Az álláskeresők mobilra költöznek
2 év alatt ötszörösére nőtt a Profession.hu-t mobilról böngészők aránya, így már minden 4. álláskereső így keresi álmai állását.
Egyre nő az okostelefon-tulajdonosok száma, akiknek állandóan a zsebükben van a világháló. Állást is így keresnek.
"A mobilweben álláskeresés olyan, mint egy hömpölygő folyó, meg lehet próbálni szembeevezni az árral, de sokkal hatékonyabb alkalmazkodni hozzá és irányba állva meglovagolni a hullámait" - hívta fel a figyelmet Vidó Viktor, a Profession.hu főszerkesztője.
Álláskeresés mobilon, jelentkezés számítógépen
2013 januárjában a látogatóknak még csak 5 százaléka böngészte a Profession.hu-t mobilról, most 25 százalékuk keres állást okostelefon vagy tablet használatával: a számuk ötszörösére nőtt két év alatt.
A toborzási stratégia kialakítása során figyelembe kell venni, hogy megváltozott a világ: az álláskeresők már mobilon is böngészik az állásportálokat. Aki nem követi a technika fejlődését, nem optimalizálja mobilwebre is a hirdetéseit, az lemarad és elveszíti a jelentkezőket.
Az okostelefonok és tabletek nem csupán az álláskeresés felületét változtatták meg, hanem másfajta hozzáállást is követelnek: megszűnt ugyanis a "röghöz kötöttség", a felhasználók bármikor és bárhol jelentkezhetnek egy-egy hirdetésre. Az álláskeresők a Profession.hu felületére feltölthetik a dokumentumaikat, önéletrajzukat, kísérőlevelet, amelyeket azonnal el is tudnak küldeni a számukra vonzó hirdetőknek. És ezt bárhol megtehetik.
Vidó Viktor elmondta: mobilon az álláskereső alapvetően böngészik, válogat és szűr. Van egy kis ideje, ezért előkapja a telefonját és "ránéz", mi a helyzet? Nincs ideje és lehetősége elmélyülni, ezért sokkal inkább előszelektál, illetve impulzusszerűen választ. Átlagosan a mobilwebes oldalakon feleannyi időt töltenek, mint amikor számítógépről interneteznek. A jelentkező mobilon kiválasztja a hirdetést, elmenti, vagy elküldi magának, majd ha megfelelő környezetbe került - például hazaért -, a számítógépén befejezi a jelentkezést. A Profession.hu-n a jelentkezések 5 százaléka érkezik mobilweben keresztül.
Milyen a jó mobilwebes álláshirdetés?
A telefon és a tablet képernyője jóval kisebb, mint egy számítógép monitorja, emiatt nagyon fontos, hogy egy hirdetés könnyen olvasható, tömör és lényegre törő legyen. A szövegnek jóval rövidebbnek kell lennie: sokkal kevesebb leíró folyószöveg, egyszerűbb tördelés és jól olvasható tipográfia, ez lehet a kulcs. Vidó Viktor szerint az állást kínáló munkaadónak érdemes megfontolnia a tartalmak teljes átszabását a mobilkészülékekre.
A hírlevelekből és gyűjtőoldalakról érkező forgalom esetében az állás végoldalnak, azaz a hirdetésnek azonnal el kell tudni adni magát.
A Profession mobilwebes oldalán megjelenő hirdetések kevésbé színesek és testreszabottak, mert ezen a felületen nem működnek ugyanazok a design megoldások, mint ami desktopon jól mutat. Egy friss fejlesztés eredményeképpen a hirdetések főbb pontjai és struktúrája már az egyedi designnal rendelkező hirdetéseknél is megegyezik mobilon és desktop felületeken - hívta fel a figyelmet Gönci Dániel, a Profession.hu vezető termékmenedzsere.
Az egyszerűség hatékonyabb a karrieroldalaknál
A könnyű érthetőség, a releváns információk mellett nagyon fontos, hogy a jelentkezés vagy továbbküldés (esetleg mentés) is látványos legyen, a felhasználó könnyen megtalálja ezt a funkciót az álláshirdetésekben.
Azok az oldalak, melyek több, bonyolult oldalon keresztül juttatják el a pályázót a jelentkezés végpontjáig, drasztikusan rosszabb hatásfokkal működnek, mint az egyszerűsített karrieroldalak - fűzte hozzá Gönci Dániel.
Mások a keresési szokások mobilweben, ugyanis okostelefonon a kulcsszavas keresés sokkal erősebben jelen van, emiatt fontos, hogy a pozíciót a kulcsszavas keresésen keresztül könnyen megtalálja az álláskereső.
Önnek ajánljuk!
Készítette: Durbák Ildikó
Címkék: okostelefon, mobilweb, álláskeresés, álláshirdetés, munkaadó