Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Jó lenne, ha ez így működne, igaz? Ehelyett mi történik általában? A válasz gyakran egy közömbös "Aha, értem... Viszontlátásra!" és az ügyfél a következő pillanatban már ott sincs. Ön pedig még csak lehetőséget sem kapott arra, hogy bemutassa azt a remek szolgáltatást, vagy szuper terméket, amit képvisel.

Vajon mit mondhatna ezeknek az ügyfeleknek, hogy jobban felkeltse az érdeklődésüket, hogy többet akarjanak megtudni a cégről, ahelyett, hogy csak unottan bólogatnak?

Lássuk, azokat a hasznos technikákat, melyek alkalmazásával elérheti, hogy már az első találkozás alkalmával, néhány mondattal is kíváncsiságot keltsen a potenciális ügyfelekben. Mielőtt a módszert bemutatjuk, nézzünk meg egy-két jó példát arra, hogy hogyan érdemes a beszélgetést kezdenünk.

Kezdem mindjárt a saját példámmal. Én sem azt mondom, hogy "tréningekkel foglalkozunk". Sokkal célravezetőbb, ha így fogalmazok egy olyan potenciális ügyfélnek, akiről tudom, hogy értékesítési csapatot vezet:

"Tudja milyen nehéz egy értékesítőnek egy pillanat alatt eldöntenie, milyen típusú ügyféllel áll szemben: ki az, akit racionális érvekkel, és ki az, akit érzelmi tényezők mentén tud meggyőzni? Mi egy olyan módszert tanítunk, amely abban segít az üzletkötőnek, hogy a beszélgetés első 2 percében eldönthesse, hogy milyen ügyféltípussal áll szemben. Így valóban azon a nyelven tud ügyfeléhez szólni, melyből a leginkább ért, melyre a leginkább vevő. Ezzel a technikával sokkal több terméket vagy szolgáltatást tud értékesíteni, így jelentősen növelni tudja cége eredményességét. A névjegyemen van egy weboldal, ahonnan letölthető az értékesítési tréningünk bemutatója. Tessék, itt van..."

Egy ilyen bemutatkozás felénél az ügyfelek általában már bólogatnak, és a következő kérdés mindig az szokott lenni, hogy: "Ön szerint a mi területünkön is alkalmazható ez a módszer?" Nálunk az a leggyakoribb probléma, hogy ... - és már mondják is...

Egy szálloda bemutatkozhat így: "Szálláshely szolgáltatással foglalkozunk", vagy így is:

"Önt is bosszantja, ha egy szállodában az étel ehetetlen, vagy a szoba túl kicsi? Nálunk a legkisebb szoba is minimum 30 nm-es, konyhánkban pedig nemzetközi díjat is nyert séf készíti az ételeket. Büszkék vagyunk arra, hogy szállodánkból eddig senki nem távozott elégedetlenül. Ha ez mégis előfordulna, kárpótlásként a kifizetett díj dupláját adjuk vissza vendégeinknek. A névjegyemen szerepel egy weboldal, ahol megnézheti fotógalériánkat ..."

Kommunikációs tippek: Hogyan tegyük magunkat érdekessé?

A "Kintlévőségeket hajtunk be adminisztratív módszerekkel" helyett pedig akár ezt is lehetne mondani:

"Ön is utálja, ha a fizetési határidő lejárta után nem fizetnek a vevői, csak ígérgetnek? Sokan ilyenkor jogi útra terelik az ügyet, ami gyakran évekig elhúzódhat. Nekünk van egy olyan legális behajtási módszerünk, mellyel az esetek 80%-ban 30 nap alatt elérjük, hogy az ügyfél fizessen."

A "Weboldalakat készítünk" helyett pedig lehetne így is fogalmazni:

"Biztosan Önt is bosszantja, ha egy csomó pénzt fektet weboldala elkészítésébe, mégsem tud előkelő helyet kivívni a keresők találati listáján. Az általunk készített és optimalizált honlapok garantáltan a népszerű keresők első vagy második találati oldalán szerepelnek, így ügyfeleink számára már az első két hónapban megtérül a honlap készítésébe fektetett összeg. A névjegyemen szereplő webcímen megnézheti referenciáinkat."

Most pedig lássuk azt az egyszerű, 5 lépéses módszert, mellyel bárki elérheti azt, hogy már a bemutatkozás pillanatában érdeklődést keltsen potenciális ügyfelében.

1. Ki a célcsoport?
A "bárki" vagy a "mindenki" erre nem jó válasz! A célcsoport legyen részletesen körülhatárolt. Pl. értékesítési vezetők, pénzügyi vezetők, fodrászok, üdülni vágyó emberek, stb...

2 . Mi a célcsoport problémája, mire keres megoldást?
Mi az a probléma, melyre az Ön cége, annak terméke, vagy szolgáltatása megoldást nyújt? Olyan problémát fogalmazzon meg, melynek kapcsán az ügyfél átérzi, hogy valóban róla, az őt frusztráló napi gondokról van szó.

3. Mi erre az Ön megoldása?
Hogyan segíthet Ön az előbbiekben megfogalmazott problémát megoldani?

4. Mi az Ön megoldásának előnye a célcsoport számára?
Mit profitál ügyfél abból, ha Önnel köt üzletet? Miért lesz jobb neki?

5. Mi a különbség az Ön megoldása és a versenytársak között?
A minőségi / ügyfélközpontú / megbízható nem a legjobb válasz, mert ezek közhelyek! Olyan érvet keressen, melyre az ügyfél felvonja a szemöldökét és azt érzi, hogy a dolog érdekes lehet számára.

Bónusz tipp:
A bemutatkozás végén mindenképpen adjon az ügyfélnek egy névjegyet, és kérdezz rá: Kaphatnék Öntől én is egyet?

A fenti lépések alapján érdemes magunkban előre megfogalmazni saját bemutatkozásunkat, így biztosan felkészültek leszünk, bármilyen helyzetben is futunk össze egy potenciális partnerrel.

Szakmai partnerünk:

Profonte Management Akadémia

Szombati Orsolya, Lukász Helga
Profonte Management Akadémia
http://www.profonte.hu
info@profonte.hu

Csatlakozzon a Profonte Management Akadémiához Facebook-on! Profonte a Facebookon
Kövesse a Profonte Management Akadémiát a twitteren!  Profonte a Twitteren