Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Cikksorozatunkban sorra vesszük a munkakörönként legfontosabb felvételi szempontokat. Vagyis ezekkel a konkrét jellemzőkkel mindenképpen rendelkeznünk kell, hogy megszerezzük a megpályázott állást. Nézzük most a marketing területen meghirdetett munkakörök elvárásait!

A 7 LEGFONTOSABB JELLEMZŐ, HA A MARKETING SZAKMÁBAN HELYEZKEDNÉNK EL:

1. KIVÁLÓ KOMMUNIKÁCIÓS KÉPESSÉG

Szinte minden munkakörnél fontos elvárás ez, ám a marketing szakmában alapvető követelmény. Érteni kell az üzenetek megfelelő megfogalmazásához, ráhangolódni a célcsoport legjellemzőbb hullámhosszára, és egyértelműen, köntörfalazás nélkül rá kell világítani a fő előnyökre. Többek között. Ehhez pedig átlag feletti kommunikációs képesség szükséges.

2. KREATIVITÁS

A marketinges munkakör egy igazán kreatív szakma, ahol a vizuális és a verbális elemek közötti zsonglőrködés nap, mint nap előtérbe kerül. Ha eredeti módon tudunk gondolkodni, meglátjuk a lehetőségeket, és nem izzadunk, mondjuk egy ütős szlogen vagy új szolgáltatás nevének a kitalálása fölött, akkor jó szakmát választottunk magunknak.  

3. RUGALMAS GONDOLKODÁSMÓD

Asokszor emlegetett kreativitás mellett a nyitottság, a problémamegoldásra fókuszáló megközelítés és a spontaneitás is mindennapos lehet a jó marketinges életében. Arról nem is beszélve, hogy a marketingtervet is le kell képeznünk ütemezett feladatokra.

7 fontos elvárás, ha marketingesként dolgoznánk

4. SZÉLES LÁTÓKÖR

Az sem hátrány, ha 360 fokos kíváncsisággal rendelkezünk, és érdeklődően állunk a szűkebb és tágabb környezetünkhöz. Ez azt is jelenti, hogy ismerjük az adott piac mellett a régió, az ország, a társadalmi csoportok jellemzőit, a marketing eszközök erejét, hozamát, de a potenciális társosztályok feladatait, folyamatait is, és így tovább. Az igazán jó szakember az új trendekkel is képben van, mivel fontosnak tartja a folyamatos tanulást – vallják a kiválasztási szakemberek a marketinges munkakörrel kapcsolatban.

KÖZEL 700 FRISS ÁLLÁSLEHETŐSÉG MARKETING TÉREN! NE HAGYJUK KI!

5. KIVÁLÓ KOORDINÁCIÓS ÉS EMPATIKUS KÉPESSÉG

Egy marketingesnek támogató és emellett delegáló, végrehajtató feladatokat is el kell látnia, az esetek többségében alvállalkozókkal, ügynökségekkel, partnerekkel dolgozik együtt. Tehát fontos elvárás ezzel kapcsolatban, hogy mindenkivel meg tudjuk találni a közös hullámhosszt, és ez nem megy úgy, ha nem értjük, hogyan működik a másik csapat, vagy éppen a másik ember.

6. ATTRAKTÍV SZEMÉLYISÉG

Ez sem mellékes szempont, hiszen a marketingmunka során számtalan egyéb kommunikációs feladatnak is eleget kell tennünk - gondoljunk csak egy marketing ötlet prezentálására vagy egy rendezvény lebonyolítására, a házigazda/háziasszony szerepére. A marketinges munka során sokszor kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy egy csoport figyelmét hatékonyan meg kell ragadnunk rövid idő alatt, így ha ezzel egyelőre nehézségeink adódnak, gyakoroljunk ennek a technikáját. Jó hír, hogy tanulható.

7. ADAPTÁCIÓS KÉPESSÉG

Ezt a képességet elsősorban a nagyvállalatok kérik, és a globális-lokális marketing összehangolását értik ezalatt. Ha mondjuk egy kampány külföldön vagy az ország egy adott régiójában jól sült el, egyáltalán nem biztos, hogy más környezetben, időszakban vagy éppen eltérő célközönségnél is sikeres lesz. Ezért készüljünk fel az állásinterjúra ilyen értelemben is, és ha kapunk egy tesztfeladatot, vegyük figyelembe ezeket az eltérőségeket, és mutassuk meg, hogy mi hogyan lennénk képesek adaptálni az eltérő országok marketingjét.

NÉZZÜK, MIT ÉRDEMES MÉG TENNÜNK, HA KERESSÜNK A NEKÜNK VALÓ ÚJ ÁLLÁST!

- Pályázzunk minél több helyre, töltsük fel önéletrajzunkat ide, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést a legfrissebb álláslehetőségről.

- Ha eddig nem tettük meg, akkor itt az idő aktualizálni az önéletrajzunkat! Megbízható segítséget itt találunk: ezzel a díjnyertes önéletrajz-készítő alkalmazással most ITT könnyedén összeállíthatunk egy hatékonyabb pályázatot. Letölthető önéletrajz mintákat pedig ITT találunk!

- Lépjünk még egy szinttel feljebb: töltsük le okostelefonunkra ezt a vadonatúj alkalmazást, hogy a lehető leggyorsabban reagálhassunk a nekünk való állásokra. Sokszor a gyorsaság is számít, nem is keveset, éljünk a lehetőséggel! Közvetlenül a telefonunkról pályázhatunk a meghirdetett állásokra, csak be kell lépnünk az alkalmazásba a Profession.hu oldalon regisztráltadatainkkal.

A legfontosabb, hogy mindig tartsuk a szemünket afriss álláslehetőségeken!A fentiekkel felvértezve magunkat nézzünk körbe ITT és ITT is!

Készítette: Posta Renáta

Címkék: marketing, munka, álláskeresés, állásajánlat, állásinterjú, tippek, felkészülés