Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A magyar lakosság 68 százaléka egyáltalán nem ismer semmiféle vállalati támogatói tevékenységet – derült ki a Magyar Adományozói Fórum (MAF) és a Tárki közös felméréséből. Az aktív, városi (és fővárosi), jobb módú, magasabb végzettségű fiatal felnőttek több jótékonysági tevékenységet is folytató vállalatot tudtak megnevezni, mint a lakosság többi része. A konkrétan megnevezett adományozó cégek – a Danone, a Mol, az OTP, a Telenor, a T-Com és a Vodafone – neve többször is felbukkant. Ez a kutatók szerint azt is jelentheti, hogy más cégek CSR-kommunikációja (azaz a Corporate Social Responsibility – a vállalatok társadalmi felelősségvállalása) nem igazán hatékony.

Szkeptikusak a civilszervezetek

A felmérésből kiderül az is, hogy válaszadók a vállalati támogatások közül leginkább a gazdaságfejlesztést, munkahelyteremtést, az egészségügyet, az oktatást, valamint a közbiztonság védelmét tartják mindenképpen hasznosnak. A tudatos vásárlás fogalma egyre erőteljesebben jelen van: a kérdezettek egyenlő ár esetén közel fele olyan terméket vásárol, amellyel valamilyen ügyet támogat. Magasabb árú terméket viszont a csak a lakosság negyede venne. (Megegyező ár esetén Szlovákiában ez az arány 46, Bulgáriában viszont csak 38 százalék. Drágább terméket a magyaroknál két százalékkal kevesebb szlovák, viszont több bolgár vásárolna akkor, ha civilszervezetet támogathat vele.)

A civilszervezetek némiképp szkeptikusan állnak a cégek adományozói tevékenységének valódi céljához. A válaszadók csaknem fele brandépítésnek tartja az akciókat, és 23 százalékuk gondolja úgy, hogy „valóban a rászorulókon akarnak segíteni”. Ez utóbbi adat szlovák és bolgár válaszadóknál jóval magasabb (39, illetve 38 százalék), amely talán a cégek ottani jobb kommunikációját mutatja – vélekedett a MAF.

 Csak a reklám miatt jótékonykodnak a cégek? 

Pályázhatnak a cégek

A CSR Hungary, azaz a Vállalati Felelősség Díja egy „alulról” jövő kezdeményezés, amelyre 2011-ben október 17-ig lehet pályázni. A CSR csak akkor tölti be igazi funkcióját, ha helyi szinten, a helyi társadalmi problémákra születnek megoldások. Épp ezért az idén új kategóriákat is díjaznak – mondta egy sajtóreggelin Takács János, a bíráló bizottság elnöke, az Electrolux Csoport Kelet-Közép Európai Régiójának holding vezetője.

Az állami érdekeltségű cégek például külön csoportban értékelik, de Magyarország három nagy társadalmi problémájára is példaértékű megoldásokat várnak a pályázóktól a Közös felelősség – közös ügyek három alkategóriájában: az Egészség, a Sokszínűség-esélyegyenlőség, valamint a Kultúra-oktatás csoportban. Ezek mellett a Környezet-zöld kiválóság kategóriában is pályázhatnak a cégek. A CSR Kiválóság címet pedig valamely személy nyerheti el, aki lehet például újságíró, vezérigazgató, vagy épp a vállalat CSR-vezetője is.

A korábbi díjazottak közül többen nemzetközi szinten is elismerést szereztek a hazai elismerés elnyerése után: az InterContinental Budapest tevékenységét nemzetközi díjjal is jutalmazták New Yorkban, a Béres Egészség Hungarikum Programja pedig Washingtonban egy szakmai workshop témája lett. A Hotel Panda pedig elnyerte az Európai Vállalkozói Díjat – tette hozzá Takács Júlia, a CSR Hungary alapítója.

Jó gyakorlatok

A Tesco vállalati önkéntes programjának keretében 2011-ben idáig 8 településen – Békéscsaba, Budaörs, Esztergom, Kaposvár, Martfű, Miskolc, Salgótarján, Szekszárd – 191 dolgozó összesen 1156 órát töltött el önkéntes munkával. Ennek köszönhetően többek között óvodai játszóterek és parkok újultak meg.

A L’Oréal Citizen Day rendezvényén az önkéntesek egyik csoportja a MAF közreműködésével Nógrád megyei gyermekotthonokban lakó gyermekekkel töltötte a napot, elvitték őket többek között a Csodák Palotájába, illetve adományokat gyűjtöttek nekik. A dolgozók másik csoportja a WWF és a Főkert munkatársainak közreműködésével az V. kerületi Szabadság tér szépítését, fejlesztését tűzték ki célul: lecsiszolták és újrafestették a padokat, cserjéket, facsemetéket ültettek, megkapálták a növényeket, illetve összeszedték a szemetet.

A Menhely Alapítvány (a Fedél Nélkül magazin kiadója) és a Dimag rendszert fejlesztő és üzemeltető Five International Kft. összefogtak, így e hónaptól a hajléktalanok által írt és terjesztett lap már digitális formában is elérhető. A jótékonysági program keretében az online lapért fizetett árat az otthontalanokat támogató alapítvány kapja meg.

A Vodafone pedig a nők biztonságával foglalkozik: a családon belüli erőszak megelőzése érdekében egy mobil vészhívó készüléket tesztelnek júliustól. A programban a távközlési cég mellett a NANE Egyesület, a XI. kerületi rendőrkapitányság, az iData Kft. és a Top Cop Security vesz részt.