A PR-munka sokak szemében egyenértékű az elegáns helyeken tartott véget nem érő üzleti ebédekkel és pezsgős fogadásokkal, pedig a valóság ennél jóval összetettebb. Az állásokért való harc kemény lehet, főleg a frissen végzettek esetében, akiknél a karrier létrán elindulni igazi kihívást jelenthet. A The Guardian szakértői cikkében azt vizsgálja, hogyan tűnhetünk ki a tömegből és milyen stratégiát érdemes folytatni, ha a PR területén szeretnénk elhelyezkedni.

1. Fejlesszük fogalmazási készségünket!

Ha kommunikációs karrierre vágyunk, akkor alapvető fontosságú, hogy gyorsan és hatékonyan át tudjuk vinni és tovább tudjuk adni gondolatainkat és elképzeléseinket. Ehhez meg kell tanulnunk alkalmazkodni, ami az eltérő célközönségnek eltérő hangvételben és eltérő tónusban közvetített üzenet megfogalmazását jelenti.

Azzal is tisztában kell lenünk, hogy milyen médiumok állnak rendelkezésünkre és az üzenetet mikor melyik segítségével juttathatjuk el a leghatékonyabban. Szakértők szerint ez a "történetmesélés" készsége, melynek során a gyakorlatban sajtóközleményeket, cikkeket, blogbejegyzéseket vagy közösségi oldalra szánt tartalmakat kell létrehoznunk. 

 Így helyezkedjünk el a PR területén!A Profession.hu-n ilyen állásokat kínálnak a PR területén!

2. Promótáljuk saját magunkat!

"Nincs jobb PR, amit ebben az iparágban tehetünk a saját magunkért folytatott PR-nál" - fogalmazott Sam Holl, a Kindred Agency ügyfélkapcsolati igazgatója. Ha azt szeretnénk, hogy márkák promóciójáért fizessenek minket, először bizonyítsuk be rátermettségünket azzal, hogy tökélyre fejlesztjük saját márkánkat. Legyünk biztosak képességeinkben, bátrak az önéletrajzban és törekedjünk rá, hogy "jelen legyünk", vagyis az emberek tudjanak róla, hogy kik vagyunk - foglalja össze Holl.

 Így helyezkedjünk el a PR területén!

Az online jelenlét fontos, de legalább olyan fontos az offline. Vegyünk részt kapcsolatépítő rendezvényeken, járjunk el előadásokra és konferenciákra, mert nem tudhatjuk, hol ismerkedhetünk meg olyasvalakivel, aki később fontos kapcsolatnak bizonyul majd. 

3. Legyünk óvatosak a közösségi hálóval!

A közhiedelemmel ellentétben a munkaadók igenis leellenőrzik, győződjünk meg tehát róla, hogy minden, ami megjelenik rólunk a közösségi oldalakon, pozitív színben tüntet fel minket. Az álláskeresés során számtalan buktató lehet, amelyekre nincs befolyásunk, a közösségi média éppen nem ilyen. Ne adjunk tehát okot a munkaadónak, hogy az interneten rólunk szerzett információ alapján kétségbe vonhassa alkalmasságunkat.

Gondoljunk bele, hogy a PR tulajdonképpen a hírnév építését jelenti és a jelen korban a közösségi média ennek az egyik fontos színtere. 

4. Merüljünk el a média világában!

A PR területén való sikeres szerepléshez az online és offline média megértése kulcsfontosságú, hiszen az ott dolgozók lesznek majd azok, akiknek végső soron a történeteket és ötleteket át kell adni. Ha magas fokú ismeretekkel rendelkezünk a média világáról és megértjük, hogy a különböző szervezetek hogyan működnek, mire nyitottak, akkor testre szabottabb üzeneteket tudunk eljuttatni a különböző médiumoknál dolgozó újságírókhoz és nagyobb valószínűséggel vihetjük át sikerrel a közvetítendő üzenetet.

A média világának jó megértése ráadásul az állásinterjún is elengedhetetlen. Olvassunk újságot, legyünk tisztában a napi hírekkel, legyünk tájékozottak a trendekről és rendelkezzünk átfogó képpel a világról. Így nem fogunk meglepődni, ha a felvételin felteszik nekünk a kérdést, hogy milyen újságokat olvasunk és mi volt az a 3 hír az utóbbi héten, amely különösen felkeltette az érdeklődésünket. 

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

5. Tegyünk szert tapasztalatra minél előbb!

A munkáltatók számára sokszor a végzettségnél is fontosabb a munkatapasztalat, mert ez bizonyítja, hogy értjük az iparágat és megfelelő motivációval rendelkezünk a munkaerőpiacra való belépéshez vagy előrejutáshoz. 

A hasonló képzettséggel rendelkező jelöltek között mindig előnyt élveznek azok, akik valamilyen önkéntes munkát és munkatapasztalatot tudhatnak a hátuk mögött, vagy rendelkeznek bizonyos, más iparágakban szerzett készségekkel, melyek átvihetők a PR területére.

 Így helyezkedjünk el a PR területén!Önkéntes munkákat itt találhatunk!

Ha tehetjük, jelentkezzünk gyakornoki munkára, egy ilyen lehetőség új kapukat nyithat meg előttünk és kiváló referenciát jelenthet.

 Így helyezkedjünk el a PR területén!Ilyen gyakornoki pozíciókat kínálnak a Profession.hu-n!

6. Végezzünk kutatást leendő munkaadónkról!

A PR egy olyan terület, mely számtalan formában létezik, a szakosodott ügynökségektől kezdve a multinacionális nagyvállalatok közönségkapcsolati részlegéig. Amikor egy állásra jelentkezünk, mindig szabjuk az adott munkaadóra önéletrajzunkat. Nézzünk utána, kik az ügyfelei, mivel foglalkoznak és keressünk utána az ott dolgozóknak a közösségi oldalakon. Az állásinterjún nagy valószínűséggel meg fogják tőlünk kérdezni, hogy miért szeretnénk a PR területén dolgozni és azon belül is miért pont hozzájuk jelentkeztünk.

 Így helyezkedjünk el a PR területén!Segítségre van szükség az önéletrajz elkészítéséhez?
Itt kiváló tippeket találhatunk!

7. Legyünk kreatívak!

A PR kreatív szakma, ahol az eredeti ötleteket és a kreatív gondolkodást nagyra értékelik. Gondoljuk át, hogyan mutatjuk be magunkat a leendő munkaadó előtt, ezt követően pedig találjuk ki, miben térhetnénk el esetleg a hagyományos CV formátumtól. Mindig tartsuk szem előtt a vállalati kultúrát és azt, hogy az adott kreatív ötlet összhangban áll-e az általuk képviselt értékekkel. A Guardian megemlít egy jelöltet, aki nemrég egy PR ügynökséghez jelentkezve régimódi távirat stílusában küldte el az önéletrajzát. Az illető óriási sikert aratott és azonnal behívták állásinterjúra.

Címkék: álláskeresés, gyakorlat, állásinterjú, PR, kommunikáció, énmárka, brand

Szemlézte: Fogas Krisztina