Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Ahány munkahely, annyi főnök. Lehetetlen lenne mindenkinek a kedvébe járni, mégis érdemes megtennünk a tőlünk telhetőt. Néhány olyan alapelvről van szó, amelyet a magánéletben sokan követünk, ha a hozzánk közelállókról van szó, így ezek jó kiindulópontot adhatnak a kiemelkedő munkamorálhoz is, a kiegyensúlyozott, jó teljesítményen túl ugyanis ezeken múlhat munkahelyi megítélésünk, és ezáltal a karrierünk alakulása is. Lássuk, melyek ezek!

1. Pontosság

Ez bizony az alfa és az ómega, legyen szó a munkahelyre való érkezésről, céges rendezvényekről, meetingekről vagy határidőkről. A pontosság a megbízhatóság legfőbb lenyomata, ehhez tartsuk magunkat, a szó legszorosabb értelmében. Természetesen előfordulhatnak vártatlan helyzetek, például ha dugóban kell várakoznunk reggel, vagy kimarad a vonatunk. Ezekről minden esetben azonnal tájékoztassuk felettesünket, elkerülve az utólagos magyarázkodást, és egyben azt is kifejezhetjük felé, hogy számunkra is kellemetlen és nem megszokott ez a késés, hiszen nem félvállról vesszük a munkánkat. Amennyiben határidőre kell elvégeznünk valamilyen feladatot, legyünk előrelátóak: csak olyan feltételekkel vállaljuk el a teljesítést, amelyeket biztosan tartani tudunk. Ha mi határozhatjuk meg a dátumot, jelöljünk meg egy fél nappal hosszabb időt, mint amire szükségünk van, így a vártál hamarabb számolhatunk be az eredményekről, amivel garantáltan jó pontot szerzünk a vezetőnknél.

Jóban lenni a főnökkel? Lehetséges! - munka, karier, főnök

2. A hibák vállalása

Mindenki hibázik, aki dolgozik, legyen szó új munkahelyről vagy ismerős munkakörről, vagyis kezeljük ilyen természetességgel, ha valamit nem úgy sikerül megoldanunk, ahogy kellett volna. A felelősség hárítása, és főleg a bűnbakkeresés helyett vállaljuk fel az esetet, de természetesen csak azt, amely valóban a mi figyelmetlenségünkből, pontatlanságunkból adódik. Fontos azonban, hogy ne szabadkozzunk, és semmiképp se tüntessük fel magunkat rossz színben, vagy kicsinyeljük le saját képességeinket! Fogalmazzunk tárgyilagosan, és tegyük mellé, mit tanultunk ebből a szituációból, sőt, akár a javunkra is fordíthatjuk, ha azonnal előállunk a hiba javításának javaslatával. A lényeg, hogy legyünk egyenesek, és ha úgy érezzük, bátran kérjünk segítséget is.

3. Megoldásközpontú gondolkodás

Akár nagyvállalatnál, akár kisebb cégnél dolgozunk, mindig akadnak olyan folyamatok, rendszerek, gyakorlatok, amelyek nem működnek kifogástalanul. A legtöbb vállalat a fejlődés jegyében igyekszik ezeken változtatni, vagy olyan új megoldásokat bevezetni, amelyek jobbak a korábbiaknál, ehhez azonban szükség van a dolgozók aktív közreműködésére is. A munkavállalói aktivitásra viszont nem csupán a problémás pontok felismerésénél, a nehézségek kifejtésénél számítanak, hanem az ezeket követő lépések során is. Feltehetően mindannyian találkoztunk már olyan kollégával, aki az akadékoskodásban kiváló, de egyetlen jobbító megjegyzése sincs. Ő a tökéletes ellenpélda! Ha valódi problémával találjuk szembe magunkat, vegyük górcső alá a megoldási lehetőségeket, majd főnökünkkel négyszemközt osszuk meg a teljes gondolatmenetet. Biztosan hálás lesz előrelátásunkért. 

+1 Rend és rendszer

Mivel a káosz felett csak a kivételes zsenik tudnak uralkodni, inkább teremtsük meg azt a rendet, amely ténylegesen hasznos és átlátható számunkra. A rendezett, tiszta íróasztal remekül visszatükrözi a munkával szembeni komoly hozzáállásunkat, ezért főleg új munkahelyen érdemes erre odafigyelnünk. Alakítsuk ki a dokumentumkezelés egységes metódusát, beleértve az online anyagok, e-mailek szortírozását is. Ha így teszünk, azonnal tudunk majd reagálni felettesünk, munkatársaink kérdéseire, kéréseire, anélkül, hogy hosszasan keresgélnünk kellene a papírok, levelek között. A mappastruktúrát azonban soha ne bonyolítsuk túl, ami igaz a kimutatásokra, a táblázatokra és a ránk bízott jegyzőkönyvekre is, mivel azt a benyomást kelti, hogy elveszünk a részletekben. A kevesebb több elvét kövessük, akkor garantáltan nem tévedhetünk!  

Törekedjünk a fentiekre, és erőfeszítésink meghozzák a várt eredményt. Ha mégsem így történne, sem megbecsülést, sem lehetőségeket nem kapunk cserébe, talán nem a jó munkahelyen vagyunk! Ne feledjük, hogy mindig van választásunk, hiszen a munkaadóknak a jó szakemberekre van szükségük. Válogassunk tehát alegfrissebb lehetőségek között, vagy keressünk személyre szabott beállításaink szerint. Legyünk naprakészek, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést is, így biztosan nem maradunk le a számunkra legmegfelelőbb munkáról!

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: munka, karrier, főnök, kapcsolat, lehetőség