Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az online jegyértékesítéssel foglalkozó TIXA alapítóját, Varga Balázst kérdeztük arról, hogyan élik meg a járványhelyzetet, miben változtak a mindennapjaik és hogyan látják a szórakoztatóipar jövőjét jelenleg.

Lépést tartani a változásokkal

Rengeteg új szabály és korlátozás született a vírus megjelenése óta, ezekkel pedig lépést kell tartani. Mit lehet tenni annak érdekében, hogy ez a kaotikus időszak átláthatóbb legyen?

„Azt, amit mindenki más is csinál; kommunikálunk egymással. Van Music Hungary néven is egy szervezet, ami a szakma érdekeit próbálja képviselni és célja a hazai zeneipar összefogása, támogatása, helyzetének javítása. Szóval egymással direktben, illetve az előbb említett szervezeten keresztül is kommunikálunk. Próbáljuk értelmezni a szabályokat, mert az elég gyakori, hogy nem az hangzik el mondjuk egy első sajtótájékoztatón, vagy egy kormányinfón, mint ami valóban a szabályba kerül majd, vagy épp nem ránk vonatkozik, hanem mondjuk a színházakra vagy a vendéglátásra.”

Reklamációk kezelése

 A járvány első hulláma óta gyakori, hogy lemondanak vagy elhalasztanak rendezvényeket, legyen szó zenéről, kolbászfesztiválról vagy felolvasóestről. Rengeteg kérdés és panasz érkezik, amit kezelni kell: „Az elején gyakorlatilag a teljes csapatot leterhelte, körülbelül úgy nézett ki, hogy négy munkatársunk dolgozott az ügyfélszolgálaton az egy helyett és a többiek is a visszatérítésekkel foglalkoztak valamilyen formában.”

Az előző hullámok tapasztalatait beépítve újabb és újabb eszközöket vetnek be a panaszok kezelésére: van olyan folyamat, ami már automatizáltan zajlik, vagy épp külön platform is létezik rá.

„Most nem tömeges, de nyilván más metódusokkal is dolgozunk, tehát van, ahol ezt meg is előzzük. Ha egy rendezvény pótlás nélkül marad el, akkor megpróbáljuk a szervezőt megkérni arra, hogy amikor kommunikál róla, addigra már nálunk is legyen meg ez az anyag, így mi is ki tudjuk küldeni a vásárlónak és látják, hogy nincs mit csinálniuk, automatikusan történik a visszaváltási folyamat. Ahol a vevő döntésén múlik, hogy visszatérítést kér-e, vagy pedig átviszi egy másik alkalomra, ott meg fejlesztettünk olyan platformokat, amik össze vannak kötve egyes adatbázisokkal.”

Kevesebb munka vagy változó feladatok

Előadóként a fellépések és a rendezvények száma csökkent, így csökkent a munka mennyisége is. Sok helyen a járvánnyal kapcsolatban felmerült feladatok megoldása felváltotta a megszokott munkakört, illetve nem a munka mennyisége, sokkal inkább a bevétel látta kárát a helyzetnek.

„Azt tudom mondani, hogy kevés olyan időszak volt, amikor a csapatnak a Covid miatt kevesebb lett volna a terhelése, mint egy átlag időszakban. Ez inkább olyan formában jelent meg, hogy maga a cég nem igazán keresett pénzt.”

„Az elmúlt másfél évben nagyon sok volt a Covid-specifikus fejlesztés, aminek az egyik fele olyasmi, amiről beszéltem is – az ügyfelek kezelésével kapcsolatos - a másik pedig a külső partnerekkel való együttműködés, ami tulajdonképp a bankkártyakezelő és a számlázó partnerünk: a velük való tömeges tranzakciók kezelése, olyan formában, hogy az mindenki számára értelmezhető és szabályos legyen. Ezen kívül fejlesztettünk új funkciókat, csináltunk streaming platformot, zenekarok számára webshopokat - már több, mint 10 ilyen webshop indult el – illetve nyilván rengeteg munka van annak az adminisztrációjával is, hogy éppen melyik rendezvénynek mi a státusza és hova halasztják.”

Meglepő lehet, de éppen bővülés előtt áll a cég:
"Bár ez a színtér jelenlegi helyzetét nézve fura ötlet, a cég életpályáján belül olyan mérföldkőnél járunk, ahol a fejlődés katalizálása, valamint a jelenlegi csapat motiváltan tartása érdekében időszerű a bővítés.

 

Pénzügyes, partnerkapcsolati munkatárs, projektmenedzser, frontend fejlesztő és ügyfélszolgálati pozíciókat hirdetünk, illetve fogunk rövidesen meghirdetni. Ezeknél a pozícióknál fontosnak tartjuk, hogy a jelölt jól tudjon alkalmazkodni a zeneipar és a cég változásaihoz, legyen jó csapatjátékos, ne okozzon gondot neki a rendszereink precíz használata és mozogjon otthonosan a kultúra világában. Ez utóbbi nyilván nem minden pozíciónál egyformán fontos."

Jövő évi kilátások, 2022 nyara

Bár hullámzó volt a járvány abból a szempontból, hogy nyáron lazítottak a korlátozásokon és bizonyos feltételekkel, vagy sokszor akár anélkül is ellátogathattunk koncertekre, de nehéz megjósolni akár pár hónappal előre is, hogy mi várható a következő hetekben, hónapokban, vagy 2022 nyarán.

A terhelés tehát a szórakoztatóipar ezen ágában nem csökkent, ám jelentős változások történtek mind a munkavégzés formájában, mind a feladatkörökben. Egymás segítése és a megfelelő kommunikáció megkönnyíti az eligazodást ebben a kiszámíthatatlan helyzetben, viszont a tervezhetőség hiánya nehezítő körülmény a szakma számára is.

Készítette: Balogh Emese

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala