Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Új munkát kezdeni már önmagában embert próbáló feladat, hiszen nem csak az új feladatokat, az új környezetet, a megváltozott körülményeket és a megszokottól eltérő munkavégzést kell megszoknunk, hanem ki kell alakítanunk – vagy legalábbis érdemes kialakítanunk – a munkahelyi kapcsolatainkat is. Ha nem is életre szóló barátságokat szeretnénk kötni, csak megismernénk kicsit a kollégáinkat, de nem tudjuk, hogyan közelítsük meg őket, ez a cikk nekünk szól!

Kérjünk segítséget vagy ajánljuk fel a segítségünk

Akár távmunkában, akár irodában dolgozunk, valamelyest érintkezünk a munkatársainkkal, bármilyen feladatkörünk is legyen. Ha jóban vagyunk a kollégáinkkal, az megkönnyítheti az információáramlást és a napi munkát is élvezetesebbé teheti, ezért egy új helyen érdemes időt szakítani arra, hogy megpróbáljuk megismerni a többi embert. A munkahelyi ismerkedés talán legegyszerűbb módja, ha segítséget kérünk, hiszen valószínűleg amúgy is szükségünk van rá, mégis csak egy új helyen dolgozunk. A segítségkérés nem csak azt mutatja meg, hogy érdekel minket a munka, hanem azt is, hogy bízunk a munkatársunk szakértelmében, ami egy jó kezdet lehet egy munkahelyi kapcsolat kialakításában.

Betanulási időszakban előfordulhat, hogy hamarabb végzünk a napi feladatainkkal, mint a többiek, ezért ilyen esetekben érdemes nekünk is viszonozni a segítségüket és felajánlani, hogy leveszünk valamennyi terhet a vállukról, ha van olyan terület, ahol tudunk. Ha valaki elfogadja a segítségünket, az egy jó témakezdési lehetőség, amiből sokat tanulhatunk, miközben hatékonyan építhetjük a kapcsolatainkat.

Kérdezzünk sokat

Egy új helyen valószínűleg egyébként is felmerülnének bennünk kérdések, így ezeket ne fogjuk vissza, kérdezzük meg bátran a kollégáinkat, hogy ők hova szoktak járni ebédelni, milyen eseményekre járnak, milyenek szoktak lenni a csapatépítők, mit érdemes még tudni a munkahelyről! Ha új városban dolgozunk, kérdezzük őket a helyi jellegzetességekről, szokásokról – még az is lehet, hogy munka után elhívnak valahova magukkal! Ha kérdezünk, figyeljünk oda arra, hogy ne eldöntendő kérdéseket tegyünk fel, hanem olyanokat, amelyekre hosszan lehet válaszolni! Ezzel elkerülhetjük a kínos csendeket és elindíthatunk egy oda-vissza kommunikációt.

Ne vonuljunk vissza

A legrosszabb, amit tehetünk, ha az asztalunknál ülve töltjük a szüneteinket is, hiszen ez szinte teljesen ellehetetleníti a kapcsolatépítést. Menjünk ki a konyhába, használjuk a közös tereket és elegyedjünk szóba a többiekkel! Akivel még nem találkoztunk, annak mutatkozzunk be – valószínűleg még örülni is fog, hogy megtörtük a csendet és kezdeményeztünk. Ha pedig elmegyünk az irodából egy sétára vagy ebédelni, invitáljuk a munkatársainkat is! Lehet, hogy csak egyvalaki csatlakozik hozzánk, de az máris több, mintha egyedül mennénk.

Használjuk az online teret

Ha távmunkában vagy hibriden dolgozunk, fontos használnunk a különböző online kommunikációs csatornákat. A munkavégzéshez szükséges platformokat valószínűleg kijelöli a cég és már megvannak a kialakult terek, ahol folyik a napi kommunikáció, de ezeken felül biztosan vannak olyan informális csatornák is, ahol egy kötetlenebb beszélgetés folyik a munkatársak között. Kérdezzünk rá, hogy vannak-e ilyenek és ha igen, bevennének- e minket is!

Érdemes odafigyelnünk arra, hogy bármennyire barátságosan is közelítünk a többiek felé, próbáljuk meg a munkához kapcsolódó témakörökről beszélni, kerüljük a pletykálást és a politizálást! Ha pozitívan és nyitottan állunk az ismerkedéshez, az valószínűleg viszonzásra talál. Ha úgy érezzük, nem találjuk a közös hangot a munkatársakkal a jelenlegi munkahelyünkön, nézzünk szét az aktuális állásajnálatok között, hogy megtaláljuk a számunkra megfelelő lehetőséget!

 

Készítette: Kövecses Evelin

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala