Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

„Vendéglátózni”, ahogy manapság ezt a pályát emlegetik, nem feltétlenül annyira egyszerű feladat, mint azt sokan gondolják. Messze nem csak annyiról szól, hogy kedélyesen elcsevegünk a törzsvendégekkel, miközben kényelmesen elpepecselünk egy csésze kávéval. Ha vendéglátós karrierben gondolkozunk, mindenképp érdemes belekóstolni több területébe is, hogy lássuk, mi való nekünk igazán. Duka Adrienn interjúján keresztül, most például egy forgalmas, belvárosi borbár üzletvezetői feladatkörét ismerhetjük meg kicsit jobban.

Mióta dolgozik a vendéglátásban?

„11 éve, abból 8 éve a borbárban, ahol most is ügyvezető vagyok.”

Miben más egy borbárban dolgozni, mint mondjuk más vendéglátó egységben?

„Sokkal több lehetőség, idő van a vendégekkel beszélgetni, ajánlani. Kicsit személyesebb kapcsolatot lehet velük kialakítani.”

Milyen feladatkörök tartoznak Önhöz?

„Rendezvények, kóstolók leszervezése, menedzselése, foglalások-beérkező e-mailek kezelése, PR feladatok ellátás, marketing, üzletvezetés és ezen felül heti egy pultozás.”

Mit szeret ebben a szakmában?

„A borkóstolókat, Illetve, hogy rengeteg érdekes embert ismerhetek meg.”

Hogy néz ki egy napja?

„Általában 10 és 6 között mindig bent vagyok hétköznap és intézek mindent e-mailen és telefonon. Ezenkívül, átveszem a rendelt árut, leadom a rendelés egy részét, beszerzem a hiányzó dolgokat. 1-2 nap a héten estére beállok a pultba, de néha csak úgy bejövök esténként beszélgetni a vendégekkel és koccintani a törzsvendégekkel.”

Bepillantás egy borbár üzletvezetésébe

Mik a legnagyobb nehézségek, kihívások?

„Bizonyos vendégekkel megtalálni a közös nevezőt. Illetve az, hogy ha üzletvezető az ember, nagyon nincsenek szabadnapok, bármikor elérhetőnek kell lenni, mert a baj mindig akkor jön amikor nem vagyunk ott.”

Mi okoz sikerélményt, mi motiválja?

„Első sikerélmény, a kóstolás. Hogy mindig feszegetni tudom a saját határaimat. Emlékszem, amikor ide kerültem, milyen nehéz volt és mennyire nem tudtam kóstolni. Soha nem éreztem se illatban, se ízben azokat, amiket mondtak. De most már az évek alatt, a sok kóstolásnak és tanulásnak köszönhetően felismerem, hogy milyen szőlőfajtából készült a bor és sok esetben még a borrégiót is.

A legnagyobb motiváció, amikor beszélgetek a vendégekkel és mesélik, hogy otthon, Amerikában a közértes nénitől hallották, hogy milyen jó hely a Doblo és ha Budapestre jönnek, akkor mindenképp el kell jönniük ide. Rengeteg ilyen történetet hallunk, hogy úgy jönnek ide, hogy ilyen-olyan ismerős, barát, rokon ajánlotta a helyet. Valamint, a másik legnagyobb elismerés, amikor a turisták az itt tartózkodásuk alatt 3-4 napon keresztül minden este visszajönnek, pedig valljuk be, bőven van választási lehetőségük a fővárosban. Ilyenkor egy fantasztikus érzés fog el, hogy valamit jól csinálunk és megéri csinálni.”

Milyen tulajdonságok kellenek Ön szerint ahhoz, hogy valaki megállja a helyét a vendéglátásban?

„Türelem, alázatosság, jó alkalmazkodókészség, rugalmasság, csapatszellem.”

Milyen tervei, céljai vannak a jövőre nézve?

„Mindig a maximumot kihozni az adódó helyzetekből. Tovább fejlődni és tanulni a borok világában.

Speciális kóstolók szervezése, megtartása. Lassan pedig családalapítás."

 

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala