Így készülnek a jövőre a vállalatok!

Így készülnek a jövőre a vállalatok!

A vállalati CSR stratégia egyre inkább a közösségekre és a munkatársakra épít.

A vállalatok különböző stratégiát folytatnak a társadalmi szerepvállalás terén, de közös pont a "felelős márka" felépítése és a jövőbe vetett hit. Az új trendeknek megfelelően egyre inkább előtérbe kerülnek a munkavállalók és a közösségre építő programok.

Két vállalat példáján keresztül néztük meg, hogyan alakulnak a magyarországi trendek a céges társadalmi felelősségvállalás terén (CSR), és milyen szerepet kapnak ebben a munkavállalók!

Fókuszban a társadalmi párbeszéd és a megoldások

Szabó Linda, az Allianz Hungária Zrt. kommunikációs vezetője arról beszélt lapunknak, hogy az átalakult társadalmi környezet új kihívások elé állítja a vállalatokat. "A jövő már nem az, amit néhány évtizede annak hittünk, a világunk felgyorsult és váratlan fordulatok, kiszámíthatatlan változások jellemzik életünket. A jövőre érdemes készülni, még ha megtervezni nem is mindig tudjuk, ugyanis a tapasztalatok birtokában reálisabban tudjuk felmérni, mire számíthatunk. A jövőnk nem egy távoli, homályos, megfoghatatlan esemény, hanem most történik, mi magunk alakítjuk azt."

Így készülnek a jövőre a vállalatok!

"A biztosítók akár 50-60 éves távlatra is vállalnak kötelezettséget az ügyfeleikkel szemben, így egyáltalán nem mindegy, hogy ebben az időszakban milyen változások történnek a világban, és hogy miként alakul a közös jövőnk. Éppen ezért az Allianz az emberek figyelmének felkeltésével, az aktuális problémák felvetésével, a társadalmi párbeszéd elindításával és megoldási javaslatok felsorakoztatásával igyekszik felelős vállalatként működni a közvetlen környezetében" - mondta Szabó Linda.

Így készülnek a jövőre a vállalatok!Az Allianz Hungária ilyen állásokat kínál a Profession.hu-n!

A négy fő trend, ami az Allianz csoport CSR témáit meghatározza, egyrészt a klímaváltozás és az ezzel kapcsolatos hatások a társadalomra és a társadalmon keresztül a biztosítókra, a demográfiai trendek, a közlekedésbiztonság és a pénzügyi biztonság területe. Az erre a célra külön kialakított felületen rendszeresen osztunk meg szakértői cikkeket, tanulmányokat, érdekességeket és jó tanácsokat ezekben a témákban, és 2014-ben Közös Jövőnk néven hagyományteremtő céllal konferenciát rendeztünk, aminek keretében Allianzos és független tudósok és szakértők beszéltek ezekről a megatrendekről - mondta el az Allianz Hungária Zrt. kommunikációs vezetője.

Felelős márkával a fenntarthatóságért!

Szederkényi Zita, a Dreher Sörgyárak szenior vállalati kapcsolatok specialistája szintén hasonló CSR-trendekre hívta fel a figyelmet, amikor arról beszélt, hogy egyre inkább előtérbe kerülnek a munkavállalók és a közösségre építő programok. "Megjelennek a felelős márkák, ahol a felelősség már nem csak egy márkaüzenet vagy a gyártóhoz kapcsolódó üzenet, hanem a legfontosabb, a márkát beazonosító üzenet. Újra és újra előtérbe kerülnek a nemi egyenlőség és a sokszínűség. A hamarosan induló kisvállalkozásokat támogató programunkkal, vállalati szabályzatainkkal és kezdeményezéseinkkel mi is ebbe az irányba tartunk."

Így készülnek a jövőre a vállalatok!A Dreher Sörgyárak ilyen állásokat kínál a Profession.hu-n!

"A sör alapvetően helyi termék és mélyen gyökerezik a helyi közösségekben, ahol fogyasztják. Ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé Prosper elnevezésű fenntarthatósági programunkkal, felhasználva a korábbi közel tízéves program tapasztalatait. Abban hiszek, hogy egy fenntarthatósági program akkor lehet igazán sikeres, ha beágyazódik a vállalat tevékenységébe és stratégiájába, ahogy ez a Sörgyáraknál is történik. A tavalyi év során például a legnagyobb számban bedőlt vállalkozások a vendéglátás területéről kerültek ki, ezért elkötelezettek vagyunk amellett, hogy több mint 9000 vendéglátó-ipari kis- és közepes vállalkozást támogassunk és segítsük fejlődésüket." 

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A munkatársak proaktívak a kezdeményezésben

A CSR-tevékenység természetesen hatással van a munkavállalók elkötelezettségére és motivációjára is. Szederkényi Zita elmondta: a kollégák érdeklődőek, tavaly év végén dolgozói kezdeményezésből indult ki a cég karácsonyi adománygyűjtő programja. "Nemcsak számos játékot és ruhaneműt gyűjtöttek össze kollégáink, hanem tartós élelmiszert is vásároltak, hogy az Ökumenikus Segélyszervezet segítségével az adományok rászoruló családok Karácsonyfája alá kerülhessen."

Szabó Linda, az Allianz Hungária Zrt. kommunikációs vezetője kiemelte: fontosnak tartjuk, hogy a CSR tevékenység ne csak a felsőbb szinteken valósuljon meg, hanem az ötletgyűjtésbe és a megvalósításba is bevonja munkavállalóit. "Munkatársaink részéről számtalan, a társadalmi szerepvállalással kapcsolatos ötlet, megkeresés érkezik, így önkéntes programjainkhoz - legyen szó akár egy környezetvédelmi megmozdulásról, akár jótékonysági programról, adományozásról - szívesen csatlakoznak."

Címkék: munkavállaló, CSR, önkéntesség, fenntarthatóság

Készítette: Fogas Krisztina

A Profession.hu Google+ oldala

A Profession.hu Magyarországi Állások Google+ oldala

További cikkek a karrierépítésről