Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Adott egy manufaktúra, sok-sok helyben termett zöldség és gyümölcs, és egy egészséges termék. Akár egy hétköznapi történet is lehetne, mégsem teljesen az: az üzem 2013-ban indul Királyhegyesen, majd 2016-ban tulajdonost váltott. Nonprofit vállalkozásként szociális szövetkezetként működik, célja az önfenntartás, a vidéki értékek képviselete, és ami talán ennél is fontosabb, hogy az itt dolgozók érezzék magukat jól, biztonságban, vagyis őszinte légkör vegye körül a kis csapatot. Kihívásokról és a sikernél sokkal fontosabb értékekről Farkas-Molnár Ágnessel, a Kanálka krémek egyik tulajdonosával beszélgettünk.

Ösztönös küldetés

A családi vállalkozás mögött nyolcfős, lelkes csapat áll, és a munka határozott küldetéstudat mentén zajlik. „A testvéremmel, Judittal vettük át és kezdtük el újjáéleszteni az üzemet, közel két évvel ezelőtt. Az újraindulásban elengedhetetlen szerepet játszott Tünde, az egykori üzemvezető, aki ma is a manufaktúra élén áll, tudásával és tapasztalatával nagyon sokat hozzáad a márkához. A kezdeti változások után kialakult az a fantasztikus csapatunk, akiknek rendkívül sokat köszönhetünk, és akiknek igazán hálásak vagyunk, ugyanis mindenki a sajátjaként kezeli a Kanálka krémeket, belead, amit tud, ugyanakkor, mivel valamennyiünk életében újdonság, amit csinálunk, egymás bakijaival szemben is abszolút elfogadóak vagyunk” – avat be Ágnes.

Munkahely, szeretettel - munka, bizalom, kölcsönösség

És egyből folytatja az általuk képviselt értékekkel: „A legfőbb üzenetünk a tudatosság, ami kétpólusú. Egyrészt elkötelezettek vagyunk a hazai, helyi zöldségek és gyümölcsök iránt, másrészt pedig az egészséges étkezés felé is, és ezt szeretnénk minél szélesebb körben, ízletes, adalék- illetve tartósítószer-mentes, egyúttal pedig szerethető finomságok formájában terjeszteni. Ez a szellemiség a márka születésétől kezdve jelen van, amire azonban menet közben ébredtünk rá, az a manufaktúra helyben kifejtett hatása. Bár nem szeretnénk bekorlátozni a munkavállalóink körét, de úgy alakult, hogy aktuálisan családanyákkal dolgozunk együtt, vagyis egy olyan, kisgyermekekkel is összeegyeztethető lehetőséget teremtettünk, ami korábban nem létezett a térségben, arról nem is beszélve, hogy ebben a régióban nagyon gyakori a napszám, ami érthető módon egyáltalán nem biztosít fix megélhetést az év összes hónapjára. A vállalkozás általi jótétemény számunkra is felemelő érzés.

Folyamatos fejlődés

A munkaadók és a munkavállalók részéről egyaránt jelen lévő elköteleződés jó alapot teremt az együttműködésre, ahogy az Ágnes által képviselt emberséges és szókimondó cégkultúra is. Itt azonban nem lehet megállni. „Kisgyermekes anyaként, egészen más területről érkezve vágtunk bele ebbe a vállalkozásba, ami bizony kőkemény munka. A kölcsönös bizalom elengedhetetlen: mindennap tanulok valami újat erről a szakmáról, ugyanakkor a szakmaiság mellett igyekszem belevinni a munkába a személyiségemet is, és ezáltal a dolgozóink bizalmába férkőzni. Úgy gondolom, a megfelelő kommunikáció a kulcs, ami mindig csiszolható. Fel kellett ismernünk, hogy Budapest és vidék között létezik egyfajta törésvonal, másképp gondolkodunk, és másképp fejezzük ki a gondolatainkat, ezért számunkra kiemelt jelentőséggel bír ennek a vélt vagy valós távolságnak a feloldása” – osztja meg interjúalanyunk.

A csapatépítő programok hatása tehát közvetlen a márka életére, egymás megértésére és a munkavégzés minőségére. Emellett az egyéni fejlődési lehetőségek biztosítása is szükséges ahhoz, hogy a csapat egyre jobb legyen. „Munkáltatóként egyáltalán nem elegendő a termékeink sikerét szem előtt tartanunk, mivel legalább ennyire fontos ma, hogy a munkavállalók is nyerjenek, mégpedig a személyes gyarapodásuk, a tudásuk, képességeik bővülése által. Erre nagy hangsúlyt fektetünk, új technológiákat, tervezést, kommunikációt, problémamegoldást tanítunk a kollégáinkkal, vagyis olyan ismereteket, készségeket adunk át, amelyek a magánéletükben is jól hasznosíthatóak” – emeli ki a tulajdonos.  

A dolgos mindennapok

A manufaktúrában nem könnyű a munka, a legnagyobb kihívás a szezonalitás. „Kizárólag helyi, Csongrád megyében megtermett alapanyagokkal dolgozunk, ez a filozófiánk. És itt jön a nehézség: a zöldségek, gyümölcsök legnagyobb része azonos hónapokban érik, vagyis képesnek kell lennünk beilleszteni ezt a három-négy hónapos időszakot a tizenkét hónapos körforgásba, megfelelően ütemezve a felvásárlást és a feldolgozást. Ez nagyon intenzív szakasza az évnek, amihez a csapatunk abszolút önfeláldozással áll hozzá. Mezőgazdaságból élő környék lévén tisztában vannak a munka ciklikusságával, hozzáállásuk, és az az erőbedobás, ahogy dolgoznak, mégis példátlan” – meséli Ágnes.

Az alapanyagokkal kapcsolatban még megtudjuk, hogy akadnak olyanok, amelyek egész évben rendelkezésre állnak, ezek közé tartozik a vöröshagyma és az alma, vannak olyanok, amelyek néhány hétig eltarthatóak, mint a birsalma, és sok zöldség, gyümölcs sorolható a szenzitívek közé, mint a padlizsán és a kápiapaprika, amelyeket nagyon gyorsan kell kezelni. „A kiszámíthatóság alappillére a tervezés, ebben még segítségre szorulunk, de csak így válhat hosszútávon fenntarthatóvá a vállalkozás. A másik fontos elem a kézi és gépi munka megfelelő arányú alkalmazása, amelyben úgy vélem, megtaláltuk a szükséges egyensúlyt. Kézzel válogatjuk, csumázzuk az alapanyagokat, vagyis e tekintetben egészen másképp működünk, mint egy konzervgyár, viszont ahol már nincs szükség az emberi hozzáadott értékre, bevetjük az adagoló- és címkéző gépet. Ezek jelentősen megdobják az áteresztő képességet, így már országos piacra tudunk termelni, vagyis nemcsak az egészségtudatos megoldások után kutatókat tudjuk kiszolgálni, hanem a boltok polcain bárki számára elérhetőek a termékeink” – összegzi interjúalanyunk.

Töltekezzünk a fenti példából, és találjuk meg azt a munkahelyet, ahol megbecsültnek érezzük magunkat, miközben jó hangulatban végezhetjük a munkánkat. Amennyiben épp állást keresünk, válogassunk a legfrissebb lehetőségek vagy keressünk személyes preferenciáink szerint, és mindenképp tájékozódjunk leendő munkaadónkról. Legyünk naprakészek, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést is, így biztosan nem maradunk le egyetlen munkáról sem.

 

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: álláskeresés, munka, munkahely, bizalom, kölcsönösség