Mitől lesz vonzó egy munkaadó?
A csábítás művészévé kell válnia a hazai munkaadóknak, ugyanis egyre nehezebb lesz megtalálniuk a megfelelő munkaerőt.
Évek óta nagy átfedés van a munkanélküliek körében keresett állások és a vállalatok által igényelt munkaerő között a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adatai szerint. A 2012-es éves összesítés szerint például az álláskeresőknél a harmadik legnépszerűbb foglalkozási kör az általános irodai adminisztráció volt, miközben ez volt a 9. leggyakrabban meghirdetett pozíció is. Ennek ellenére a hivatal helyzetképében leszögezi: Magyarországon egyszerre van jelen munkaerőhiány és munkaerőtöbblet.
A cégek mintegy 40 százaléka keresett aktívan új munkaerőt a közelmúltban - derül ki a Randstad Hungary adataiból. (A Randstad Hungary száznál is több állást hirdet a Profession.hu-n.)
"Az utóbbi időszakban a tapasztalataink szerint számos területen nőtt a munkaerőigény, bár a legkeresettebbnek most is az informatikai, mérnöki és gazdasági szaktudás számít a diplomások között" - mondta Baja Sándor, cég ügyvezető igazgatója.
Döntő a cégek vonzereje
Baja Sándor szerint ebben a munkaerő-piaci környezetben azok a vállalatok tudják leginkább növelni a versenyképességüket, amelyek a leghatékonyabban csábítják magukhoz, és hosszú távon is képesek megtartani a legjobb munkaerőt.
Már évek óta vizsgálják, hogy világszerte milyen okok állnak a munkahelyváltási döntés mögött. Tavaly az összesített eredmények szerint nőtt a versenyképes fizetés ösztönző ereje. A hosszú távú és biztonságot nyújtó munkahelyet választják leginkább a munkavállalók - mondta a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.
Hazánk idén először csatlakozik a felméréshez
Magyarország 2014-ben csatlakozik a Randstad Award kutatáshoz, amely a világ legnagyobb független felmérése a vállalatok munkavállalói megítéléséről és összesen 23 ország munkaerőpiacát vizsgálja.
Önnek ajánljuk!
A Randstad megbízásából a belga ICMA csoport által végzett kutatás hazánkban több mint ötezer munkavállaló véleménye alapján elemzi a munkavégzést érintő kérdések mellett a 75 legnagyobb munkaadó imázsát.
"Szakmailag többek között a generációs különbségekre vagyunk kíváncsiak, hiszen egyre inkább azt tapasztaljuk, hogy eltérően kell megszólítani a fiatal tehetségeket és a már nagy tapasztalattal rendelkező szakembereket" - tette hozzá Baja Sándor.
Szemlézte: Durbák Ildikó
Címkék: álláskeresés, munkaadó, brand