Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A jól képzett és megfelelő kompetenciákkal rendelkező szakemberek hiánya napjainkban égető probléma Különösen igaz ez az informatika területén, ahol az elmúlt pár évben egyre kiélezettebb verseny folyik a jó munkaerőért.

A technológiai iparágakban a munkaerőhiányt a digitális robbanás idézte elő. Azzal, hogy az internet mára olyan alapközművé vált, mint a víz vagy a villany, lényegében mindenki, mindent a világhálón intéz. Vagyis az ügyfelek elvárják a digitális lehetőségeket a szolgáltatóktól, amelynek háttértámogatásához sok IT-s szakemberre van szükség” – fogalalja össze a az aktuális helyzetet Drágus Richárd, kommunikációs szakember, a Weber Shandwick nemzetközi PR ügynökség budapesti irodájának helyettes ügyvezető igazgatója.

A munkáltató keres, nem fordítva

A probléma gyökere, hogy a digitális robbanásal nem tudott lépést tartani az oktatás, de nemcsak nálunk, tőlünk nyugatabbra sem. A statisztikákban és szakmai szervezetek nyilatkozataiban is azt látjuk, hogy lényegyesen kevesebb informatikus kerül ki a felsőoktatási intézményekből, mint amennyire a vállalatoknak szüksége lenne” – teszi hozzá a szakértő.

Így vonzzuk be a legjobb IT-s szakembereket - álláskeresés, IT, informatika

Ebben az új helyzetben már a cégek versengenek a tehetséges szakemberekért, és nem fordítva: sokszor már az egyetemeken, főiskolákon keresni kezdik a jövő dolgozóit.  Mindennek van egy érdekes kommunikációs vetülete is. “Közhelyesen szólva ahhoz, hogy a legjobbakat be tudja vonzani egy cég, nem elé jónak lenni, jónak is kell látszani,ez pedig döntően kommunikációs kérdés– mutat rá egy lényeges pontra Richárd.

A cég, mint márka

A piac varázsszava az Employer Brandig, azaz a munkáltatói márkaépítés: „Ha előnybe szeretne kerülni egy cég a munkaerőpiaci versenyben, fontos, hogy megnyerő, izgalmas, érdekes imázst építsen magáról. Vagyis pontosan, és egyszerűen tudja elmondani magáról, miért érdemes őt választani” – hangsúlyozza a szakember. Ennek ma már része a cég arculata, mottója, a közösségi médiában való jelenléte, és az is, hogy milyen az uralkodó hangulat, a vezetői attitüd, vagyis mindaz ami vonzóvá teheti a szervezetet az álláskeresők számára.

 „Ha győzni akarunk, az egyetlen esély, hogy kitűnjünk a tömegből, különösen a potenciális munkaerőt célzó akciókban. Ez az a terület, ahol számos vállalatnak még lenne hova fejlődnie. A legtöbb céges álláshirdetés még mindig unalmas, szürke és a klisék nyelvén íródott. Pont, mint tizenöt éve. De a legjobb cégek már értik: a potenciális munkaerő felé is kommunikációs verseny van. Kimondottan igaz ez az IT világára” – fejti ki a vezető.

Egyszerű, de nagyszerű

Ha nem tudod egyszerűen elmondani, nem is érted eléggé” - Albert Einstein időtlen kijelentése a mai, túlkommunikált világunkban különösen igaz. „A tapasztalat azt mutatja, hogy a legtrendibb vállalatok általában a többieknél jobban tisztában vannak ezzel: képesek a kommunikációban szakítani a hivatalos nyelvvel. Erre a Facebook korában ugyanis már senki sem kíváncsi. A legsikeresebb cégek az internet, a Twitter nyelvén beszélnek: röviden, egyszerűen, izgalmasan” – hívja fel a figyelmet a legfontosabb irányra Richárd.

A toborzásban is fontos mindez, hiszen a legtöbb potenciális munkavállaló az alapján ítéli meg a céget, hogy mit lát róla az álláshirdetésben vagy a toborzó szórólapon. Ahogy arról már korábban is írtunk, ajánlott kísérletezni az eszközökkel: az könnyed hangvételű szöveges hirdetéseken túl a humoros képek vagy rövid videók is hatásosak lehetnek, főleg az Y generáció számára. 

Vannak kimondottan szerethető és ötletes példák arra, hogyan építhet okos kommunikációval vonzó imázst egy IT cég. Például amikor fiatal lányokat tanítanak informatikára olyan IT-s óriások, mint a Morgan Stanley vagy a Google. Vagy amikor egy vállalat egy fesztiválra települ ki, és ott toboroz fiatalokat. De összességében úgy látom, hogy lehetnének ezen a területen is bátrabbak a vállalatok. Nem öncélú kreativitásról beszélek, hanem arról, hogy intelligensen és hétköznapi egyszerűséggel meséljük el, miért érdemes az adott cégnél dolgozni.” – jegyzi meg a vezető.

Nincsenek titkok

Ha egy vállalat megítéléséről beszélünk fontos érteni, hogy ma már nincsenek titkok: ami az irodában történik, mondjuk goromba, igazságtalan egy vezető vagy nem megfelelőek a munkakörülmények, az a közösségi média korában nagyon könnyen nyilvánosságra kerülhet” – emeli ki Richárd.

A munkahelyváltás oka leggyakrabban a rossz főnök és a kellemetlen irodai légkör, vagyis az álláskeresők biztosan távol fogják tartani magukat azoktól a cégektől, amelyekről ilyen hírek keringenek a széles ismeretségi körben. „A legegyszerűbb és legolcsóbb céges imázsépítés tehát az lehet, ha olyan vállalatot épít egy vezető, amilyenben ő is szívesen dolgozna. Fontos azonban, hogy hosszútávon egyetlen cég kommunikációja sem lehet lényegesen jobb, mint maga a vállalat. Ehhez pedig az első lépés befelé nézni, minden csak ezután kezdődhet”– összegezi a szakember.

Akár az IT területén akarunk elhelyezkedni, akár másfelé keresünk munkát, érdemes tisztában lennünk a megváltozott piaci helyzettel. Járjunk utána a lehetséges munkáltatóknak, mert kommunikációjuk sokat elárulhat arról, hogyan is állnak dolgozóikhoz. Figyeljünk a legfrissebb álláslehetőségekre, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítését. Ha tovább növelnénk esélyeinket, töltsük fel önéletrajzunkat ide, vagy használjuk a Mobilmunkát, ahol önéletrajz nélkül is pályázhatunk.

 

 Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: álláskeresés, munka, karrier, IT, informatika