Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Decemberben nagyon sok dolgozót szorítanak a határidők: egyrészt azért, mert karácsonyig el kell végezni az egész havi munkát, másrészt pedig sok projekt határidejeként a naptári év végét adják meg.

Apró gesztusok a kollégák felé

Karácsonyi, ünnepváró hangulatot akár egy feldíszített fenyőág, asztali dísz, adventi koszorú is hozhat, vagy épp az iroda ajtajára akasztott díszítés, amely lehet akár egy-két karácsonyfadísz vagy koszorú is. Ha pedig ez utóbbit a kollégák közösen készítik el, azzal a csapatszellem is fejlődik, összekovácsolódnak az emberek. Sőt egyes munkatársakról olyan dolgok – például kreativitás, rajzkészség – derülhetnek ki, aminek a jövőben akár még hasznát is veheti a vállalat.

Nem fontos gyertyát gyújtani (a tűzvédelmi előírások sok helyütt nem is teszik ezt lehetővé), ám ahhoz, hogy az ünnep fénye a munkahelyen is ragyogjon, elég egy világító ablakdísz vagy egy égősor. Emellett az is feldobhatja az irodát, ha régi karácsonyi képeslapokkal díszítjük a faliújságot, de vásárolhatunk egy szép mikulásvirágot is.

Nem kell hatalmas, estélyi ruhás évzáró partit rendezni, néha elég, ha például a munkaadó az adventi időszakban forró teával, punccsal vagy kakaóval várja a dolgozókat, mézeskaláccsal vagy szaloncukorral kínálja őket.

A karácsony illatáról a radiátorra helyezett narancshéjjal vagy -szeletekkel, a párologtatóba cseppentett fahéjas-szegfűszeges illóolajjal gondoskodhatunk.

  Karácsony az irodában  

Az ügyfélnél is jön a karácsony

Egy kis odafigyelés, a türelem, egy kedves szó mindig fontos, de az ünnepek közeledtével talán még inkább szükség van rá. A karácsony előtti időszakban például mindenkinek jól esik, ha például az üzletkötő vagy a titkárnő a telefonbeszélgetés végén „boldog karácsonyt” kívánva búcsúzik.

A karácsonyi képeslapoknak lassan leáldozik, ám a cégek nagy része fontosnak tartja, hogy az üzletfeleknek, partnereknek saját készítésű, a vállalat logóját tartalmazó lapot küldjenek. Még ha nem is a postán keresztül, és nem is papír alapú lapon kívánnak kellemes ünnepeket, az e-mailben kiküldött lapoknál is egységes dizájnra törekednek. Néhány vállalat a képeslapok megrendelésekor arra törekszik, hogy jótékonykodjon is: egyes szervezeteket (például az UNICEF-et) segítik ezzel.

A jótékonykodás időszaka

Felmérések szerint a vállalatok ilyenkor, év végén kezdenek adománygyűjtésbe. Sok szervezet a szeretet ünnepére időzíti a társadalmi felelősségvállalási akcióit (CSR), alapítványokat, kórházakat, gyermekotthonokat támogatnak. Más cégek a munkatársak körében rendez gyűjtést, hogy a rászorulóknak segítsen karácsonyra – mint például a Sanoma Media kiadónál az FN24 is, amely az Igazgyöngy Művészeti Iskolának juttatja el az adományokat.

A HR-vezetők körében nagy sikert arat minden évben a Mikulásgyár kezdeményezése, amely arra próbálja rávenni a vállalatokat, hogy náluk tartsák a karácsonyi partijukat, például a „gyár” mellett felállított, 800 négyzetméteres, fűthető rendezvénysátorban. A Mikulásgyár a bérleti díjat jótékony célokra fordítja – mondta Bóta Renáta rendezvényigazgató.

A Mikulásgyárban a beérkező adományokat önkéntesek csomagolják, akiknek az idén a fele érkezett valamelyik hazai vállalattól. Ők munkaidőben, a saját vállalatuk szervezésének köszönhetően dolgoznak az akcióban – ez is egyfajta segítség, ráhangolódás az ünnepre.