Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A keresleti munkaerőpiacon egészen másfajta toborzási gyakorlatra Toborozzunk kreatívan! - álláshirdetés, kreativitás, kiválasztás van szükség, mint néhány évvel ezelőtt: már nem elegendő egy elvárásokkal teletűzdelt hirdetés ahhoz, hogy megmozgassa az általunk keresett munkavállalókat. Munkáltatói márkánk hitelessége éppúgy nélkülözhetetlenné vált, mint a kreatív ötletek, és a legújabb kommunikációs csatornák használata. A témában Pethő Anikó, HR szakember ad iránymutatást.

Az álláshirdetések legújabb kora

„Új időszámítás kezdődött a hirdetések piacán, ugyanis az elvárásokat, előnyöket részletező hirdetések, amelyek éppen csak megemlítik, mit is kínál az adott cég, ma már szinte egyáltalán nem működnek. Hiába próbálunk minél több információt besűríteni egy állás leírásába, ha épp a releváns adatok, az érzelmek, a cselekvésre buzdító szavak, a jelöltélmény hiányzik belőle. Ráadásul napjainkban az álláskeresők nagy része mobilon, utazás, sorban állás közben futja át a hirdetéseket, és ha nem ragadja meg azonnal, amit olvas, már görget is tovább” – vázolja a jellemző helyzetet Anikó.

A szakember szerint a legfontosabb, hogy lényegre törően fogalmazzunk: „a pályázót biztosan nem az érdekli, hogy mekkora a vállalat globálisan, és hogy több tízezer embert is foglalkoztat. Ennél sokkal informatívabb, hogy hol található a magyar központ, hány fős csapatba keresnek új munkatársat, és mi az a személyiség illetve tapasztalat, amelyre valóban szükség van a pozíció betöltéséhez. Tegyük mindezt egyedien és személyesen – ne feledjük, hogy az álláskeresők nemcsak egy helyre jelentkeznek, hanem gyakran tíz, húsz, vagy akár negyven pályázatot is elindítanak, vagyis a figyelmükért versenyben kell maradni!

A nyerő márka

Legszívesebben mindenki jól csengő márkáknál helyezkedne el, éppen ezért nagyon fontos, hogyan pozícionáljuk cégünket a piacon, milyen eszközökkel különböztetjük meg magunkat versenytársainktól. „A brand-építés közvetlenül nem hoz jelölteket számunkra, ahhoz azonban nagyban hozzájárul, hogy potenciális munkavállalóink ismerősnek érezzék a vállalatot és azonosulni tudjanak az általa képviselt értékekkel” – fejti ki a toborzási specialista.

Toborozzunk kreatívan! - munkaerő, álláshirdetés, kreativitás

A kihasználatlan reklámfelületek éppúgy erősíthetik márkánkat, mint a meglepő, figyelemfelkeltő hirdetések, ezért ajánlott élni ezekkel. „Kötelező megemlítenünk a közösségi médiafelületek növekvő erejét is. Nem kérdés, hogy jelen kell lenni, és kiaknázni az ezekben rejlő számtalan lehetőséget. Egy, a hétköznapokat bemutató fotókampány az Instagramon, vagy egy rövid videó a facebookon rendkívül sok információt adhat a munkahelyről, ugyanis bepillantást enged a csillogónak mutatott felszín alá. Az embereket pedig pontosan ez érdekli, hogy beleláthassanak, mit is rejt a fiatalos munkakörnyezet, vagy a támogató csapat: milyen az iroda, milyenek a munkaeszközök, kik dolgoznak ott, mit is kell csinálni, és milyen az uralkodó életérzés az adott cégnél” – hívja fel a figyelmet Anikó.

A márkaépítés folyamatához sokat hozzátehet, ha van egy olyan arca a cégnek, aki rendszeresen megjelenik a sajtóban, szakmai rendezvényeken, iparági eseményeken, és akár követhető is az online térben. „Míg az Y-generációs munkavállalók számára az előbb említett vizualitással érhetünk célt, addig a tapasztalt jelöltek szemében egy cég szakmai hitelessége, elért eredményei, reprezentativitása nyom igazán sokat a latban” – osztja meg a szakember. 

Vonjuk be a jelöltet

Manapság egyre többen ismerik fel a kötetlenebb toborzási ötletek hatékonyságát, amelyek igazán sokat hozzáadnak a jelöltélményhez is. „A gamification, vagyis a játékok alkalmazása a kiválasztás során már beszivárgott a gyakorlatba, ilyen lehet például egy szabadulószoba, amely számos kompetencia mérését lehetővé teszi. De közzétehetünk a közösségi oldalakon is olyan eredeti szakmai feladatokat, amelyek megfejtéséhez valódi tudásra van szükség. Hasonló alapokon működhet a szakmai potenciállal bíró 5-15 főt megcélzó versenyek meghirdetése is. Ezekkel a módszerekkel sokakat tudunk megmozgatni, az emberek ugyanis szeretnek bizonyítani, felmérni saját képességeiket. A jól szereplők jutalma lehet állásinterjú, vagy épp gyárlátogatás, esetleg néhány órás mentoring program az illetékes vezetővel” – sorolja interjúalanyunk.  

Munkáltatói vonzerőnket szakmai nyílt napokkal is fokozhatjuk. „A fiatalok nagyon érdeklődőek az ilyen programok iránt, mivel így betekintést nyerhetnek az adott cég életébe, megnézhetik a munkahelyet, a körülményeket, találkozhatnak ott dolgozókkal, vezetőkkel. Ezek az események nagyon jól kommunikálhatók is, és a résztvevők számára a bevonódás élményét adják. Ha egy-egy ilyen napon csak néhány jelöltet is vonzunk be, de őket meg is tudjuk tartani, már pozitív mérleggel zártunk” – mutat rá egy jó módszerre a HR-es.

Az ajánlások ereje

Tartsuk észben, hogy saját munkavállalóink két lábon járó, háromdimenziós reklámarcokként funkcionálnak. Ha ők elégedettek, és ennek okán ők ajánlanak jelölteket, máris adott egy olyan bizalmi szál, amely magas beválási arányt garantál” – hívja fel a figyelmet Anikó. Érdemes tehát a toborzás kérdését több szempontból is górcső alá vennünk, és a vállalat szellemiségét leginkább visszatükröző eszközökkel élnünk. Az ilyen megoldások ugyanis egyfajta szűrőként is működnek, hiszen egy-egy részletesen bemutatott állásra csak az fog jelentkezni, akit valóban érdekel, így pedig következetesebbé, logikusabbá is tehetjük a kiválasztási folyamatot.

Amennyiben épp vannak nyitott pozícióink, a Profession.hu csapata nagy segítségünkre lehet  az optimális jelöltek kiválasztásában. Ezzel sok időt és energiát spórolhatunk meg. Ráadásul az állásportál adatbázisában több százezer önéletrajz is rendelkezésünkre áll, amely naponta kb. 400 további önéletrajzzal bővül.

 

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

A Profession.hu Google+ oldala

Címkék: álláskeresés, álláshirdetés, munkahely, karrier, kiválasztás