Egyre nő az okostelefon-tulajdonosok száma, akiknek állandóan a zsebükben van a világháló. Állást is így keresnek.

Az álláskeresők mobilra költöznek

"A mobilweben álláskeresés olyan, mint egy hömpölygő folyó, meg lehet próbálni szembeevezni az árral, de sokkal hatékonyabb alkalmazkodni hozzá és irányba állva meglovagolni a hullámait" - hívta fel a figyelmet Vidó Viktor, a Profession.hu főszerkesztője.

Álláskeresés mobilon, jelentkezés számítógépen

2013 januárjában a látogatóknak még csak 5 százaléka böngészte a Profession.hu-t mobilról, most 25 százalékuk keres állást okostelefon vagy tablet használatával: a számuk ötszörösére nőtt két év alatt. 

A toborzási stratégia kialakítása során figyelembe kell venni, hogy megváltozott a világ: az álláskeresők már mobilon is böngészik az állásportálokat. Aki nem követi a technika fejlődését, nem optimalizálja mobilwebre is a hirdetéseit, az lemarad és elveszíti a jelentkezőket.

Az okostelefonok és tabletek nem csupán az álláskeresés felületét változtatták meg, hanem másfajta hozzáállást is követelnek: megszűnt ugyanis a "röghöz kötöttség", a felhasználók bármikor és bárhol jelentkezhetnek egy-egy hirdetésre. Az álláskeresők a Profession.hu felületére feltölthetik a dokumentumaikat, önéletrajzukat, kísérőlevelet, amelyeket azonnal el is tudnak küldeni a számukra vonzó hirdetőknek. És ezt bárhol megtehetik.

Vidó Viktor elmondta: mobilon az álláskereső alapvetően böngészik, válogat és szűr. Van egy kis ideje, ezért előkapja a telefonját és "ránéz", mi a helyzet? Nincs ideje és lehetősége elmélyülni, ezért sokkal inkább előszelektál, illetve impulzusszerűen választ. Átlagosan a mobilwebes oldalakon feleannyi időt töltenek, mint amikor számítógépről interneteznek. A jelentkező mobilon kiválasztja a hirdetést, elmenti, vagy elküldi magának, majd ha megfelelő környezetbe került - például hazaért -, a számítógépén befejezi a jelentkezést. A Profession.hu-n a jelentkezések 5 százaléka érkezik mobilweben keresztül. 

 

Álláskeresés mobilon
  

Milyen a jó mobilwebes álláshirdetés?

A telefon és a tablet képernyője jóval kisebb, mint egy számítógép monitorja, emiatt nagyon fontos, hogy egy hirdetés könnyen olvasható, tömör és lényegre törő legyen. A szövegnek jóval rövidebbnek kell lennie: sokkal kevesebb leíró folyószöveg, egyszerűbb tördelés és jól olvasható tipográfia, ez lehet a kulcs. Vidó Viktor szerint az állást kínáló munkaadónak érdemes megfontolnia a tartalmak teljes átszabását a mobilkészülékekre.

A hírlevelekből és gyűjtőoldalakról érkező forgalom esetében az állás végoldalnak, azaz a hirdetésnek azonnal el kell tudni adni magát.

Az álláskeresők mobilra költöznekA Profession mobilwebes oldalán megjelenő hirdetések kevésbé színesek és testreszabottak, mert ezen a felületen nem működnek ugyanazok a design megoldások, mint ami desktopon jól mutat. Egy friss fejlesztés eredményeképpen a hirdetések főbb pontjai és struktúrája már az egyedi designnal rendelkező hirdetéseknél is megegyezik mobilon és desktop felületeken - hívta fel a figyelmet Gönci Dániel, a Profession.hu vezető termékmenedzsere.

Az egyszerűség hatékonyabb a karrieroldalaknál

A könnyű érthetőség, a releváns információk mellett nagyon fontos, hogy a jelentkezés vagy továbbküldés (esetleg mentés) is látványos legyen, a felhasználó könnyen megtalálja ezt a funkciót az álláshirdetésekben.

Azok az oldalak, melyek több, bonyolult oldalon keresztül juttatják el a pályázót a jelentkezés végpontjáig, drasztikusan rosszabb hatásfokkal működnek, mint az egyszerűsített karrieroldalak - fűzte hozzá Gönci Dániel.

Mások a keresési szokások mobilweben, ugyanis okostelefonon a kulcsszavas keresés sokkal erősebben jelen van, emiatt fontos, hogy a pozíciót a kulcsszavas keresésen keresztül könnyen megtalálja az álláskereső.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Készítette: Durbák Ildikó

Címkék: okostelefon, mobilweb, álláskeresés, álláshirdetés, munkaadó