Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Néhány évvel ezelőtt elképzelhetetlen lett volna, hogy egy nagyobb magyar- vagy multinacionális vállalat ne tartott volna karácsonyi dolgozói rendezvényt, sőt az azonos szegmensbe tartozó vállalatok még abban is versengtek, hogy ki tud kreatívabb, egyedibb, meglepőbb koncepcióval kirukkolni a dolgozóik felé. Mára ez a helyzet sokat változott. A nagy vállalatok alig a fele engedélyezi magának, hogy megörvendeztesse kollégáit egy látványos és szórakoztató rendezvénnyel karácsony táján.

Fókuszban a társadalmi szerepvállalás

Semperger Szabolcs, a Gála Eseményszervező Kft .étékesítési igazgatója szerint éppen ezért nem beszélhetünk "karácsonyi trend"-ről hagyományos megközelítésben, hanem azt mondhatjuk, hogy most az egyszerűbb, gyakorta koncepció nélküli, alacsonyabb árfekvésű rendezvények száma a jelentősebb. Ebből adódóan nagyobb az igény szállodai vagy éttermi helyszínre, mint klasszikus, impozáns múzeumi környezetre, ahol a terembérleten túl a berendezés és az eszközök bérleti díja is komoly költséget jelenthet a megrendelő számára – nyilatkozta. Az a néhány vállalat, akik idén is megengedhetik maguknak, hogy kreatív koncepción alapuló rendezvényt álmodjon meg a dolgozóiknak, ahogy már tavaly is, elsősorban a "retro-feelinget" vagy a "modern-stílust" állítja a rendezvény fókuszába és a koncepciónak megfelelő helyszínt, azaz múzeumot, rendezvényközpontot vagy akár egy színháztermet választ – tette hozzá.

A szakember szerint a karácsonyi rendezvényektől eltekintve az idén komoly szerepet kapott az "önkéntesség" beépítése a rendezvénytervekbe, amely "elem" révén például számos óvodakerítés kapott új külsőt, több erdőgazdaság kézzel barkácsolt madáretetőkkel lett gazdagabb, boldog és mosolygós arcok a fizetségek ebben az esetben. Az így elköltött forintok biztos, hogy jó helyre kerülnek és a jelenlegi gazdasági környezetben egyre több ilyen kezdeményezésre van szükség – véli Semberger Szabolcs.

 Karácsonyi bulik helyett önkéntesség 

Az idén „kakaópartira” futotta

A szűkösebb büdzsé a jótékonyság szellemében nem csoda, hogy idén a HR vezetők körében kimondottan nagy sikert aratott a Mikulásgyár kezdeményezése, amely arra próbálta rávenni a vállalatokat, hogy olyan helyszíneken tartsák eseményeiket, ahol a bérleti díjat jótékony célokra fordítják. A Mikulásgyár mellett felállított, 800 négyzetméteres, fűthető Charity Event Hall elnevezésű rendezvénysátorban több mint 20 cég tartott kisebb- nagyobb összejövetelt.

Bóta Renáta, a Mikulásgyár rendezvényigazgatója szerint nem csak a jótékonyság az, ami ide vonzza a vállalatokat. Az elmúlt éveknél kisebb budget miatt a legtöbb vállalat rövidebb eseményeket tart itt, sok cég "csak" kakaó-partira hozza dolgozóit, azok családtagjait, esetleg rövidebb állófogadást tart a helyszínen – nyilatkozta. Ezek a cégek ugyan máshol is tarthatnák ilyen típusú rendezvényeiket, de mivel egyre több HR és marketingért felelős szakember tudja, hogy a CSR ügyek megfelelő beépítése a menedzsment-munkába növeli a vállalat munkaerő-megtartó erejét és a vezetők támogatottságát, ezért aztán érthető, hogy sokan a Mikulásgyárat választották helyszínnek - magyarázza Bóta Renáta.

Az adományokat csomagoló önkéntesek tavaly 20, idén pedig 50 százaléka érkezett valamelyik hazai vállalattól, ők munkaidőben, a saját vállalatuk szervezésének köszönhetően dolgoztak az akcióban. Az önkéntesek növekvő száma is azt bizonyítja, hogy egyre több vállalat gondolja úgy, hogy a társadalmi szerepvállalás ügyeit az eddigieknél komolyabban kell vennie - véli Bóta Renáta.