Álláskeresés egy sör mellett?

Nemcsak az álláskeresők finomítják és tökéletesítik a végtelenségig az önéletrajzaikat: ma már sok területen a munkáltatók is kreatív módszerekkel versenyeznek a jelentkezőkért.
Önnek ajánljuk!
Egyre gyakrabban találkozunk kreatív álláshirdetésekkel: már szinte megszokott, hogy fejlesztőknek szánt pozíciókban apró szakmai-logikai feladvány megoldásával lehet rájönni a jelentkezési lap webcímére, nemrégiben pedig egy hazai reklámügynökség hirdetett grafikusi állást „És te miért utálod az ügynökségedet?” kérdőívnek álcázva. Az elégedetlen grafikusok abban a hiszemben töltötték ki a felmérést, hogy egy nagy reklámügynökségi körképben vesznek részt – ez is megtörtént –, de az űrlap végén egy álláshirdetés is várta őket.
A látványos, jópofa vagy egyszerűen csak „szívhez szóló” megoldások nagy előnye, hogy szívesen meg is osztják az emberek, így megsokszorozva egy hétköznapi álláshirdetés elérését. Persze nemcsak virtuálisan működnek ezek a megoldások, hanem a valóságban is!
Ismerjük meg egymást egy sör mellett – ezzel a mottóval tartott rendhagyó állásbörzét a Dreher Sörgyárak nemrégiben egy budapesti romkocsmában. A kötetlen hangulatú esti eseményen több száz érdeklődő, elsősorban végzős egyetemista és pályakezdő fiatal ismerkedhetett meg a vállalat munkatársaival, vezetőivel. A résztvevők kipróbálhatták például az íztesztelők munkáját és találkozhattak egyes márkák sörnagyköveteivel is. A szervezők szerint a rendhagyó állásbörze fő célja az volt, hogy személyes hangvételben mutassák meg az érdekességeket és a kihívásokat, amelyekkel a mindennapjaik során találkoznak.
Különböző kreatív módszereket nemcsak pályakezdőknél, de tapasztalt szakembereknél is gyakran bevetnek a munkáltatók: az álruhás toborzás nagymesterei időnként a végletekig is képesek elmenni! A Volkswagen például pár éve úgy keresett tehetséges autószerelőket Németországban, hogy elromlott autók alvázára ragasztott álláshirdetéseket. A műhelyekben így csak a valóban autószerelőként dolgozó munkatársak találkoztak a hirdetéssel, a jelentkezők száma pedig szépen megugrott a kampány ideje alatt.
A fentiekből is látszik: az álomállás lesben állhat, és lehet hogy egy sör mellett, lehet hogy a munkahelyünkön talál meg bennünket. Mi azért arra buzdítunk mindenkit, aki váltani szeretne: tegyen is érte!
Készítette: Rákász-Losonczy Judit