A nyár elmúltával számos cégnél újraindul a nyelvképzési szezon. Számottevő időt és pénzt fordítanak a vállalatok munkatársaik nyelvi képzésére. Felmerül a kérdés, hogyan lehet még többet kihozni a cégek által támogatott nyelvtanfolyamokból? Erről faggattuk az angol intézet igazgatóját Michael Lyonst.

1. Heti két alkalom - de milyen beosztásban?

Arra a kérdésre, hogy milyen felállás mellett találja optimálisnak a céges nyelvtanfolyamok szervezését, azt felelte, hogy heti két alkalom esetén - ha mód van rá - a hagyományos hétfő/szerda, kedd/csütörtök felállás helyett megfontolandó egy széttagoltabb hétfő/csütörtök, kedd/péntek ütem. Állítása szerint ennek az az oka, hogy az egyenletes ütem alkalmasabb arra, hogy az egyes órák között a hallgatók jobban fel tudjanak készülni, illetve lehetőségük van az órákon elhangzottak alaposabb feldolgozására.

2. Délelőtt jobban fog az agyunk

Arra a szempontra reflektálva, hogy a nap mely időszakára érdemes az órákat szervezni, a tapasztalatok alapján az intézet igazgatója úgy vélekedik, hogy - egyéni beállítástól függetlenül is - a délelőtti órák kimutathatóan eredményesebbek, mint a munka utániak, vagyis a délutáni órák.

"Személyes tapasztalat alapján is mondhatom, hogy a tanulók látványosan jobban oda tudnak figyelni a reggel órákban, az információ sokkal jobban marad meg. Délután gyakran látszik rajtuk, hogy a figyelmük szétszórt, egy-egy, a nap folyamán elfelejtett feladat, vagy meg nem válaszolt e-mail beugrik, esetleg megcsörren a telefon és eltereli a figyelmüket. Több olyan tanítványom is volt az évek során, akit reggel és délután is tanítottam, és a különbség tagadhatatlan."

Hatékony céges nyelvtanfolyam 4 lépésben!

3. Hogyan teszteljük a tudást?

Gyakori kérdés a vállalati nyelvtanfolyamok megszervezésénél, hogy miként érdemes a tanulás eredményeit tesztelni? Ennél a szempontnál Michael azt emelte ki, hogy a nyelvtanfolyamhoz kapcsolódó célokból kell kiindulni.

"Ha a nyelvtanfolyam elindításával a munkaadó cég elsősorban a dolgozók prezentációs készségeit szeretette volna fejleszteni, akkor nem érdemes a kurzus végén kitöltős teszteket az eléjük rakni. Ebben az esetben például a nyelvtanfolyam lezártával a tanulók lehetőséget kaphatnak arra, hogy - az órák során elsajátított készségek felhasználásával - egy, a számukra érdekes témáról prezentációt tartsanak."

4. Az aktív ÉS a passzív tanulás is fontos

Végül arra a szempontra kitérve, hogy az eredményes tanuláshoz mennyit érdemes órán kívül készülni, Michael arra az általános szabályra mutatott rá, hogy legalább annyi időt kell ráfordítani aktív tanulással, mint amennyi időt az órán eltölt. Passzív tanulással - főleg középfokú szinttől - pedig sokkal többet lehet, hiszen, ha az interneten angol nyelven böngészünk, angol nyelvű cikkeket olvasunk,  angol nyelven nézünk filmeket, vagy tévésorozatokat, akkor mindegyik esetben passzívan tanulunk - ezzel is gazdagítva a szókincsünket, fejlesztve az írott és hallott szöveg megértést. Ezáltal az órákon való aktív haladást erősítjük.

A videóval való tanulás is élvezetes lehet. Erre a célra az intézet rendszeresen frissülő angol nyelvi videóblogját is érdemes megtekinteni.

Az angol intézet biztos angol nyelvtudást nyújt a tanulóinak, hogy a munka, üzlet világában sikeresen érvényesüljenek.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Címkék: munkahely, angol, nyelvtanulás, céges képzés