Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az álláskeresők sok jó tanáccsal szembesülnek és nehéz eldönteni, melyik iparágban mi a jó stratégia. Két média szakembert kérdeztünk, akik már pár évtizede az iparágban vannak és jó rálátásuk van arra, milyen tendenciák vannak a munkaerőpiacon. A Profession.hu-nak arról meséltek, melyek a legjobb taktikák arra, ha állást keresnénk a médiában!

Ferenc egy nemzetközi médiaügynökség budapesti irodájában dolgozik, korábban egy kiadóban volt kreatív igazgató.

„Bármilyen ijesztően hangzik is, aki a médiában dolgozik, annak fel kell készülnie arra, hogy karrierje egy pontján valószínűleg el fogják bocsátani. Az iparág rendkívül kiszámíthatatlanul alakult a 2008-as gazdasági válság óta és bizonyos értelemben ennek hatásai még most is érezhetőek. Ez természetesen ne riasszon el senkit, a folyamat másik fele ugyanis a jó és minőségi munkaerő hiánya, mely ebben a szakmában is egyre inkább érezhető. Ne pazaroljunk elképesztően sok időt egy önéletrajz elkészítésére, mert ez az a terület, ahol egy jó ajánlással vagy portfólióval hamarabb előre juthatunk, mint egy jó életrajzzal, de nulla kapcsolatrendszerrel.

Javaslom, hogy hagyjuk el a munkáink hosszas felsorolását, inkább koncentráljunk a lényegre. Pl.: művészeti vezető, és alatta: XY-díj. Ez által a két információ által már el is mondtuk a leendő munkaadónak, miben vagyunk kiválóak, mindezt anélkül, hogy magunkat fényeztük volna. Az is fontos, hogy ebben az ágazatban ne az alapján mérlegeljünk, hogy hol ajánlanak biztosabb állást. A média a szabadúszóké. Egy-egy kiugrási lehetőség óriásit lendíthet karrierünkön, így ne ijedjünk meg, ha projektekre szerződnek velünk. A gyakornokság pedig ebben a szakmában gyakorlatilag belépő az adott céghez. Mivel ez egy bizalmi szakma, előbb alkalmaznak egy átlagos képességű, de lelkes, pár hónapja a céghez szegődött kezdőt, mint egy profi vadidegent, aki csak beküldte az önéletrajzát.”

Így legyünk sikeres álláskeresők a médiában

A mozgóképes oldalról Henrietta mesélt a Profession.hu-nak, aki a kereskedelmi televíziózásban szerzett tapasztalatot rögtön a magyarországi kezdetekkor, azóta már saját produkciós irodát alapított.

„A televízió brutális. Amikor első munkahelyemről elküldtek, végigtelefonáltam az összes ügyfelem, akikkel valaha együtt dolgoztam és elmondtam nekik, hogy munkát keresek. Mondanom sem kell, hogy rendkívül kellemetlenül éreztem magam emiatt, de később belegondoltam és rájöttem, hogy nincs benne semmi szégyellnivaló: az erős munkaetika ritka és ez az, ami miatt oda jutottam, ahol most tartok.”

A közösségi médiával kapcsolatban Henrietta így nyilatkozik: „Nagy figyelmet szentelnek a jelöltek a közösségi média oldaluk karbantartásának, mert a média vizuális világ és úgy gondolják, hogy emiatt fokozott figyelem terelődik a kiválasztásnál arra, hogy milyen képi és írásbeli tartalmakat posztolnak ki magukról. Ez részben igaz, de a valóság az, hogy ha valakivel dolgozni szeretnénk, akkor utolsó körben esetleg ránézünk az oldalra, de egyébként nem keresünk szabadúszókat az Instagramon.

A fordított igaz azonban a jelöltekre: számukra igen jó pontot ér, ha kiderül, hogy követik cégünk közösségi oldalát, tudnak a rendezvényeinkről és hozzá tudnak szólni egy-egy kampányunkhoz, mert tisztában vannak annak részleteivel. Akik be akarnak kerülni a kreatív szakmába, azoknak azt ajánlom, hogy töltsenek minél több időt azokkal, akik már benne dolgoznak. Járjanak el konferenciákra, workshopokra, beszélgessenek szakmabeliekkel. A másik fontos dolog, hogy ne ragadjunk le egyetlen ágnál, mert a médiában a szerepek átjárhatóak: sok újságíróból lesz kiváló marketinges például, de az sem ritka, hogy valaki grafikusként kezdi, majd gyártásvezető lesz.”

Ha kedvet kaptunk a kreatív szakmához, ne habozzunk, jelentkezzünk még ma állásajánlatokra a médiában! Televíziós állásokat itt találunk!

Gondoljuk át a fentieket és ültessük át a gyakorlatba a számunkra hasznos ötleteket. Merítsünk önbizalmat abból, hogy több tízezer álláshirdetés vár ránk, és nagy eséllyel az álomállást is megtalálhatjuk, ha kitartóan keressük! Nézzünk szét bátran a legfrissebb álláslehetőségek között, vagy keressünk személyre szabott beállításaink szerint!  Legyünk naprakészek, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést. Ha pedig önéletrajz nélkül pályáznánk, használjuk a Mobilmunkát.

 


Készítette: Khojaste K

 A Profession.hu Facebook oldala

                      A Profession.hu Instagram oldala