Mary Ann Mantiával, a Desert Diamond Casinos and Entertainment HR igazgatójával, a Lynmar Group tulajdonosával beszélgettünk. A szakember részt vesz a Profession.hu idei konferenciáján, a HR határok nélkül, avagy a nagy coming back című rendezvényen.

Profession.hu: Mi az, ami Önt a leginkább inspirálja szakmailag?

Mary Ann Mantia: A szakmám iránti lelkesedésem az emberekből fakad, azokból, akikkel lehetőségem van minden nap találkozni és hatást gyakorolni az életükre. Ez igazi megtiszteltetés a számomra. Ajándékként tekintek arra, hogy lehetőségem van mások életére pozitív befolyással lenni, ez valóban a "végtelen lehetőségek" tárházát jelenti.

Profession.hu: Ön szerint mi egy mai, modern HR-szakértő legfontosabb feladata?

A megfelelő tehetségek felvétele a legfontosabb dologMary Ann Mantia: Ha három dolgot kellene említenem, akkor az a "vállalati kultúra, vállalati kultúra és vállalati kultúra". Egy sokszínű, változatos vállalati kultúra egy szervezet számára a legnagyobb tőkét és alapot jelenti. Mérettől függetlenül a cégek számára a megfelelő tehetségek felvétele a legfontosabb dolog, ez az, ami meghatározó less a későbbiek folyamán a működésük szempontjából.

A jelöltnek a megfelelő hozzáállással és mentalitással kell rendelkeznie, valamint bele kell illenie a vállalati kultúrába. Az, hogy ez a hozzáállás és mentalitás pontosan milyen legyen, attól függ, hogy a vállalatnak milyen céljai vannak, mit szeretne felépíteni. Mindez természetesen vezetői oldalról is rendkívül fontos. Világszinten a legtöbb cég ott kockáztat a legnagyobbat, hogy nem rendelkezik hatékony belső utánpótlási rendszerrel, mely a jövő vezetőit nevelné ki. 

Profession.hu: Hogyan látja a közösségi média szerepét a HR-ben?

Mary Ann Mantia: A közösségi média a legnagyobb váltás, amely az ipari forradalom óta történt. Rengeteg lehetőséget kínál a szervezeteknek arra, hogy kapcsolatba lépjenek vásárlóikkal, ügyfeleikkel, barátaikkal és dolgozóikkal online, illetve valós időben beszélgetéseket folytassanak le. Alapvetően 3 kulcsfontosságú területen hozott változást a HR területén: a munkavállalói kommunikációban, mely a munkavállalói és munkáltatói brandeket és ezek hangvételét jelenti, a toborzás területén és a PR és marketing folyamatokban. 

Profession.hu: A mobiltelefonok előretörése az álláskeresésben hogyan befolyásolta a toborzási stratégiát?

Mary Ann Mantia: A jelöltek 77 százaléka használ mobil applikációt az álláskeresés során. Ez illeszkedik abba a trendbe, mely szerint ma a világgal már egyre nagyobb mértékben a mobiltelefonunkon keresztül érintkezünk. Az álláskeresésre használt mobil applikációkkal teljesen naprakészen, gyakorlatilag azonnal értesülhetünk az új munkalehetőségekről és privát módon, saját mobil eszközünkön folytathatjuk le a jelentkezést.

Profession.hu: Hogyan látja a HR jövőjét?

Mary Ann Mantia: A legnagyobb kihívás az lesz, hogyan tartsuk meg, hogyan jutalmazzuk dolgozóinkat és hogyan neveljük ki a vezetők következő generációját. A másik kihívást az jelenti, hogy hogyan alakíthatunk ki olyan vállalati kultúrát, amely vonzza a legjobb alkalmazottakat és amely versenyképesen tartja a vállalatot a piacon.

Profession.hu: Hogyan készülhet fel a HR az Y és Z generáció speciális igényeire?

Mary Ann Mantia: A legjobb, ha rugalmas munkaidőt biztosítunk, a bizalmon alapuló légkört hozunk létre és nyílt kommunikációt alkalmazunk, valamint méltányos hozzáállást és esélyegyenlősséget biztosítunk. Fontos, hogy versenyképes legyen a kompenzációs csomagunk, legyenek karrier előmeneteli lehetőségek, és érezhetően a vállalati értékekkel összhangban lévő célok mentén haladjunk.

Bővebben is hallhat a témáról a Budapest Music Centerben szeptember 30-án!

A megfelelő tehetségek felvétele a legfontosabb dolog

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Címkék: munkahely, konferencia, munkaadó, HR

Készítette: Fogas Krisztina