Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A munkakörnyezet trükkös dolog, hiszen sokszor tudat alatt befolyásolja kedvünket, aktivitásunkat, eredményességünket. Vannak olyan terek, ahová ha belépünk, rögtön kellemesen, otthonosan érezzük magunkat. Ilyenkor szinte elárasztanak bennünket az ötletek és inspiratív lelkiállapotba kerülünk. Jó dolog, ha mindez jellemző arra a helyre, ahol napi nyolc vagy akár több órát is eltöltünk. De mi alapján lesz egy térből kellemes munkatér?

Az enteriőr design amellett, hogy az egyéni ízlés befolyásolja, egy tudomány, melynek egyik ismerője Klementz Kata, a Loffice társalapítója. Kata a coworking, vagyis a közösségi irodatér kapcsán ásta bele magát a színek világába, amikor kilenc évvel ezelőtt munkatársaival együtt megalapították Magyarország első közösségi irodáját.

Profession.hu: A színeknek pszichológiai szerepe van az emberek életében, hiszen érzelmeket válthatnak ki. Hogyan látja a színek szerepét az irodában?

Klementz Kata: A színek pszichológiai szerepe valóban tagadhatatlan egy olyan tér esetében, amelyben nap mint nap létezünk. Ez esetben hatványozottan fontos ügyelni a színek kiválasztására és használatára. Egy iroda esetében, úgy gondolom két irányból is meg lehet közelíteni a színek szerepét és mindkét megközelítés szorosan kapcsolódik a vizuális kommunikációhoz.

Az ügyfél szempontjából van leginkább pszichológiai szerepe a színeknek. Ha egy ügyfél érkezik az irodánkban, azonnal vizuálisan kezdi feldolgozni az információkat, pillanatnyi benyomásokat keltenek benne a látottak. Már a kapun belépve érezheti az iroda hangulatát, már itt eldőlhet, hogy jól fogja-e magát érezni.

Az iroda arculatának kialakításában is fontos szerep jut a színeknek. És nemcsak egy logó megtervezésekor, hanem a színek elhelyezésekor is a térben. Alapvetően minden céghez, brandhez társítanak egy-egy színt az emberek, amit a marketing és design szakemberek gondosan választanak ki. De egy színes bútordarab is lehet a cégidentitás tárgya. Nálunk is vannak olyan berendezési tárgyak, amiket egy először ideérkező azonnal észrevesz, megjegyez és legközelebb itt járva már rögtön azt keresi a szemével.

Az enteriőr szempontjából pedig ismét több funkciója van a színeknek: egyrészt az alapszín szerepe az, hogy az ügyfél komfortérzetét növelje, a kiegészítő színek szerepe pedig az, hogy ne hagyja unatkozni őt.

Így használjuk a színeket az irodában

Profession.hu: Mi a helyzet a kollégák szempontjából? Vannak esetleg olyan színek, melyek bizonyos típusú munkák/terek esetében ideálisak?

Klementz Kata: Lehet, hogy közhelyesen hangzik, de ilyenkor is törekedni kell a harmónia megteremtésére. És valóban, azt is tudni kell, hogy bizonyos szakmák milyen színösszeállításokat követelnek meg, valamint a dolgozóknak mik az igényeik. Például egy pusztán mérnökökkel teli irodában nem feltétlenül van szükség a harsány színek használatára, mert azok talán elvonhatják a figyelmet a precíz munkavégzéskor.

Mivel a Loffice közössége sokszínű, tereink is ezt képviselik. Persze ez nem azt jelenti, hogy irodánk tele van mindenféle színes mütyürrel, mert ez kaotikussá tenné, ez tehát kerülendő. Falaink alapszíne a fehér, hiszen ez a szín a legoptimálisabb a tér optikai növelésére. A mi filozófiánk, hogy design elemekkel, művészeti alkotásokkal csempésszünk színt a mindennapokba. Egy jól elhelyezett, formatervezett váza, vagy bútordarab, egy kortárs műalkotás először lehet, hogy észrevehetetlen, mivel egy gondosan berendezett enteriőr szerves része.

Az összhang az, ami először megfogja az ideérkezőket és minél több időt töltenek itt, úgy kezdik majd felfedezni maguknak ezeket az apró csavarokat, amik igazán egyedivé tesznek minket. Hisszük azt, hogy ez inspirálóan hat mindenkire, még akkor is, ha az adott illető nem éppen kreatív munkát végez. Lehet, hogy ennek hatására sokkal nyitottabb lesz a design-elvű lakberendezés iránt.

Profession.hu: Milyen a magyarországi helyzet az irodák színvilágát tekintve? Mennyire közelítjük meg a nyugati trendeket?

Klementz Kata: Kijelenthetjük, hogy vannak már „mintairodák” a világban, amelyek irányadóként járnak elöl. Ilyen például a Google irodája, amely színes, vidám, lendületes, kész öröm ott dolgozni. Ilyen helyekről érdemes inspirációt meríteni, kell is és szerencsére teszik itt, Magyarországon is. Az is megállapítható, hogy Magyarországon ezt a jellegű irodatrendet elsősorban a coworking terek, valamint a startup irodák képviselik. És ahogy egyre nyílnak a közösségi irodák és egyre többen ugranak fejest a startup világba, úgy kezd a szcénán kívül is terjedni az újszerű felfogás. A nagy multinacionális vállaltok is már arra törekednek, hogy eszerint a filozófia szerint alakítsák át tereiket – és nemcsak menővé akarják tenni a cég arculatát, hanem dolgozóik munkakörülményeit szeretnék jobbá tenni.

Profession.hu: Személy szerint mi az, amit általános alapelvként javasolna azoknak, akik tudatosabban szeretnék alkalmazni a színeket a munkavégzés során?

Klementz Kata: Úgy gondolom, legyen szó hagyományos, vagy újszerű iroda kialakításáról, az alapok ugyanazok. Az iroda legyen befogadó, otthonos, letisztult, harmonikus. Nem kell azonnal az emberek arcába tolni a vizuális ingereket, engedjük, hogy megállapodjon, majd idővel fedezze fel környezetét. És ezen a ponton már megengedhetünk magunkat egy kis merészséget! Egy-egy okosan elhelyezett, színes tárggyal tudunk vidámságot csempészni a munkaidőbe, amire lehet, hogy rácsodálkozik az ember, eleinte nem is érti funkcióját, de szépen majd beépül mindennapjaiba és kellemes érzéseket kelt majd benne. De nem kell, hogy ilyenekkel legyen tele a tér, mert az adott esetben ízléstelen is lehet, valamint elveszi annak az egy bizonyos tárgynak az egyediségét.

Szóval, legyen mit nézni az irodában, de ne vonjuk el arról a figyelmet, amit valójában egy irodában végez az ember.

Annak érdekében, hogy a lehető legideálisabb munkakörülmények között és a számunkra legmegfelelőbb pozíciókban dolgozhassunk, folyamatosan figyeljük a legfrissebb álláslehetőségeket, vagy keressünk személyre szabott beállításaink szerint. Ha növelni akarjuk esélyeinket, töltsük fel önéletrajzunkatkérjünk hírlevelet és Facebook értesítést, illetve töltsük le a mobil applikációt - Androidra ittiPhone-ra ittMinél több lehetőséget és információt vizsgáljunk meg, mert annál jobb döntéseket hozunk majd.


 Készítette: Khojaste K

                      A Profession.hu Facebook oldala

                      A Profession.hu Instagram oldala