Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az eredményes értekezlet egyik alapfeltétele, hogy fenntartsuk a résztvevők figyelmét. Ez még az élő megbeszélések esetében is tartogat kihívásokat, a digitális csatlakozás pedig kifejezetten kedvez a figyelem szétszóródásának és változatos baklövéseknek. Hoztunk néhány jó tanácsot a siker érdekében.

1. Résztvevők és időkeret

Gondoljuk át alaposan, ki az, akinek feltétlenül szükséges ott lennie a megbeszélésen, és kit lesz elég a végkifejletről tájékoztatni. Kerüljük el azon munkatársaink meghívását, akiktől nem várunk aktív hozzájárulást. Fontos továbbá, hogy másfél óránál hosszabb megbeszélést lehetőleg ne tartsunk, és 45 perc után mindenképpen iktassunk be egy 5-10 perces frissítő szünetet. 

2. Házigazda

Jelöljünk ki egy főt, aki irányítja és mederben tartja a beszélgetést. Ez a személy általában az, aki összehívta az értekezletet. Az ő feladata biztosítani, hogy ne térjünk el a megbeszélés tárgyától, hogy mindenki lehetőséget kapjon a felszólalásra, és hogy a megbeszélés időben, valamint a kívánt eredménnyel, például egy döntéssel érjen véget.  

3. Téma és ütemterv

Szintén a házigazda feladata, hogy összeállítsa a tematikát, és felvázolja, valamint időkerethez rendelje mindazon pontokat és kérdéseket, amelyekre ki kell térnünk a beszélgetés során. Annak érdekében, hogy mindenki a lehető legfelkészültebben érkezzen, érdemes a napirendi pontokat is csatolni a digitálisan kiküldött meghívókhoz.  

4. Technikai feltételek 

Ahelyett, hogy abból indulnánk ki, hogy mindenki gépén van videólejátszó vagy egyéb, a prezentációnkat, más anyagainkat támogató program, győződjünk meg róla, hogy nem fogunk technikai akadályokba ütközni. Amennyiben a teljes értékű részvétel valamilyen extra alkalmazást kíván, jelezzük ezt a meghívóban. 

5. Szabályok lefektetése 

Hasznos megállapodni a kommunikációs alapelvekről.

Mi történjen mondjuk akkor, ha valaki késve érkezik? Bár az udvariasság értelmében az illető valószínűleg szívesen beköszönne, és elnézést kérne, ez a kis közjáték megakaszthatja az éppen soron lévő beszélő gondolatmenetét. Dönthetünk úgy is, hogy a későn érkezők addig várnak a felszólalással, amíg arra alkalmuk adódik. Ugyanígy megbeszélés tárgyát képezheti például a hozzászólás menete is: teret adunk-e a spontán megjegyzéseknek, vagy valamilyen sorrendet követve kérjük ki a résztvevők véleményét. Minél nagyobb körben tartjuk a megbeszélést, annál többet érdemes ezzel a ponttal foglalkoznunk.   

6. Jegyzőkönyv

A jegyzetelés elengedhetetlen annak érdekében, hogy a tárgyalt témák, kérdések és az esetlegesen felállított akcióterv rögzítésre kerüljön. Döntsük el már az értekezlet előtt, hogy ki készítse az ülésjegyzetet, és bízzuk meg őt azzal is, hogy a megbeszélést követően minden résztvevő számára elküldje vagy elérhetővé tegye azt.  

7. Utánkövetés

Amennyiben a megbeszélés eredményeképpen felállítottunk valamilyen cselekvési tervet, ne felejtsük el figyelemmel követni annak megvalósítását. Rendeljünk az egyes teendőkhöz határidőket, és kérjünk rendszeres állapotjelentést akár egy email, akár egy rövid telefonos megbeszélés formájában.

Amennyiben épp állást keresünk, itt találhatunk hatékony segítségre, vagy személyes prioritásainkat követve keresgélhetünk a friss állások között, és láthatóvá válhatunk a munkáltatók számára is. Iratkozzunk fel hírlevélre, valamint kérjünk Facebook értesítést is, hogy azonnal értesüljünk a legújabb ajánlatokról. 

 

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: munka, távmunka, otthoni munka, online kommunikáció, megbeszélés