Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A szolgáltató központok története Amerikából indult, a költséghatékonyság égisze alatt, majd a viszonylag olcsó munkaerőre támaszkodva a szektor Európában is terjeszkedni kezdett: Közép-Kelet Európában számos nagy SSC gócpontot találhatunk, Budapest pedig gyakorlatilag már a kezdetektől az élmezőnybe tartozik. Napjainkra a második legnagyobb iparággá nőtte ki magát nálunk az SSC szektor, több mint száz szolgáltató központtal, és ötvenezer dolgozóval. A sokak számára nyitott munkakörökről, az SSC-s mindennapokról és a felvétel folyamatáról Szende Csabával, a Docler SSC ügyvezetőjével és Fűri Brigittával, a Docler SSC recruitment vezetőjével beszélgettünk.

Fókuszban az értékteremtés

Modern munkakörnyezet, a legújabb digitális technológiák használata, jó hangulat, pörgős ritmus, határokon átívelő kapcsolatok és magas minőség – egészen röviden talán így lehetne leírni a szolgáltató központokban zajló munkát, persze a teljes kép ennél sokkal árnyaltabb. „Ma már egészen mást jelent SSC-ben dolgozni, mint a szolgáltató központok hajnalán. Bár sok régióba az olcsóbb munkaerő vonzza a szektor képviselőit, hazánkban már kevésbé a munkaerő ára, sokkal inkább a szaktudása a meghatározó, a budapesti SSC-kben zajló értékadó tevékenység ugyanis ezt kívánja meg. Legyen szó a társosztályok támogatásáról, termékfejlesztésről vagy a szolgáltatások színvonalának növeléséről, rendkívül magas sztenderdek mentén dolgozunk” – osztja meg Szende Csaba.

Az SSC-k által kínált munkakörök a fentiekkel összhangban nagyon széles palettát fednek le, az IT, a pénzügy, a HR, a PR, a marketing, a logisztika, a mérnökség és az ügyfél-elégedettség területein.

Pályakezdő pozíciók éppúgy megtalálhatók a szolgáltató központokban, mint a szaktudást igénylő munkakörök. Ha valaki még csak érettségivel, nyelvtudással rendelkezik, és keresi a hozzá illő irányt, nagyon jó lehetőséget kaphat a karrierje elindításához majd dinamikus építéséhez egy SSC-ben, ahol akár a továbbtanulása támogatására is számíthat. Emellett szakértői, vezetői, illetve projekt alapú munkák is jelen vannak a kínálatban, ugyanis mindenféle tudásra, tapasztalatra, kompetenciára szükség van a szektorban” – tudjuk meg Csabától.

Akinek igazán testhezálló

Az SSC-k sok tekintetben más munkakultúrát valósítanak meg, mint azt általában megszokhattuk, éppen ezért állhatnak egészen közel hozzánk, vagy épp nagyon távol tőlünk, azonban, hogy melyik táborhoz tartozunk, az csak a gyakorlatban dől el. „Mivel a szolgáltató szektorok világa nagyon dinamikus, így elsősorban azoknak való, akik szeretik és jól is kezelik a változásokat. Ennek tükrében elengedhetetlen a nyitottság és a magas szintű alkalmazkodókészség a mindennapi helytálláshoz, de kulcskompetenciának számít a partnerorientáltság, a hatékony problémakezelés, a proaktív hozzáállás, a pozitív attitűd és a minőség magas igénye is” – sorolja Fűri Brigitta.

A már részletezett értékteremtő tevékenység az elköteleződésen túl kellő felelősségvállalást és magas szintű feladattudatot is kíván. „Hisszük, hogy mindez nem korhoz kötött, és egy pályakezdő éppúgy képes a felelős munkavégzésre, mint egy nagyobb tapasztalattal rendelkező munkavállaló” – jegyzi meg a szakember, aki azt is hozzáteszi, hogy a tapasztalat fogalma is más jelentéssel bír az SSC szektorban, hiszen a nem kezdő pozíciók esetén a releváns szakmai kapcsolódási pontok a lényegesek, amelyekre alapozni lehet, nem elvárás az azonos munkakörben, iparágban szerzett gyakorlat.

Brigitta a nyelvtudás fontosságára is felhívja a figyelmet: „Mivel a munkavégzés nyelve sok esetben az angol, ezért a magas szintű, élő angol nyelvtudás szóban és írásban is nélkülözhetetlen. Emellett munkakörtől függően a német, olasz, spanyol és orosz nyelv is keresett.

Így kerülhetünk be

Ahogy a mindennapok gyors ütemben zajlanak a szolgáltató központokban, úgy ez jellemző a felvételi eljárásokra is. „Nálunk két körös, ezáltal pedig jól átlátható a kiválasztási folyamat. Ennek része a szakmai teszt és a kölcsönös bemutatkozásnak teret adó HR-es beszélgetés” – avat be a részletekbe Brigitta.

Valamennyi állásinterjú esetén igaz, hogy a siker a felkészülésen múlik – érdemes ezt az alapszabályt követnünk akkor is, ha egy SSC-s pozícióra jelentkezünk.

Nagyon fontos az érdeklődés a vállalat iránt, ahol majd dolgozni szeretnénk: tudjuk, milyen munkakörre pályáztunk, és azt is, hogy miért. Fogalmazzuk meg magunknak a motivációnkat, és készüljünk kérdésekkel, ez ugyanis sokat elárul arról, mennyire gondolkodunk komolyan az adott munkáról. Ami a bemutatkozásunkat illeti, legyen a tarsolyunkban minél több személyes példa, történet, amelyek jól láttatják adottságainkat, tapasztalatainkat” – tanácsolja Brigitta.

A szakmai kompetenciák felmérése mindig a konkrét munkakör függvénye. „Teljes mértékben területspecifikus, mire is fókuszál a szakmai teszt, ami történhet online vagy személyesen, például szimulációs helyzetgyakorlatok által. A cél mindig annak tisztázása, hol tart a jelentkező az adott tudásban, és melyek a jövőben esetleg fejlesztendő területek. A szakmai blokk részét képezi a nyelvi teszt is: azoknál a pozícióknál, ahol az angol napi szintű használatára van szükség, a nyelvtudás megléte a beugró szint, minden más csak ezután következik, ahol pedig kevésbé van előtérben a nyelv, ott később kerül sor annak tesztelésére. Amennyiben a munkakör egy második nyelvet is kíván, azt többnyire élőszóban, egy anyanyelvi kolléga bevonásával mérjük fel” – árulja el a vezető.

Felkeltette az érdeklődésünket az üzleti szolgáltató központok világa? Ne habozzunk a jelentkezéssel! Amennyiben viszont még hezitálunk, érdemes körülnéznünk az ismerőseink között, hátha akad olyan, aki SSC-ben dolgozik, így első kézből informálódhatunk a munkavégzésről, a karrierépítés lehetőségeiről, sőt, akár a nyitott pozíciókról is, a szolgáltató központok ugyanis gyakran alkalmaznak ajánlási rendszert – miért ne élnénk vele! Pályakezdőként ezek a  hirdetések is érdekes lehetnek számunkra, ha pedig egyetlen nekünk való munkáról sem akarunk lemaradni, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést is.

 

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: munka, szakma, karrier, fejlődés, SSC