A társadalmi felelősségvállalás fontos meghatározója egy cég külső megítélésének, így a különböző CSR-tevékenységek ma már szinte minden vállalat életének szerves részét képezik. A társadalmi felelősségvállalás kérdésével, illetve a dolgozói elköteleződés növelésével ma a legtöbb vállalatnál külön osztályok vagy szakértői csoportok foglalkoznak.

Ha egy cégnek sikerül növelnie munkavállalói elkötelezettségét, pozitív irányba változnak a munkával kapcsolatos attitűdök is, ezáltal növekszik a vállalat produktivitása, az üzleti eredményesség. Lojálisabbak és innovatívabbak lesznek a munkatársak, igazán tenni akarnak a szervezet fejlődése érdekében. A magas elkötelezettség hozadéka továbbá a jobb minőségű munka, ügyfélkiszolgálás és a hatékonyabb költségkontroll is.

Ám az elkötelezettség, a lojalitás nem pusztán a bérezéstől és egyéb juttatásoktól függ. A vállalat iránti stabil és erős érzelmi elköteleződést az egyéni és a szervezeti teljesítmény összekapcsolása, az egyéni hozzájárulás elismerése és a korrekt visszajelzés befolyásolja legerősebben.

Mi támogathatja még a dolgozói elköteleződést?

"A lojalitást - az előzőeken túl - a vállalat identitásával, értékeivel és kulturális normáival való azonosulás táplálja. Az érzelmi kapcsolat kiépülését, erősödését olyan dolgozói programok segítik, amelyek megteremtik annak lehetőségét, hogy a szervezeti értékek markánsan artikulálódjanak és a viselkedés szintjén is megjelenjenek a szervezetben. Olyan akciók, amelybe a dolgozók szívesen bevonódnak, hiszen olyan értékek mentén szerveződnek, amelyhez ők is szívesen kapcsolódnak, amelyekkel azonosulnak. Nagyon jó példa erre, amikor a szervezet a CSR aktivitásába vonja be dolgozóit" - mondta Molnár-Sefcsik Yvette, a Cafe Flowbrands ügyvezető partnere.

Így kovácsolnak csapatot a dolgozókból

A felelős vállalati magatartás jó példája a Hankook Tire Magyarország Kft. által 2013-ban elindított "Hankook Értékteremtő Önkéntes Program". A dolgozókat aktívan bevonó támogatási akció keretein belül a vállalat - a rácalmási gyár környékén - a dolgozók által javasolt közhasznú szervezeteknek és közintézményeknek nyújt segítséget.

A program célja, hogy a dolgozó személyes, önkéntes munkáján keresztül járuljon hozzá a helyi közösségek mindennapjainak könnyítéséhez. A közösen végzett jótékony munka a vállalat közösségeit is összekovácsolta. Az első év nagy sikerére való tekintettel a program 2014-ben is elindult.

A programsorozat lényege, hogy a cég saját dolgozóinak kreativitására, önkéntes munkájára támaszkodva járul hozzá az egyes szervezetek (óvodák, iskolák, sportlétesítmények, idősellátó intézmények stb.) működéséhez, infrastruktúrájuk felújításához, modernizálásához. Így a dolgozók szabhatják meg a segítség irányát, ami egyrészt fontos és felelős döntések meghozatalát követeli meg az alkalmazottaktól, másrészt tovább erősíti a cég iránti lojalitást.

Száznál is több önkéntes az idén

A Hankooknál 2013-ban hagyományteremtő céllal elindított programban tavaly összesen 12 projektötlet valósult meg, mintegy 2 millió forint értékben. A program során újult meg egyebek mellett a dunaújvárosi Százszorszép Óvoda udvara és játszótere, a mezőfalvi Önkéntes Tűzoltóság szertára, illetve számos dunaújvárosi bölcsőde és iskola kül- és beltere.

A 2014-es Önkéntes Program első félévi fordulójára összesen 19 kreatív projektötlet született, amelyekre a vállalat összesen mintegy 5,6 millió forint értékben biztosított építőanyagokat, szerszámot és egyéb szükséges eszközöket az önkéntesek számára. Budapest kivételével az összes olyan településen lehetett pályázni, ahonnan a Hankook ingyenes buszjáratokat üzemeltet a dolgozói számára. Ez négy megye (Fejér, Bács-Kiskun, Tolna és Pest) több mint 50 települését foglalja magába.

Míg 2013-ban70, addig 2014-ben már 100-nál is több aktív résztvevő, köztük a cég koreai menedzserei is beszálltak az önkéntes munkába. Az idén eddig megvalósult önkéntes tevékenységek is számos területre kiterjedtek. Széles a paletta a bölcsőde, óvoda és iskola külső és belső felújításától kezdve, a fogyatékkal élők, öregek otthonának nyújtott segítéséig, sőt, idén a kedvezményezettek közé került egy baracsi állatotthon is.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

"Nagy öröm és egyben megható érzés számomra, hogy a tavaly indított Dolgozói Önkéntes Program egy év alatt ekkora érdeklődést keltett. Gyárigazgatóként büszkeséggel tölt el, hogy dolgozóink ilyen intenzitással és energiával szervezik és bonyolítják le önként vállalt munkáikat, amelyeket szabadidejüket nem kímélve végeztek el. Emellett a program kitűnő lehetőség volt arra, hogy az egyébként is remek csapatszellem tovább erősödjön a kollégák között, ezáltal a napi munkavégzés és kommunikáció is sokkal hatékonyabbá vált" - összegezte az elmúlt 2 év tapasztalatait Lee Sang Il, a Hankook Tire Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

A Profession.hu is támogatja a jó cselekedeteket

Mint arról már korábban beszámoltunk: a 3 Jó Cselekedet versenyre hívja Magyarország vállalatait, hogy mutassák be társadalmi célú tevékenységüket, hogy az arra érdemes ügyek megkapják az őket megillető nyilvánosságot, és egyúttal elismerést adjon a programban résztvevő vállalatok és munkavállalóik számára.

A cél, hogy a cégek dolgozói igazi csapatként álljanak ki a nemes ügyek mellett, mutassák meg, mire képesek együtt, és ezzel inspiráljanak másokat is, hogy egyre színvonalasabb, ötletesebb és nagyobb volumenű jótékonysági programok szülessenek az országban.

A CSR-díjas Gap Média ügynökség pályázatára december 18-ig várják hazai cégek, nagyvállalatok és intézmények jelentkezését, hogy megmutassák, milyen jótetteket hajtottak végre idén.

Összeállította: Durbák Ildikó

Címkék: munkahely, CSR, jótékonyság, önkéntes, munkatárs, csapat