Kreatívan jótékonykodnak a munkavállalók

Kreatívan jótékonykodnak a munkavállalók

Az alkalmazottaikkal közösen jótékonykodnak karácsonykor a hazai nagyvállalatok.

Karácsonyi jótékonysági tevékenységeik során a hagyományos pénzbeli támogatások mellett a munkavállalók bevonásával szervezett adománygyűjtési akciók a legjellemzőbbek a magyar nagyvállalatokra - derül ki a Magyar Adományozói Fórum (MAF) legújabb kutatásából.

Megérinti a dolgozókat a karácsony szelleme

Kiemelt figyelem övezi a karácsonyi ünnepeket megelőzően a különböző jótékonysági kezdeményezéseket, rendezvényeket, amelyekben számos hazai nagyvállalat is aktívan részt vesz. A jótékonykodás, filantrópia klasszikus, általában pénzbeli adományként megvalósuló formái mellett ma már sok kreatív megoldással is találkozhatunk, amikor a vállalatok egyéb belső és külső erőforrásaikat is a nemes ügyek szolgálatába állítják.

A MAF felmérésének kérdéseire 51 eseti támogatásokat is nyújtó vállalat küldte el válaszait, amelyek közül 40 cégnél fordulnak elő kifejezetten a karácsonyi időszakhoz köthető adományozási akciók. A visszajelzések alapján az eseti támogatások között ugyan előkelő helyen áll a karácsonyi ünnepek időszaka, de a katasztrófák esetén nyújtott, valamint a helyi ügyeket segítő és a civil szervezetektől érkező felkérésekre odaítélt támogatásokat nagyobb jelentőségűnek ítélik a vállalatok.

Ugyanakkor a válaszadók mellett számos nagyvállalat jelezte, hogy bár egyáltalán nem osztanak eseti, így karácsonyi támogatásokat, de hosszabb távú programjaik során segítik a társadalmi ügyek, problémák megoldását.

Hogyan jótékonykodnak?

A felmérésben résztvevő vállalatok egyharmadánál a szeretet ünnepéhez kapcsolódó jótékonyság kifejezetten hangsúlyosan jelenik meg eseti támogatásaik között. A hagyományos pénzbeli támogatás mellett gyakran előfordulnak újszerűbb megoldások is, amelyek közül a legnépszerűbb a munkavállalók bevonásával történő pénz- és tárgyadományok gyűjtése, amely a válaszadók 41 százalékánál tekinthető kifejezetten jellemzőnek.

Második helyen áll a karácsonyi céges ajándékokra szánt összegek felajánlása nemes célokra (25,5 százalék), amelyeknél vagy maga a vállalat, vagy partnerei döntenek arról, hogy milyen célt, illetve szervezet támogassanak.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A harmadik legnépszerűbb támogatási fajta (17,6 százalék), amikor a cégek valamilyen civil- vagy állami szervezetek által kezdeményezett jótékonysági rendezvény, kezdeményezés - például Cipősdoboz akció vagy Mikulásgyár - mellé állnak, és segítik erőforrásaikkal, a pénzbeli támogatások mellett akár a vállalat önkénteseinek munkájával, vagy a cég üzlethelységeit ajánlják fel adománygyűjtési célokra.

A karácsonyi tevékenységekről más eseti és a hosszú távú támogatásokhoz hasonlóan elmondható, hogy a vállalatok tudatosan kezelik ezeket a programokat is: többnyire kapcsolódnak a vállalat társadalmi befektetési stratégiájához (84 százalék), minden évben előre meghatározzák a felhasználható költségvetés nagyságát (58 százalék) és a cégek többsége (közel 57 százalék) fókuszáltan, csak 1-2 támogatási megoldást részesít előnyben.

A MAF 2012 őszén indított felmérése a hazai TOP 200 nagyvállalat, valamint a TOP 20 pénzintézet és a TOP 10 biztosító eseti támogatásaival kapcsolatos gyakorlatát vizsgálta a vállalatok támogatásokért felelős szakemberei segítségével, amelynek során feltérképezte a karácsonyi időszakban előforduló támogatási formákat is.

Készítette:

a Profession.hu Google+ oldala

További rövid hírek