A PR-szakmában dolgozók több mint fele szerint stresszes a munkájuk, de 84 százalékuk szereti. Több férfi dolgozik a magasabb fizetési kategóriát jelentő sávokban, és a kitöltők szerint jellemzően nem csökkent a kommunikációs büdzsé nagyságrendje az elmúlt évhez képest – derült ki a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) legfrissebb kutatásából, amely az angol Chartered Institute of Public Relations "State of the Profession” azonos kérdőíve alapján készült 2015 év végén.

A felmérésben résztvevők 75 százaléka Budapesten dolgozik, közel kétharmaduk 25-44 év közötti. A PR-szakemberek közel kétharmada dolgozhat rugalmas munkaidőben.

Miért jó a PR-szakma?

A megkérdezettek 95 százalékának fontos vagy nagyon fontos, hogy tevékenységét profi szinten végezze. A professzionális munkavégzés legfőbb mutatójaként az ügyfél-elégedettséget jelölték meg kimagaslóan magas arányban (90 százalék) a kitöltők. Ezzel szemben a szakmai szervezeti tagságot kevesen tartották alapvetően elvártnak (5 százalék).

A profizmushoz gyakorlat, tapasztalat, szakirányú végzettség, továbbképzések szükségesek – vallották a válaszadók. 20 százalékuk úgy érzi, hiányos, nem tárgyalóképes az angoltudása, és csaknem ugyanennyien vannak, akik gyengeségként értékelik, hogy az angol mellett nem beszélnek még egy idegen nyelven. A legtöbben a szóbeli és írásbeli kommunikációt jelölték meg erősségükként.

Íme az állásajánlatok!

- Ilyen PR-állásokat találhatunk

- Kínálnak állásokat PR-szakembereknek adminisztráció, irodai munka, értékesítés, kereskedelem, gyártás, termelés, mérnöki területre, emellett az oktatás, kutatás, tudomány, a pénzügy, könyvelés, a szállítás, beszerzés, logisztika ágazatokban is elhelyezkedhetnek.

- Vezetői pozíciókat is találhatunk.

- A közszférába is keresnek PR-szakembert.

 - A legtöbb állás Budapesten van.

- Angoltudást vár el a munkaadók többsége, de német nyelvismerettel is elhelyezkedhetünk.

- A pozíciók többsége teljes munkaidős, ám időszakos munka is van.

- Gyakornoki helyet is találhatunk.

- Marketing, Média, PR területen közel 300 állást kínálnak.

A PR jövője

Vajon hány PR-szakember van az országban? – tette fel a kérdést Sztaniszláv András stratégiai kommunikációs tanácsadó, a CIPR által akkreditált PR szakember, a Magyar PR Szövetség nagykövete a MPRSZ által szervezett PR Kávéházi Esten. A válaszokból kiderült: kevés információval rendelkeznek a szakma jelenlegi állapotáról.

Fadgyas Gábor (Café PR), az ügynökségi oldalt képviselve kiemelte a tendereknél az átláthatóság fontosságát, a szakma számára a mérhetőség és teljesítményértékelés megteremtésének szükségességét.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Károlyi Zsuzsanna (E.ON) a vállalati oldal szemszögéből azt a trendet látja, hogy a megbízói oldalon egyre komolyabb szakmai kompetenciák épülnek, egyre közelebb kerül a PR a vállalati döntéshozói fórumokhoz és egyre erősebb a specializáció és az integráció is. Hiszen például a kommunikációs szakembereknek sokfajta szaktudással kell rendelkezniük - derül ki az MPRSZ közleményéből.

Pulai Adrienn (végzős hallgató, Pázmány Péter Katolikus Egyetem) reméli, hogy egy szövetség nem csak kapcsolatrendszert, de naprakész információt is tud adni a szakmáról, segít a munkahelykeresésben és a nemzetközi trendeket is elérhetővé teszi a tagok számára.

A kutatás eredményét igazolta a beszélgetés résztvevőinek érzése is: komoly kihívást jelent a 0/24 órás készenlét, a digitális terület térhódítása, a szakmai határok (például közösségi média, content marketing) elmosódása.

Összeállította: Durbák Ildikó

Címkék: munka, álláskeresés, állásajánlat, PR