Új munkát keresünk? Vagy éppen előléptetésre gyúrunk? Pályakezdőként, gyakornokként most lépünk be a munka világába? Bármi is a válasz, abban egyetérthetünk, hogy közösségi média jelenlétünk profi kialakításával minden esetben foglalkoznunk kell.

A Facebookon és hasonló oldalakon való jelenlétünk aranyszabályairól már több írásunkon keresztül tudósítottunk, hiszen a legtöbb fejvadász és HR-es "lecsekkolja" az esélyes jelöltek adatlapját. Arról sem feledkezhetünk meg, hogy szakmai előrelépésünk és leendő referenciáink nagymértékben függhetnek a meglévő ismerőseink véleményétől, a rólunk alkotott összképtől - amelynek része a manapság már privátnak egyáltalán nem tekinthető közösségi aktivitásunk.

Nézzük, milyen finomhangolást végezzünk el a fő szabályok betartása mellett!

1. Érdemes minden közösségi oldalunkon ugyanazt a portréfotót használni, így könnyebb minket megtalálni és kapcsolatba lépni velünk.

2. Ezeket az információkat ne tegyük fel adatlapunkra: születési idő és hely, utazási tervek, lakcím.

3. Sok időt és felesleges feszültséget megspórolhatunk, ha azt feltételezzük, hogy minden, amit közzé teszünk a közösségi hálón, az nyilvános. Még ha nem is ilyen beállítással látjuk el. Ha így tekintünk erre, akkor soha nem érhet bennünket kellemetlen meglepetés.

13 tipp, hogy vonzónak találjon egy munkaadó

4. Az sem hátrány, ha kerüljük a Facebookon a különféle online játékokat - hacsak nem ebben a szakmában utazunk.

5. Ne titkoljuk a hobbinkat és az érdeklődési körünket, mert ez sokszínűvé teszi egyéniségünket, illetve ezáltal több kapcsolódási pontot találhatunk másokkal, ami a karrierünk hasznára is válhat. Ám ezt is gondoljuk át abból a szemszögből, hogy vajon mindenki előtt nyíltan vállaljuk-e, hogyha belépünk különböző csoportokba, rajongói táborokba. Ha kétesélyes a válasz, inkább hagyjuk ki.

6. Saját posztjaink mások számára is érdekes, illetve szórakoztató tartalmat jelentsenek, ne öncélúan írogassunk mindenféléről, ami eszünkbe jut. Gondoljunk arra, hogy ez valóban a barátaink, ismerőseink közössége, akik akkor is jelen vannak és olvasnak bennünket, ha passzívan, reakció nélkül teszik mindezt.

7. 20%-ban próbálkozhatunk olyan tartalmak megosztásával, írásával, amely kitűnhet a hírfolyam megszokott üzenetei közül - saját egyéniségünkből kiindulva például valamilyen eredeti, egyéni téma felvetésével. Ebben az esetben figyeljünk arra, hogy kerüljük a visszatetsző megnyilvánulásokat - még szombat éjjel fél kettőkor is.

8. Mindig írjunk és beszéljünk hitelesen, önmagunkkal összhangban. Ne a tökéletes, makulátlan benyomás kialakítására törekedjünk, mert azt úgysem veszi be mindenki. A HR-esek és a főnökünk végképp nem.

9. A különböző közösségi oldalakon lévő profilunk és imázsunk legyen szinkronban, ugyanazt a stílust és irányt kövessük mindegyik esetben.

10. Keressünk érdekes szakmai csoportokat, csatlakozzunk hozzájuk és konstruktívan szóljunk hozzá az egyes témákhoz!

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

11. Ha valakivel nézeteltérés alakul ki, intelligensen, és ne erőből, dacosan próbáljuk megoldani. Tiszteljük mások véleményét, de álljunk ki a saját meggyőződésünk mellett is.

12. Gondoljuk végig, hogy privát üzenetet vagy az illető üzenőfalán bárki által elolvasható megjegyzést írunk-e. Ez utóbbi nemcsak ránk nézve okozhat kellemetlenséget, hanem a másik fél számára is.

13. Ugyan a Facebook-etikett része, hogy senkiről nem szabad az engedélye nélkül fotókat közzétenni, barátaink, ismerőseink azonban feltölthetnek közös képeket, amelyen meg is jelölnek minket. Állítsuk be ennek a jóváhagyását, így csak olyan kép kerülhet be a fotóink közé, amivel mi is elégedettek vagyunk.

Végül ne feledjük azt sem, hogy közösségi jelenlétünknek egyik fő célja: a kapcsolatépítés és -mélyítés. Tegyünk szert minőségi és sokoldalú ismeretségekre, legyünk érdeklődőek mások iránt, és folyamatosan ápoljuk azokat. Lehetőleg érdek nélkül, őszintén és hitelesen. Így biztosak lehetünk abban, hogy ha egy jó ajánlásra vagy egy szakmai előléptetésre van szükségünk, számíthatunk a támogatásra.

Nézzünk körbe ITT és ITT is, ha egy jó állásra vágyunk! Illetve segítségül közreadunk egy teljes és részletes listát is, amelyről igényeink szerint könnyedén kiválaszthatjuk: milyen álláslehetőségek érdekelnek. Jó tanács:válasszunk ki minél több oldalt, és kérjünk értesítést a legfrissebb álláslehetőségekről, mert ezzel a saját esélyeinket jelentős mértékben növelhetjük. Ne maradjunk ki belőle!

Íme a Profession.hu tematikus Facebook-oldalai!

13 tipp, hogy vonzónak találjon egy munkaadóÁLLÁSLEHETŐSÉGEK A MUNKAKÖR JELLEGE SZERINT:

Adminisztrációs és irodai munkák

Állások bank, biztosítás területén

Állások az építőiparban

Állások értékesítés, kereskedelem területén

Állások gyártás, termelés területén

Állások HR, munkaügy területén

Állások IT fejlesztés, programozás területén

Állások IT üzemeltetés, telekommunikáció területén

Állások jogi, közigazgatási területen

Állások környezet, mezőgazdaság területén

Állások marketing, média területén

Állások oktatás területén

Állások projektmenedzsment területén

Állások SSC BSC központokban

Állások szállítás, logisztika területén

Állások és személy- és vagyonvédelem

Állások a vendéglátásban

Egészségügyi állások

Fizikai munkák

Mérnök állások

Pályakezdő állások

Pénzügy, számvitel, menedzsment állások

Szakmunkás állások

Ügyfélszolgálati állások

13 tipp, hogy vonzónak találjon egy munkaadóRUGALMASABB MUNKAIDŐBEN VÉGEZHETŐ FRISS ÁLLÁSLEHETŐSÉGEK:

Állások kismamáknak

Részmunkaidős állások

Távmunka

Készítette: Posta Renáta

Címkék: álláskeresés, karrier, közösségi oldal, személyes brand, márkaépítés