Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az egész világon hatalmas kihívást jelent megtalálni a megfelelő tudású szakembereket.  S ha meg is találják őket a vállalatok, nehezen tudják megtartani a frissen szerzett munkaerőt.

Nem mondunk újat azzal, hogy a munkaerőpiacon hatalmas verseny folyik a legjobbakért, s a cégek is belátták, hogy ezért változtatniuk kell a szervezeti kultúrájukon, illetve a HR stratégiájukon.

A munka- vagy a toborzási folyamatok „játékosítása” manapság már számos vállalatot segít a munkaerő megtalálásában, a hatékonyságban és a motiváció fenntartásában.

A gamification, mint HR stratégia

A gamification lényege, hogy az egyes feladatokat, munkafolyamatokat vagy akár a munkaerő-toborzást játékos videójátékokba ültetik át. Ezzel a módszerrel versenyelőnyhöz juthat egy cég, ugyanis népszerűbb lesz az Y és Z generáció tehetségei számára. Hiszen elsősorban az ő korosztályukra jellemző, hogy nem szeretik az unalmas megoldásokat vagy a szürke munkahelyi környezetet.

Kifejezetten a gamification módszeren alapuló, HR-t segítő játékokat fejlesztett ki az Egyesült Királyságban tevékenykedő Arctic Shores. Ők, a szinte minden munkaadónál használt pszichometriai tesztet építették be saját fejlesztésű megoldásukba. A pszichometria egy olyan tudományterület, amely a pszichológiai és oktatási mérések elméleteivel és technikáival foglalkozik, ami magában foglalja a tudás, a képességek, az attitűdök és a személyes jellemzők mérését. A módszer segítségével izgalmasabb, és többféle adatot lehet gyűjteni a jelentkezőkről, mint más felméréseknél.

A megoldás hatékonyabbnak bizonyult a hagyományos kompetencia-felméréseknél, illetve eredményesebbnek tűnt a friss diplomások esetében.

  Kreatív toborzási technikák: a gamification  

Itthon is bevált

Magyarországon is gyakori, hogy multinacionális cégek „bevetik” a kreatív toborozási eszközt.  Ez lehet akár toborzási buli, próbanap, ahol a csapat „kóstolgatja” az új jelöltet vagy virtuális kiválasztást segítő online videójáték.

Az SAP is évek óta alkalmazza a gamification jelenséget, amelynek kialakulása talán az Y generáció munkaerőpiacra kerüléséhez kapcsolható. Ugyanis ez a korosztály sokkal dinamikusabb, szereti a kihívásokat, könnyen boldogul a digitális eszközökkel, nagyobb igénye van a kreatív és színes munkahelyekre, folyamatosan igényli a visszajelzéseket és olyan munkát akar végezni, amelynek van értelme. Mindemellett inspiratív vezetőkre van szüksége.

A design thinking (empátia alapú megközelítés) megoldással a probléma-megoldási képességek mellett, az üzleti gondolkodást és a kreativitást is fejlesztik a jelentkezőknél, akik a több hónapos program keretében az SAP leányvállalatainál töltik a „betanulási” idejüket, mondja Arató Márk, az SAP kommunikációs munkatársa. Hozzáteszi, hogy a módszer nemcsak HR szempontból vált népszerűvé, hanem a jelentkezők lojalitását és motivációját is sikerült megtartani.

 

Tehát készüljünk fel arra, hogy már nemcsak klasszikus állásinterjúkra kell járni, hanem akár más kreatív toborzási folyamatokban is részt kell vennünk (videó és telefonos interjúk, videjójátékok), amíg elhelyezkedhetünk. De addig is, nézzünk szét bátran a legfrissebb álláslehetőségek között, vagy keressünk személyre szabott beállításaink szerint. Ha tovább növelnénk esélyeinket, töltsük fel önéletrajzunkat ide, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítését. Minél több lehetőséget és információt vizsgálunk meg, annál jobb döntéseket tudunk hozni.

 

 

Készítette: Sebők Viktória

      A Profession.hu Facebook oldala

                      A Profession.hu Instagram oldala