Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A Pályamarketing tulajdonképpen egy személyre szabott marketing- és reklámtanácsadás, amelynek keretében az ügyfél pályája, karrierje van a középpontban. Hasonló eszközöket, modelleket, csatornákat használnak az ügyfél „értékesítésének” támogatására, mint egy termék vagy szolgáltatás esetében – mondta Nagy Krisztina, pályamarketing-tanácsadó.

Különbözik a karrier-tanácsadástól

Tulajdonképpen nevezhetnénk karriermarketingnek is a Pályamarketinget. „Itthon is sok szakember foglalkozik azzal, hogy segítsen az álláskeresőknek, állásváltóknak, de úgy tudom, én vagyok az első, aki ezt kifejezetten marketinges és reklámos oldalról fogja meg és támogatja. Az alapötlet egyébként onnan származik, hogy bármilyen termék, szolgáltatás esetén a hatékony és eredményes értékesítéshez szükség van marketing tevékenységre” – tette hozzá a tanácsadó. Valójában a képzettség, a tapasztalat, a potenciál összefogható egy termékként, ami ebben az esetben maga az álláskereső vagy épp munkahelyváltásra készülő személy. Ugyanúgy egy piacon (azaz jelen esetben a munkaerőpiacon) kell megállnia a helyét, és vásárlókat szereznie, mint bármilyen más terméknek vagy szolgáltatásnak.

A Pályamarketing közelebb áll a személyes marketinghez és a personal brandinghez, mint a karrier-tanácsadáshoz. A karrier-tanácsadás egy korábbi lépés abban a folyamatban, ahol a munkavállaló, vagy a potenciális munkavállaló halad. Egy ilyen tanácsadás azoknak lehet hasznos, akik pontosan tudják, hogy mit szeretnének csinálni, és arról is van elképzelésük, hogy ezt milyen cégnél szeretnék folytatni. Többnyire már tisztában van a saját képességeivel, kompetenciáival. Ismeri a saját határait, és elég jól meg tudja fogalmazni a céljait, terveit. Amikor valaki még „keresi önmagát”, akkor a Pályamarketing még nem igazán tud segíteni – magyarázta Nagy Krisztina.

Pályamarketing - a termék én vagyok

Nem mindenkinek ajánlott

Bármilyen végzettséggel rendelkező munkavállalónak hasznos lehet, ha a potenciális munkáltatója egy olyan, jól fölépített marketing-kampánnyal találkozik, ami segíti, megkönnyíti számára a felvételi döntést. Nagy Krisztina elsősorban felsőfokú végzettséggel, és néhány évnyi munkatapasztalattal rendelkező álláskeresőknek ajánlja a programot. Azoknak, akik tanácsadóként, vezetőként vagy cégvezetőként dolgoznak, szintén hasznos lehet: náluk azonban nagyobb hangsúlyt kap a kapcsolatépítés és gondozás, a PR, a kommunikáció.

Azonban nem minden személyiség alkalmas arra, hogy pályamarketing-tanácsadáson vegyen részt. Sokkal nehezebb együttdolgozni például az úgynevezett „egykönyves” személyekkel. Ők azok, akik minden ötletre, javaslatra azt válaszolják, hogy „...de én olvastam ezt, meg ezt, és ott nem ezt mondják” – mondta a tanácsadó. Ha a befektetett energia nagy része arra megy el, hogy más tanácsadókat, szerzőket kell folyamatosan megmagyarázni, esetleg cáfolni, akkor sokáig fogunk egy helyben toporogni. Az sem könnyíti meg a közös munkát, ha valaki teljesen önállótlan, és minden döntéséhez, választásához jóváhagyást vár. 

Ha valaki már eldöntötte, hogy segítséget kér, akkor megvan benne a szándék, hogy haladjon előre, és ez a legfontosabb. Az ideális ügyfél Nagy Krisztina szerint az, aki hajlandó partnerként együttműködni a folyamatban, és nem szeretne sem alá-, sem pedig fölérendeltként szerepelni. Nyitott és bátor, hajlandó kipróbálni az új és szokatlan ötleteket, mielőtt ítéletet mond róluk. Betartja a határidőket, a közösen hozott szabályokat, és elvégzi a saját feladatait a folyamatban. Kérdez, ha elakad valahol, vagy ha nincs elég információja. Szeretne előbbre jutni, valami többet elérni, és hajlandó is tenni ezért.