Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Legyen kiváló dolgozó!

Manapság a munkahelyen ha “elég jó” a munkatárs, az már kevés. Kiválónak kell lenni és úgy, hogy ezzel a főnökeink is tisztában legyenek. Ne várjon arra, hogy a munka dandárját majd valaki elvégzi, hanem kezdjen hozzá minél hamarabb a legnehezebb feladathoz is. A feladatokat oldja meg mihamarabb és jelezzen is vissza. Ha a felettese érzi, hogy Önre biztosan számíthat, akár gyorsaság akár feladat megoldás területén, akkor nagyobb valószínűséggel szeretne Önnel, mint a lusta Kováccsal együtt dolgozni a jövőben is.

Legyen kezdeményező!

Tegyen meg többet, mint amit kérnek Öntől. Mire gondolok? Ha az üzletmenet nem bíztató, akkor gondolkodjon el, hogyan lehetne javítani, térképezze fel a versenytársakat, ötleteljen! Minél több használható ötletet vet fel, annál gyorsabban jegyzik meg a nevét és gondolnak majd Önre, mint a kreatív emberre, akinek mindig vannak ötletei!

Legyen pozitív!

Tudom, hogy nem könnyű. Kemény időket élünk, a válság mindenhol érezhető, de Ön mégis húzza ki magát, próbáljon mosolyogni és pozitív dolgokra gondolni. Az emberek önkéntelenül is a pozitív kisugárzású emberekhez vonzódnak jobban. Gondoljon bele, Ön kivel osztaná meg a szobáját naponta legalább 8 órán keresztül? Egy életunt emberrel vagy egy mosolygósabb, élénkebb kollégával? Bármennyire is rossz kedve van, próbáljon erőt venni magán és mosolyogva váltson szót a munkatársaival és pozitív dolgokról beszéljen. Meglátja, hogy a munkanap végén jobban fogja magát érezni!

Figyeljen oda a kapcsolatépítésre!

“Nem csak az számít, hogy mit tudsz, hanem az is, hogy kit ismersz”- tartja a mondás. És milyen igaz! Próbáljon meg olyan feladatokat vállalni, hogy a cég vezetősége és más osztályok vezetői is megismerhessék a nevét. Vegyen részt projekt munkában, a vállalati hírlevél összeállításában, a karácsonyi party megszervezésében! Egyrészt szakmailag is fejlődhet, másrészt a nevét minél többen megismerik a vállalaton belül!

Használja a szakmai közösségi oldalakat is, tegye magát láthatóvá! Sokan azt gondolják, ha csendben meghúzzák magukat és beleolvadnak a tömegbe, akkor annyira láthatatlanná és súlytalanná válnak, hogy a leépítéseknél sem veszik őket észre. Ez nem így van! Pontosan ennek az ellenkezője a gyakorlat, ezért érdemes hangunkat hallatni és láthatóvá tenni magunkat, hogy minél jobban és többen megismerjenek a cégen belül.

A karrierépítés kis lépései

Legyen rugalmas!

Ha olyan kérnek Öntől, ami nem a része a munkaköri leírásának, akkor se azt mondja, hogy “ez nem az én munkám”. “Miért én? Csinálja meg az Éva, ő úgyis mindig ráér”. Amennyiben a kérés nem feszeget jogi vagy morális kereteket, akkor oldja meg, tegye meg, amire kérték. Fogja úgy fel, hogy ezzel is hozzájárul a cég sikereihez és persze bízzon benne, hogy ez egy napon majd megtérül Önnek.

Legyen félig szivacs, félig kaméleon!

Térképezze fel a munkahelyi erőviszonyokat! Ki kinek az érdekeit képviseli? Ki kivel van összefonódva vagy alkot közösséget? Kinek a véleményére adnak leginkább? És kiére egyáltalán nem? Kit néznek levegőnek és vajon miért? Próbáljon a nyertesek közé tartozni, viselkedjen és kommunikáljon úgy, mint ők. Próbáljon idomulni a környezet ki nem mondott szabályaihoz és elvárásaihoz. Demonstrálja a csapathoz tartozását a közösség szabályaihoz való igazodással! Mindezt persze csak az Ön számára elfogadható mértékig tegye.

Ismerje meg a piacot!

Egy, a cégnek értékes munkatárs nemcsak a cég berkein belül, hanem a cég piacán is jól eligazodik. Ismerje meg a versenytársak termékeit, szolgáltatásait, figyelje, hogy milyen trendek érvényesülnek a globális piacon. Látogassa a versenytársak honlapjait, iratkozzon fel szakmai hírlevelekre, olvasson blogokat. A változó forrásokból nyert információkat elmondhatja egy megbeszélésen, vagy felhívhatja rájuk a felettese figyelmét írásban. Így világossá válik, hogy Ön jól ismeri a piaci működés hátterét és a versenytársak tevékenységét, vagyis munkája még értékesebbé válhat a cége számára.

Tanulni, tanulni, tanulni!

Ha sikerül nélkülözhetetlenné válnunk, az is fontos, hogy azok tudjunk maradni a jövőben is! Ehhez fontos a folyamatos tanulás; annyi minden változik, technológiák, folyamatok formálódnak, új megoldások jelennek meg. Az egyszer megszerzett tudás gyorsan elavul. Érdemes feltérképezni, milyen továbbképzési lehetőségek vannak, az informatika, szakmai, vagy idegennyelv-tudás területén.

Legyen csapatjátékos!

Más szervezeti egységek felé vagy cégen kívüli nyilatkozataiban mindig támogassa a felettesét és a csapatát. Egyet nem értés jeleit ne mutassa kifelé. Emelkedjen felül a kicsinyes furkálódásokon. Tartsa szem előtt az „Egységben az erő!” gondolkodást.

Legyen tulajdonosi szemlélete!

Tekintse a céget úgy, mintha Ön lenne az egyik tulajdonosa. Ha kimegy a tárgyalóból zárja le a légkondit, ha hazamegy, ellenőrizze, hogy a villanyt lekapcsolta-e, ha a faxból kifogyott a papír, pótolja! Talán apróságnak tűnnek, de higgye el, törekvése nem marad észrevétlen.