Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az állásajánlatok dobogós helyén - szerte az országban - évek óta nincs változás, vagyis döntő többségben továbbra is műszaki, gazdasági és informatikai területre várják a friss erőt, de azért némi fellendülés tapasztalható a marketing és a PR, HR vonalon is. 

A börzék között az egyik legnagyobb az immár harminckettedszer megrendezésre kerülő Műegyetemi Állásbörze. Itt idén 145 cég, vállalat bérelt itt standot, több ezer állásajánlattal, akik a gazdaság szinte teljes szegmensét reprezentálták. A gyógyszergyáraktól a szolgáltató- és a gépipar nagyjain át egészen a Nemzetbiztonsági Szakszolgálatig tekinthették meg a java részt pályakezdőknek, illetve frissdiplomásoknak szánt ajánlatokat.
Gépészeket, vegyészeket, fejlesztőmérnököket, informatikusokat, marketingeseket, HR-eseket kerestünk leginkább, de olyan frissdiplomások képében, akik még nem rendelkeznek azzal a bizonyos két éves munkatapasztalattal – hangsúlyozta Bakos Barbara a MOL standjának szervezője, aki elmondta, hogy nem gyakornokokra, részfeladatok elvégzésére alkalmas munkavállalókra van szüksége a cégnek, hanem olyan önállóan is ütőképes munkaerőkre, akik szívesen és hatékonyan vennének részt a legkomolyabb szakmai munkában is.

Segítség és tapasztalatcsere

Ám a rendezvények nem csak arról szólnak, hogy egy olyan fórumot teremtsen, ami a vállalkozások számára új munkaerőt biztosít, hanem a tapasztalatlan fiatalokat közelebb hozza azokhoz a rutin gyakorlatokhoz, amire feltétlenül szükségük lesz akkor, amikor először munkába állnak – hangsúlyozza Jeschek Hajnalka a műegyetemi állásbörze marketing és PR menedzsere.

Ezt a célt szolgálják azok a programok, amelyek csoportos előadásokkal és egyéni igények szerinti bemutatókkal igyekeztek demonstrálni a helyes önéletrajz készítés fortélyait, vagy az állásinterjún való szereplés szabályait, praktikáit. De idén is, mint eddig mindig kitelepültek a börzére karrier-tanácsadásra, álláskeresésre szakosodott szakemberek, sőt még grafológusok is, akiket ingyen lehetett felkérni, hogy nyújtsanak segítő kezet a fiataloknak.

 Karriertanácsadás is van a tavaszi állásbörzéken 

A budapesti Semmelweis Egyetem Karriernapján, azzal egészült ki a klasszikus börzés program, hogy a már munkát talált öreg diákok 10-15 perces előadásokon osztották meg tapasztalataikat az érdeklődőkkel. Ilyen célt szolgált az Életpálya-konferencia is, ahol egy-egy adott szakmáról nyújtottak átfogó koncepciót annak jövőjéről egyéni tapasztalatok alapján.

Jó ötletek és tehetség kell

A szegedi egyetem többnyire frissdiplomásoknak kínált állásbörzéjén az állásajánlatok mellett, a szakmai gyakorlati helyek börzéjével egészítették ki a szervezők. Az idén megrendezett kiállítás már a tizenhatodik ilyen rendezvény, ahol a több ezer állásajánlaton túl testközelből ismerkedhettek meg a látogatók a gyakorlati helyeket kínáló vállalkozásokkal is. Itt akár az alsóbb éves hallgatók számára is akadt gyakorlati munkalehetőség.

Az idén a friss ötletekre és a tehetségre fókuszáltak a cégek, amelyek olyan kompetenciák meglétét kívánják meg, amelyek nem igazán köthetőek korosztályhoz, vagy abszolvált diplomához – hangsúlyozza Schmidt Attila a műegyetemi L’OREAL standjának szervezője, aki elsősorban marketing és PR vonalon várt építő ötleteket, de logisztikai szervezők jelentkezésére is nyitott volt. A szépségiparnak inkább a lányok a célcsoportja, de a fiúk is sokan kértek tájékoztatókat a konkrét lehetőségekről. Jónás Csaba utolsó éves logisztikusként például kifejezetten örülne, ha ennél a nemzetközi vállalatnál kaphatna lehetőséget, mert véleménye szerint biztonságot sugall a L’OREAL név, ami számára első helyen kiemelt prioritás élvez a munkahelyválasztásban. Ugyanúgy, mint Zalán Lászlónak, akit egyáltalán nem frusztrálna, ha a szépségipar valamelyik prominens multijánál kaphatna lehetőséget arra, hogy bizonyítsa: méltán lett évfolyamelső a pécsi egyetemen.

A Budapesti Gazdasági Főiskolán megrendezésre került Külker Karriernap és Állásbörze is a karrierépítés tematikájára helyezte a hangsúlyt. Az érdeklődő hallgatók itt is számos karrierépítés témájú interaktív előadáson vehettek részt. A szervezők karrier-tanácsadással, CV ambulanciával, interjúhelyzetekkel, próbainterjú és próbateszttel igyekeztek segíteni az álláskeresésben járatlan diákokat.

Vidéken a legnagyobbak

A Miskolci Egyetemen tizenhetedik alkalommal megrendezésre kerülő állásbörzén, 55 standon 60 kiállító volt jelen, ebből 52 állásajánlatokat kínáló, közvetítő cég, szervezet és 8 további partner. A Miskolci Egyetemi Állásbörze ezzel kiérdemelte a legnagyobb vidéki állásbörzének járó kitüntető címet. A meghirdetett pozíciók 34,88%-a az Észak-magyarországi, 30,23%-a budapesti, és 13,95%-a az Észak-alföldi régióból érkezett, természetesen tartva az országos trendet, mert itt is a legtöbb ajánlat gépészmérnököknek, közgazdászoknak, villamosmérnököknek, informatikusoknak szólt.

A Kecskeméti Főiskola XIV. Állásbörzéjére április 12-én ugyancsak rekordszámú kiállító foglalt standot. 36 pavilonban képviseltették magukat az ország legnagyobb vállalatai, ahol az álláshelyeken túl gyakorlati, továbbtanulási, képzési és külföldi munkalehetőségeket is kínáltak.
 

További állásbörzék:

Április 19.: Dunaújvárosi Főiskola (Dunaújváros)

Április 20.: Nyíregyházi Főiskola (Nyíregyháza)

Április 27.: Szent István Egyetem (Gödöllő)

Április 27.: Modern Üzleti Tudományok Főiskolája (Tatabánya)

Április 29.: Fiatalok Európai Állásbörzéje