legyen az a munkahely, ahová beadják a pályázatukat, illetve azt is megnézik, milyen társadalomsegítő támogató tevékenységet végez a szervezet, ahová felvételiznek. Számukra jobban előtérbe kerülnek az alternatív szempontok is: a zöld munkahely, a munkába járás feltételei, a környezet, ahol a vállalat épülete van. Keresik az ergonómiailag is kényelmes és kihívásokat kínáló, inspiráló környezetet biztosító munkáltatókat.

Profession tipp: A jelöltek nem csak a konkrét pozíciót, hanem magát a vállalati kultúrát is nézik, ezért a céges honlapon és a cég közösségi oldalain is körülnéznek, hogy jobb elképzelésük legyen arról, milyen lenne ott dolgozni. Adjunk imázs videót is az álláshirdetéshez, legyenek rajta az irodák és a közösségi terek, és néhány képsor a céges rendezvények hangulatáról is.

Fogadjuk meg a fenti tanácsokat, és vonzzuk be vállalatunkhoz az Y generáció legtehetségesebb tagjait! Ha még keressük a megfelelő munkatársakat, a Profession.hu csapata lehet segítségünkre egy adott pozíció optimális jelöltjeinek kiválasztásában, legyen szó a legifjabb korosztály tagjairól, vagy tapasztaltabb munkavállalókról. Ezzel sok időt és energiát spórolhatunk meg. Ráadásul adatbázisunkban több százezer önéletrajz is rendelkezésre áll, amely naponta közel 400 további önéletrajzzal bővül! 


 Készítette: Khojaste K

                      A Profession.hu Facebook oldala

                      A Profession.hu Instagram oldala