Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Új cikksorozatunkban sorra vesszük a munkakörönként legfontosabb felvételi szempontokat. Vagyis ezekkel a konkrét jellemzőkkel mindenképpen rendelkeznünk kell, hogy megszerezzük a megpályázott állást. Nézzük most a vezetői állásokat!

A 7 LEGFONTOSABB JELLEMZŐ, HA VEZETŐI MUNKÁT KERESÜNK:

1. Stratégiai szemlélet

Ez egy átfogó képességet takar, amivel a vezetői munkakörre jelentkezőnek mindenképpen rendelkeznie kell. Itt az is kiderül, hogy "vezető" vagy csak "menedzser" az illető - a kettő ugyanis döntően más megközelítésű munkakultúrát takar.

A kiváló vezető, ha bekerül a vállalat vérkeringésébe, akkor fel tudja mérni, hogy hol tart most a cég, miből építkezik, hová kell eljutni, és milyen lépések szükségesek ehhez. 360 fokban gondolkodik, és így is szerzi be az információit. A menedzseri szemlélet ezzel szemben egy erőteljes végrehajtást takar, mely nélkülözi az előbbi látásmódot.

2. Delegálási és priorizálási képesség

Főleg akkor lehet kritikus tényező ez az új jelölttel kapcsolatban, ha még nem rendelkezik vezetői tapasztalattal. Gyakran előfordul, hogy egy munkatársat kineveznek a csapata élére, és az addigi önálló, adott területen belül mély specializálódással és munkavégzéssel járó feladatait felváltja az irányítói, delegáló és mentori szemlélet. Azonban a vezetői pozícióban a csapat legjobb tudása és képessége alapján reálisan szét kell osztanunk a feladatokat, és a saját időnket is megfelelően kell tudnunk beosztani.

3. A cég és a csapat érdekeire való fókuszálás

Az egyik legfőbb ismérve a megfelelő vezetőnek, hogy az egyéni érdekei elé helyezi a cég és a csapata érdekeit. Egy szemléletes példával illusztrálva: a saját túlóráinak elszámolása helyett nagyobb fontosságot tulajdonítunk, mondjuk a céges folyamatok fejlesztésének és azok eredményességének.

4. Gazdaságosságra való törekvés

Bármilyen terület vezetését végezzük, az erőforrások minél hatékonyabb és gazdaságosabb felhasználása alapvető elvárás lesz irányunkban. Ezt nevezhetjük tulajdonosi szemléletnek is, így még inkább kifejezi, amiről szól: gondosan bánunk mindennel, és a veszteségek, pazarlás minimalizálása áthatja döntéseinket és munkánkat. Ez azonban nem egyenlő a spórolással, hiszen az egy bizonyos szinten már az eredményesség rovására megy.

7 tipp, ha vezetői állásinterjúra készülünk

5. Megoldás-központúság

A problémákat észre kell venni és kezelni, ám a következő azonnali lépés mindig a megoldással függ össze. Ez magában foglalja, hogy alapvetően nyitottak vagyunk, a probléma megoldására fókuszálunk, illetve rugalmasan és gyorsan tudunk dönteni váratlan helyzetekben. Ezen túl folyamatos igényként dolgozik bennünk a fejlődésre, az újításra, a nagyobb eredményességre való törekvés, hogy egy korábbi hiba még egyszer ne fordulhasson elő.

KÖZEL 50 CÉGVEZETŐI, MENEDZSERI ÁLLÁSLEHETŐSÉG ITT!

6. Attraktív személyiség

Talán egyetlen szakma sem létezik, ahol ne lenne fontos a megfelelő szintű kommunikációs készség. Ám a vezetői munka ezen túlmutat. Egyrészt kifogástalan és magas szintű kommunikációs képességek tartoznak ide, másrészt a csapat irányíthatósága és vezetése is szorosan összefügg azzal, mennyire magával ragadó a kisugárzásunk, és milyen mértékben vagyunk hitelesek a beosztottaink számára.

Mindez kiegészül a kiváló koordinációs és empatikus képességeinkkel is: a vezetőnek támogató és emellett delegáló, végrehajtató feladatokat is el kell látnia. A beosztottakkal, munkatársakkal való együttműködés mellett ott vannak a külsős partnerekkel, az üzletfelekkel való kapcsolatok is. Mindenkivel meg kell találni a közös hullámhosszt, és képviselni az üzleti célokat.

7. Stabil nyelvtudás

A vezetői, menedzseri munkakörökben alapvető feltétel – általában - az angol nyelv magabiztos használata. Éppen ezért állásinterjúra készülve érdemes nyelvtudásunkat is gördülékenyebbé tenni, ha az elmúlt időszakban kissé elhanyagoltuk. Prezentációs képességeinket, érvelési, tárgyalási technikánkat szintén meggyőzően és hatékonyan kell tudnunk képviselni az adott nyelven.

NÉZZÜK, MIT ÉRDEMES MÉG TENNÜNK, HA KERESSÜNK A NEKÜNK VALÓ ÚJ ÁLLÁST!

- Ha további érdekeltségekkel (például leányvállalatok, vidéki telephelyek) is rendelkezik a munkahelyünk, akkor vegyük fel a kapcsolatot az ottani HR-es munkatársakkal, és érdeklődjünk a szabad pozíciókról.

- Jelentkezzünk házon belül egy másik részleghez vagy éppen a csoportunkon belül egy másik pozícióra.

- Pályázzunk minél több helyre, töltsük fel önéletrajzunkat ide, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést a legfrissebb álláslehetőségről.

- Ha eddig nem tettük meg, akkor itt az idő aktualizálni az önéletrajzunkat! Megbízható segítséget itt találunk: ezzel a díjnyertes önéletrajz-készítő alkalmazással most ITT könnyedén összeállíthatunk egy hatékonyabb pályázatot. Letölthető önéletrajz mintákat pedig ITT találunk!

- Lépjünk még egy szinttel feljebb: töltsük le okostelefonunkra ezt a vadonatúj alkalmazást, hogy a lehető leggyorsabban reagálhassunk a nekünk való állásokra. Sokszor a gyorsaság is számít, nem is keveset, éljünk a lehetőséggel! Közvetlenül a telefonunkról pályázhatunk a meghirdetett állásokra, csak be kell lépnünk az alkalmazásba a Profession.hu oldalon regisztrált adatainkkal.

A legfontosabb, hogy mindig tartsuk a szemünket a friss álláslehetőségeken! A fentiekkel felvértezve magunkat nézzünk körbe ITT és ITT is!

Készítette: Posta Renáta

Címkék: munka, álláskeresés, állásajánlat, vezető, menedzser