A jó vezető egyik fő ismérve a folyamatos fejlődés. Nem is csoda, hiszen naponta több fajsúlyos döntést is hozhat, a lehető legtöbbet és legjobbat hozza ki csapatából, és mindig rajta tartja szemét a távlati célkitűzéseken. Csupán ez a három fő feladata nem tudna eredményesen működni, ha egy adott szinten leragadnának vezetői készségei. Éppen ezért több okból is előfordulhat, hogy egy vezető úgy érzi: van még mit tanulnia. Cikkünkben egy finomhangolást adunk közre két neves szakértő, Brian Tracy és Szabó Péter tanácsaira építve.

Először is a neves karrierszakértők szerint mindössze négy módon tudjuk megváltoztatni az életünket. Nézzük, milyen módszereket vehetünk igénybe:

- Bizonyos dolgokat TÖBBSZÖR végzünk.
- Bizonyos dolgokat KEVESEBBSZER végzünk.
- Bizonyos dolgokat ELKEZDÜNK.
- Bizonyos dolgokat ABBAHAGYUNK.

Érdekes a fenti lista, igaz? Az egyszerű, de nagyszerű gondolatmenetet követve egy kérdéslistával folytatjuk. Válaszoljunk a következő kérdésekre - érdemes írásban -, és gondoljuk tovább őket! Segítünk ebben is!

11 kérdés, amit minden vezetőnek fel kell(ene) tenni

11 kérdés, amit minden vezetőnek fel kell(ene) tenni:

1. Mi jelenleg a 3 legfontosabb feladatom?

2. Hogyan mérem az eredményességemet, a sikeremet és a teljesítményemet a munkában?

3. Milyen különleges képességekkel rendelkezem?

4. Mely feladatokat végzem kiemelkedően jól?

5. Mi a 3 legfontosabb célom a karrieremet illetően? Mit tudnék tenni MOST ezért?

6. Mi a 3 legfontosabb anyagi célkitűzésem? Mit tudnék tenni MOST ezért?

7. Mi az a 3 készség, amely elsajátítása a leginkább hozzájárulna a legfontosabb céljaim megvalósításához? Mit tudnék tenni MOST ezért?

8. Mi az a 3 szó, amellyel szeretném, hogy az emberek jellemezzenek engem?

9. Milyen célokat tűznék ki, ha garantált lenne a siker?

10. Az életben melyik 3 tevékenység tölt el a legnagyobb boldogsággal és önbizalommal?

11. Mely 3 tevékenységet vagy feladatot élvezem a legkevésbé?

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Hogyan tovább? A válaszaink alapján soroljunk fel 10 olyan célkitűzést, amit mindenképpen szeretnénk megvalósítani. Mindegyiket kijelentő módban, jelen időben fogalmazzunk meg, mintha már meg is történt volna. Ezután vegyük számba azt is, milyen akadályokat kell addig leküzdenünk, illetve milyen további ismeretekre, tudásra vagy képességre kell szert tennünk. Végül írjunk egy feladatlistát a teendőinkről és az egyes lépésekről, és ne felejtsünk el hozzájuk rendelni határidőt is!

11 kérdés, amit minden vezetőnek fel kell(ene) tenniHa a munkahelyváltás lenne a legoptimálisabb lépés, ne féljünk meglépni! Megoldás mindig van: nézzünk körbe ITT és ITT is, ha egy jó állásra vágyunk!

11 kérdés, amit minden vezetőnek fel kell(ene) tenniTÖBB MINT 1500 VEZETŐI ÁLLÁSLEHETŐSÉG ITT!

A jó vezető alaposan ismeri önmagát, és tudja, hogy mit szeretne elérni. Minél pontosabban felelünk a fenti kérdésekre, annál nagyobb eséllyel válunk mi magunk is eredményesebb vezetővé. Jobb döntéseket fogunk tudni hozni, világosabb prioritást állítunk fel, hatékonyabbá válik az időbeosztásunk, bölcsebben gazdálkodunk a ránk bízott erőforrásokkal, és több értéket teremtünk a munkahelyünk számára. Vagyis minden szinten sikeresebbé válunk. Érdemes belevágni a finomhangolásba, igaz?

Forrás: Brian Tracy és Szabó Péter: Hogyan vezetnek a legjobb vezetők? Guruló Egyetem

Készítette: Posta Renáta

Címkék: munkahely, vezető, főnök, kollégák, munkatársak