A változást az emberek többsége igen rosszul viseli. Nincs ez másképp a munkahelyi újításokkal sem. A kollégák többsége ragaszkodik a már megszokott módszerekhez, folyamatokhoz, sőt, az egymás közötti kompetenciák átszervezését is elég rosszul tolerálják. Mindennek csupán időt kell hagynunk? Vagy másképp is tudjuk menedzselni a változásokat? Körbenéztünk, ki hogyan vezeti be az új szabályokat, módszereket, kereteket a saját csapatában!

"Nálunk három hónapja volt egy nagyobb változás, amikor a két cég összeolvadt. Ennek során az egész kommunikációs csapat munkáját lakossági és üzleti részre bontottuk, ráadásul voltak duplikációk is. Az eredeti elképzelés szerint ez szétköltözéssel is járt volna, de úgy döntöttünk, hogy a nyár végéig maradunk a helyünkön. Többen vagyunk most egy légtérben, mint kellene, de az összeszokott munkatársak ragaszkodnak egymáshoz még érzelmileg, nem akartuk szétválasztani őket. Elég sok változás zajlik most nálunk, és a korábbi csapatban mély barátságok is születtek. Szerintem, ha beindul az intenzívebb munka szeptembertől, és átköltözik az üzleti csapat a másik épületbe, gyorsan alkalmazkodnak a többiek is a megváltozott körülményekhez. De most még lenne üresjárat, és ki tudja, ez milyen felesleges konfliktusokhoz vagy éppen fluktuációhoz vezetne."

Anita, 38, marketing vezető

"Tudom, hogy a nyugati mentalitás azt sulykolná ilyen helyzetben, hogy legyünk demokratikusak, és beszéljünk meg minden változást az érintett kollégákkal. De a húsz éves vezetői tapasztalatom azt mutatja, a magyarok nem így működnek. Itt szigor kell, tekintélyelvű döntések, kötelezően előírt szabályok, máskülönben szétesik a banda. És hát a nap végén kizárólag a teljesítmény számít, nem a hangulatjelentés."

Lajos, 55, pénzügyi vezérigazgató-helyettes

Így vezessünk be változásokat a munkahelyen!

"Nálunk van egy közös intranet felület, és itt az ún. best practice-ek is fent vannak. Vagyis rá tudunk keresni, hogy egy másik leányvállalatnál az adott helyzetet hogyan próbálták megoldani, és milyen eredménnyel sikerült mindez. Óriási segítség szerintem ez a tapasztalat cserebere, mert olyan módszerekről is hallhatunk, ami lehet, hogy nekünk nem jutott volna eszünkbe. Számomra fontosabb az, hogyha valamit változtatunk, annak sikere legyen, és ne visszavesse a teljesítményünket. Húzós a munkánk, nagyok az elvárások, és közvetve tolnunk kell a többi társosztály szekerét is. Szóval én itt szoktam böngészni vagy a fórumszobában bedobni egy-egy kérdést, és még sosem maradtam válasz nélkül. Arra viszont mindig figyelek, hogy lehozzam lokális szintre a külföldi kollégák javaslatait, mert mindent azért nem vesz be a csapatunk gyomra."

Annamari, 29, ügyfélszolgálati csoportvezető

"Én tíz hónapja vagyok a csapat élén, és ezalatt rengeteg változást vezettem be. Azért is kerestek új vezetőt, mert az elődöm sajnos nagyon rosszul kezelte a büdzsét, és nem volt hatékony az egész divízió munkája. Újra kellett gondolnom a célokat, a folyamatokat, a munkaköröket és a felelősöket is. Volt, hogy ennek érdekében el kellett bocsátanom embereket, fel kellett vennem újakat, vagy éppen nyelviskolába küldeni néhány kollégát. Kemény időszak volt, de látszik az eredménye. Az eredményesebb munkához jobb csapatra volt szükség, és megcsináltuk! Szerintem nem szabad sajnálni egyeseket elbocsátani, ha tényleg azt kell tenni."

Tamás, 38, lakossági piacért felelős divízióvezető

Így vezessünk be változásokat a munkahelyen!TÖBB MINT 11 000 FRISS PÁLYÁZHATÓ ÁLLÁSLEHETŐSÉG ITT!

"Az én módszerem egy újítás bevezetésekor az, hogy megtanítom a kollégáimat másként gondolkodni. Nem kész tények elé állítom őket, hanem rávezetem a hatékonyabb megoldásra. Egyesek ezt hívják coach-technikának is. Az is jól szokott működni, hogy egy helyzetet megoldok másképp, mint ők eddig, és hagyom, hogy ellessék, eltanulják, majd maguktól is alkalmazzák. Például januárban kértem az irodánkba egy óriási éves naptárt, amiben egymás mellett látható az egész év naponként. Elkezdtem beírni a már látható határidőket: havi zárás, cash flow tervezés, termékdíj kimutatások, és így tovább. A szem előtt lévő példa jó hatással volt a csapatra: többször oda is mennek a naptárhoz, és közösen egyeztetnek, kinek mit kell még a közös feladatokból elvégezni. Egyébként nem titok egyik határidő sem, de ezzel az egyszerű éves naptárral szerintem sokkal átláthatóbb és tervezhetőbb minden feladat, és kevésbé idegtépő a határidő előtti periódus."

Tímea, 42, pénzügyi vezető

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Íme, 5 vélemény az egyes vezetők praxisából, amelyek pozitív eredménnyel zárultak. Gondoljuk át mi is a saját csapatunkat, ki mit, és hogyan tud tolerálni, és mi a legjobb megoldás. Minden változásban ott a lehetőség, sokszor elegendő csupán ennyit megérteni. Azonban a szorongás is ezzel együtt jár, hiszen a munkatársak számára az újítás azt is jelenti, hogy amiben korábban rutint szereztek, arra már nincs szükség. A komfortzónából ki kell lépni, új módszereket kell megtanulni, ezáltal több energiát és figyelmet bele kell tenni a munkába úgy, hogy benne van a hibalehetőség is. Segítsük őket át ebben a periódusban, és menedzserek helyett legyünk igazán jó vezetők!

Így vezessünk be változásokat a munkahelyen!TÖBB MINT 9000 ÁLLÁSKERESŐ ITT! A MUNKAADÓK VELÜK IS FELVEHETIK A KAPCSOLATOT!

Készítette: Posta Renáta

Címkék: munkahely, változás, átszervezés, ellenállás