Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az új rendszer létrehozását az indokolta, hogy a mai gazdasági helyzetben válságba került munkáltatók a lehető leggyorsabban tehessenek eleget a törvényi kötelezettségüknek, utcára került dolgozóiknak pedig minél hamarabb találhasson munkát az illetékes Munkaügyi Központ.
Az új rendszer segítségével a foglalkoztatók egyszerűen és gyorsan tehetik meg a csoportos létszámleépítések bejelentését, így az alkalmazásnak köszönhetően a munkáltatók adatszolgáltatási terhe is nagymértékben csökkennek, hiszen a bejelentések adatait elektronikusan rögzíthetik, azok visszaigazolását, valamint a bejelentés feldolgozását költségmentesen ellenőrizhetik vissza.

A foglalkoztatók adatszolgáltatási terhét csökkenti továbbá az is, hogy a korábban rögzített adatok másolhatóak, a szándékbejelentés adatai a létszám-leépítési döntés adataival összekapcsolhatóak. Az online rendszer egyszerű azonosítási módszert alkalmaz, amely nem igényel előzetes regisztrációt, mégis megbízhatóan azonosítja a felhasználót, biztosítva, hogy mind a foglalkoztató, mind az illetékes kirendeltség csak a saját adataihoz férhessen hozzá.

Segítsünk egymásnak

A munkáltatók törvényi kötelezettségük alapján a csoportos létszámcsökkentési szándékukat, valamint a létszámleépítésekről hozott döntések adatait a telephely szerint illetékes munkaügyi központnak kötelesek bejelenteni - mondja a törvény. Ennek lényege az, hogy az egzisztenciális válságba került munkavállalóknak a lehető legrövidebb idő alatt megtalálják a megfelelő állásokat a Munkaügyi Központok.

Már nem kell sorban állni

Így az újonnan kiépített online rendszer azonban nemcsak a foglalkoztatók adatszolgáltatását könnyíti meg, hanem a munkaügyi központok dolgozóinak munkáját is segíti. A lekérdezések és napi jelentések segítségével azonnal követhetik a rögzített szándék- és döntésbejelentéseket, valamint az illetékességük-be tartozó munkavállalók adatait, így időben és hatékonyan készülhetnek fel az álláskeresőként megjelenő ügyfelek fogadására.

Az új rendszer további előnye, hogy a munkáltatóknak már nem szükséges papíralapú formanyomtatványokat beszerezniük és a kitöltésükkel bíbelődniük, majd hosszasan sorba állni a Munkaügyi Központokban. Hiszen az elektronikusan rögzített adatok könnyedén kinyomtathatóak és beküldhetőek az illetékes munkaügyi kirendeltségre.
Továbbá az információk elektronikus rögzítésével jelentősen javul az adatok minősége is. Az új alkalmazás pontos és megbízható tájékoztatást nyújt a csoportos leépítésekről, azok tendenciáiról, az érintett munkavállalók köréről. Ez nemcsak a közvetlen kirendeltségi munkát, de a foglalkoztatáspolitikai döntések meghozatalát is támogathatja, mert minél több munkáltató használja az online rendszert, a munkaügyi szervezetnek annál több naprakész információja lesz a várható elbocsátásokról.

Elérhetőség:

Az új alkalmazásról pontos tájékoztatót olvashatnak a munkáltatók az online rendszer nyitóoldalán (https://estat.afsz.hu).

Szerző: Hajós Dániel

Fotó: profimedia.hu