A kiválasztás titkai: HR-tippek
A kiválasztásra egyre több cég tekint egyfajta marketing tevékenységként, és a jelöltek hozzáállása is változóban van.
A kiválasztás nehéz és időigényes folyamat lehet, mely jelentős pénzbe kerül a vállalatoknak. Emellett akár igen nagy stresszt is jelenthet mind a toborzási és kiválasztási szakértő, mind pedig a jelölt számára.
Az alábbi, HR-trendekre vonatkozó nemzetközi statisztika olyan érdekességeket tartalmaz, amelyeket ha végiggondolunk, jobbá és hatékonyabbá tehetjük a kiválasztást. Az OfficeVibe által ismertetett tanulmány szerint a HR-trendeket vizsgálva nemzetközi szinten a következő megállapításokat tehetjük:
Kiválasztás
- Átlagosan 27 nap kell ahhoz, hogy a meghirdetett pozícióra megfelelő jelöltet találjunk.
- A legjobb jelöltek 10 nap alatt új állást találnak.
- A munkaadók 60 százalékát aggasztják azok a költségek, amelyeket a be nem töltött pozíciók generálnak.
Munkáltatói márkaépítés
- Az álláskeresők nagy része, mintegy 75 százaléka passzív álláskereső, vagyis jelenleg van munkája, de aktívan fontolgatja a váltást és nyitott az új lehetőségekre.
- A toborzási szakértők mintegy 46 százaléka egyre inkább úgy tekint a kiválasztásra, mint marketing tevékenységre.
- A vállalati fluktuáció akár 28 százalékkal is csökkenthető csupán azáltal, hogy a munkáltatói márkaépítésbe fektetünk.
A jelöltek tapasztalata
- A jelöltek kétharmada szerint a már ott dolgozó munkatársakkal való beszélgetés a legjobb módja annak, hogy betekintést nyerjenek a vállalati életbe.
- A jelöltek kétszer olyan nagy eséllyel fogadják pozitívan az állásajánlatot egy olyan cégtől, amelynek a márkájával már korábban jó tapasztalatai voltak.
- A jelöltek 64 százaléka megosztja a családdal és a barátokkal, ha negatív élmény éri egy munkaadó felvételi eljárása alatt.
- Az álláskeresők 27 százaléka aktívan lebeszél másokat arról, hogy ahhoz a céghez jelentkezzenek, amellyel neki rossz tapasztalatai voltak.
- A kellemes felvételi élményeket szerzett munkavállalók 15 százaléka nagyobb energiákat fektet a munkába a későbbiek során.
Önnek ajánljuk!
Mit vonhatunk le mindezekből?
Koncentráljunk a munkáltatói márkaépítésre, mely manapság minden eddiginél fontosabb. Amint az a fenti adatok is alátámasztják, a jelöltek sok esetben igen széles körben tájékozódnak a munkáltatóról és tapasztalataikat megosztják barátaikkal nemcsak személyesen, de az interneten is. Ez nemcsak az álláskeresőkre, de a dolgozó munkavállalók jelentős részére is igaz.
A jelöltek - csakúgy mint a munkaadók - szeretnének biztosra menni, éppen ezért a részletes információt tartalmazó álláshirdetéseket és a vállalati kultúrára utaló tartalmakat különösen értékelik.
Egy munkaadó legyen jelen az interneten érdekes szakmai információkkal, vállalati hírekkel, izgalmas fotó- és videóanyaggal! Tegyen meg mindent annak érdekében, hogy a hozzá forduló jelöltek sikerélményként éljék meg a felvételi eljárást, mert ez segíti hosszú távú HR-célok elérését.
Forrás: The Undercover Recruiter, OfficeVibe
Készítette: Khojaste K
Címkék: álláshirdetés, toborzás, kiválasztás, marketing, munkáltatói márka, brand