A változás - legyen az egy új iroda vagy egy új vezetés - általában ellenállást vált ki az emberekből. Legalábbis az elején. Egy jó vezető mellett ez az időszak rövid, és nem is válik nehezen kezelhető problémák forrásává. Mutatunk néhány igazán kényes esetet és a profikhoz méltó kezelésüket is!

1. Magánügyek intézése munkaidőben

Teendő:

enlightened Határozottan kérjük meg a beosztottakat, hogy kizárólag csak a legszükségesebb magánügyeiket intézzék a munkahelyükről.
enlightened A magánjellegű e-mailezgetés esetében fektethetünk le néhány alapszabályt. Először is hívjuk fel mindenki figyelmét arra, hogy a munkahelyi e-mail forgalom bármikor ellenőrizhető. 
enlightened Amennyiben nagyobb mennyiségű adatforgalommal is jár egy-egy ilyen e-mail, azt a cég központilag le is törölheti.
enlightened Tiltsuk meg a munkahelyi e-mailek között a szexuális, erőszakos vagy más szempontból sértő tartalmak tárolását, továbbítását.

2. Munkahelyi lopás gyanúja

Teendő:

enlightened Kövessük figyelemmel a vállalat kiadásait, valamint a munkahelyi eszközök eltűnését. Ha úgy találjuk, hogy rendszeresen több a hiány, mint kellene, akkor figyelmeztessük az összes munkatársat a munkahelyi lopás következményeire.
enlightened Csak akkor lépjünk fel valakivel szemben, ha stabil, megdönthetetlen bizonyítékaink vannak.

Így kezeljük a munkahelyi lopást és egyéb sumákságokat!

enlightened Legyen lefektetve pontosan, hogy maximum mennyit lehet magáncélokra telefonálni, illetve taxi- vagy ebédköltségként elszámolni. Tartsuk be mi is, amit elvárunk.
enlightened Egy megbízható kollégát nevezzünk ki a munkahelyi eszközök rendelésével és nyilvántartásával. Mindenki rajta keresztül igényelhet újabb eszközöket.

3. Elmaradozás, gyanús betegszabadságok

Teendő:

enlightened Emlékeztessük a beosztottakat, hogy hivatalosan hány nap betegszabadság engedélyezett.
enlightened Kérjünk mindenkitől orvosi igazolást, aki három vagy több napra betegszabadságra megy. Magyarázzuk el, hogy erre nem azért van szükség, mert az illetőben nem bízunk, hanem egyszerűen csak a cég szabályait kell követni mindenkinek.
enlightened Nézzünk utána, hátha fel lehet fedezni bizonyos szabályszerűséget egyes dolgozók elmaradozásaiban. - Túl nagy stressznek vannak kitéve? Értékes időt és pénzt spórolhatunk meg, ha összehívunk egy értekezletet, és megpróbáljuk kideríteni a háttértényezőket.
enlightened Ha ez sem működik, a munkaidő végén felhívhatjuk a betegszabadságon lévőt azzal, hogy az állapota felől érdeklődünk. Még jobb, ha a többi munkatárs is hallja a beszélgetésünket.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Nem kétséges, mindegyik kényes szituáció és konfrontálódnunk kell egymással. Azonban vezetőként nem hagyhatjuk figyelmen kívül a gyanús helyzeteket. Ha nem adunk rá megfelelő választ és esetenként megtorlást, az a munkamorál és a beosztottak erkölcsi színvonalának hanyatlását vonhatja maga után. Jóval több problémát gyűjtenénk be ezáltal, mintha időben megtesszük a megfelelő szankciókat és szigorításokat. Érdemes megfontolni azt is, ha nincs vállalati etikai kódex vagy egyéb hasonló szabályzat, akkor készíttessünk egyet!

Forrás: Ken Lawson: Nehezen kezelhető emberek, kényes szituációk, Alexandra kiadó.

Készítette: S. G.

Címkék: munkahely, vezető, visszaélés, bűntény, fegyelem, lopás