Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Három különböző szakember, három sikeres karrier, amelynek szálai a Budapest Banknál érnek össze.

Pázsitka Noémi öt hónapja csatlakozott a pénzintézethez ügyfélkapcsolati menedzserként.

Haluska Zsolt, immár 7 éve erősíti, a bank csapatát, korábban dolgozott más pénzintézeteknél is, de visszatért a Budapest Bankhoz. Jelenleg senior ügyfélkapcsolati menedzser, nagyvállalati ügyfélkörben.

Balázs Szilvia tudatosan építette a pályáját: kezdő fiókhálózati pozícióból lépésről lépésre középvállalati ügyfélkörrel foglalkozó bankár beosztásig sikerült karrierjét alakítania.

Hogyan került a vállalathoz és miért a Budapest Bankra esett a választása?

Pázsitka Noémi: Előző munkahelyemen a váltás gondolata hónapokon át folyamatosan érlelődött a fejemben. Azt biztosan tudtam, hogy KKV-finanszírozással szeretnék foglalkozni és azt is, hogy szakmai szempontból a legerősebb, a legtöbb fejlődési és továbblépési lehetőséget nyújtó bankba szeretnék bekerülni. Ezeknek az elvárásoknak a Budapest Bank Nyrt. felelt meg, így az önéletrajzomat csak oda nyújtottam be fél évvel ezelőtt.

Haluska Zsolt: Végzős főiskolásként, mint pályakezdő találkoztam a Budapest Bank hirdetésével egy újság hasábjain ezelőtt hét évvel. Mivel a testvéreim is a bank tulajdonosa, a GE különböző leányvállalatainál dolgoztak Magyarországon és külföldön, kérdés sem fért hozzá, hogy megpróbáljam megszerezni az állást, ami azóta is életem legjobb döntéseinek az egyike.

Balázs Szilvia: Olyan területet kerestem, amelyben önálló munkavégzéssel egyéni sikereket érhetek el, marketing szakos közgazdászként ötvözve hasznosíthatom a gazdasági felkészültséget a tárgyalási, prezentációs technikákkal. 2000 nyár végén olvastam a BB hirdetését, amelyben vállalati értékesítőt kerestek, az ebben megjelölt feladatok, a vállalat röviden bemutatott filozófiája, a megjelölt értékek pozitív benyomást tettek rám.

A Budapest Banknál a kreativitás kamatozik!

 

Hogyan jellemezné a vállalati kultúrát?

Pázsitka Noémi: A Budapest Bank vállalati kultúrájának középpontjában a tisztességes üzleti magatartás áll, amely a bank működését, az ügyfelekkel, a munkatársakkal és az egyéb érintettekkel való kapcsolatát alapjaiban meghatározza, a mindennapos működés során ez az alapelv köszön vissza.

Haluska Zsolt: Azt gondolom ez az egyik legkönnyebb kérdés, amit egy GE leányvállaltnál dolgozónak fel lehet tenni. A Budapest Banknál a „vállalati kultúra”kifejezés nem csak egy jól csengő panel, amelyet a belső kommunikációban lehet hangoztatni. Itt valóban figyelnek az emberek egymásra, itt van tartalma azoknak a fogalmaknak, hogy „jó munkahelyi környezet”; Azért, hogy a kollégák munka közben is jól érezzék magukat, itt valóban sokan és sokat tesznek. Kezdve a mikrokörnyezet személyre szabott kialakításától, az egészséges életmód különböző módokon történő támogatásáig, egészen a szakmai ismeretek fejlesztéséig.

Balázs Szilvia: A Budapest Bank vállalati kultúrájának meghatározó eleme a rugalmasság és a nyitottság. A vállalati kultúrát a munkatársak közötti nyílt kommunikáció, a sikerorientáltság, egészséges versenyszellem, az aktív társadalmi szerepvállalás – például számos önkéntes akcióban való részvétel - jellemzi.

Milyen támogatást nyújt a bank a szakmai tudás bővítéséhez?

Pázsitka Noémi: A belépést követően közvetlenül, valamint azután is folyamatos lehetőséget biztosítanak képzéseken való részvételre. Ezenkívül kiemelendő a vezetők segítőkész hozzáállása, amelyet mind a beilleszkedésben, mind az azt követő szakmai és személyiségbeli fejlődésben, fejlesztésben tanúsítanak.

Haluska Zsolt: Szakmai és egyéb készségfejlesztő tréningek állnak a rendelkezésünkre a tudásunk folyamatos naprakészen tartásához, és fejlesztéséhez. Lehetőségünk van oktatótermi és elektronikus tréningeken részt venni. Segítik a nyelvtanulást e-learning kurzusokon keresztül, vagy tanár segítéségével. Sőt, olyan ismereteket is szerezhetünk tréningeken, amelyek nem közvetlenül az általunk végzett szakterülethez tartoznak, azért hogy betekinthessünk más területek munkájába, illetve, hogy saját ismereteinket még szélesebb spektrumban tudjuk felhasználni a közös céljaink elérésének érdekében.

Balázs Szilvia: Szakmai tréningek a napi munkavégzéshez szükséges ismeretek szinten tartása érdekében. A kiemelt teljesítményt nyújtó kollégák egyéb, úgy nevezett jutalomtréningeken - pl. karriermenedzsment, önismeret, kommunikáció, stresszkezelés,- vezetői készségekre vonatkozó ismereteket sajátíthatnak, mélyíthetnek el.

Milyen készségek, képességek a legfontosabbak a vállalatnál való sikeres munkához?

Pázsitka Noémi: A siker kulcsa a sikerorientált hozzáállás, a munkával és tanulással szemben tanúsított alázat. Kiemelendő az akaraterő és a kitartás. Tekintettel arra, hogy a bank az ügyfelekkel való aktív kapcsolattartásra épít, alapkövetelmény az átlagosat meghaladó kommunikációs készség. Mindez természetesen a szakmai felkészültséget meghaladóan szükséges, hogy rendelkezésre álljon, amely folyamatos fejlesztése alapelvárás.

Haluska Zsolt: Azt gondolom, a kitűzött feladatok elérése a minimum elvárás. Ahhoz, hogy valaki igazán sikeres lehessen, mindig túl kell teljesíteni az elvárásokat. Ezt pedig megfelelően tudni kell kommunikálni is. Bár ez sem tartozik a nehezebb feladatok közé, mivel félévente kap minden kolléga értékelést a munkájáról, teljesítményértékelés keretein belül. De a kiválóan teljesítő kollégák még ehhez is külön segítséget kaphatnak úgynevezett karriermenedzsment tréning formájában, ugyanis a „visibility”, vagyis a jól elvégzett munka úgynevezett „láttatása” is a sikeres munka része.

Balázs Szilvia: Önálló, problémamegoldó munkavégzés, proaktív gondolkodásmód, ügyfélközpontúság, teljesítményorientáció.

Említsen olyan ösztönző lehetőségeket, amelyekkel a Budapest Bank hozzájárul a kreatív munkavégzéshez!

Pázsitka Noémi: A kreatív munkavégzéshez elsősorban az adja meg a teret, hogy a vezetőinktől megkapjuk a kellő szabadságot az egyéniségünk kibontakoztatására, hogy azt kamatoztatva érvényesüljünk.

Haluska Zsolt: Kötetlen munkaidővel segíti a munka és a magánélet megfelelő egyensúlyának megtalálását. A bank az összes munkatárs számára hozzáférhető egységes felületet biztosít, ahol megoszthatjuk egymással a bestpractice-eket, ezzel is segítve egymás munkáját, továbbfejlesztve a régi berögződéseket. Emellett a különböző szakterületeket munkatársi kérdőívekkel értékelhetjük, ezzel is visszajelzést adva az adott terület munkájáról. Értékesítési versenyeket is hirdetnek, emellett workshop-okat szerveznek, ahol társterületekkel együtt gondolkodva fejleszthetjük a rendszereinket és folyamatainkat. Az új és innovatív ötletek kitalálóit különböző díjakkal ösztönzik, ezzel is elősegítve a kollégák elkötelezettségét a bank és a közös célok elérése iránt.

Balázs Szilvia: A felsővezetői szint nyílt kommunikációval támogatást nyújt a felmerült ötletek megvitatásában, az ügyfelek megszerzése érdekében, ezáltal a közös siker építésében.

Milyen karriertervei vannak a Budapest Banknál a jövőben?

Pázsitka Noémi: Hosszútávra tervezek a Budapest Banknál, amelyet az elmúlt öt hónap tapasztalata alapján biztosan merek állítani. A jelenlegi pozíciómban végzett munkában szerzett kellő jártasság és a bank-specifikus tudás megszerzését követően mindenképpen szeretnék a karrieremben előre lépni, a fokozatosság elvét figyelemben tartva.

Haluska Zsolt: Ez nehéz kérdés, mert a standard válasz az, hogy felsővezető szeretnék lenni. Viszont rengetek lehetőség van, nem csak vertikális, hanem horizontális mozgásra is a bankon belül, így ezek a lehetőségek is motiválnak. Rövid távon éppen ezért inkább ezek az utak érdekelnek. Hosszú távon azonban szeretném mindenképp vezetői pozícióban is kipróbálni magam. Tapasztalataim alapján azt gondolom, hogy ebben a bank is partner lesz, ha a magam részéről én is megfelelő teljesítményt tudom párosítani a munkámhoz. Hét éve vagyok a Budapest Banknál, és a jelenlegi a negyedik betöltött pozícióm, így bizakodó vagyok a jövőmet illetően is.

Balázs Szilvia: A Budapest Bank kiemelt figyelmet fordít a nők munkahelyi szerepére, érvényesülésének biztosítására. Szeretnék bekerülni a Női Vezetőképző Programba, ahol a szakmai tréningek mellett lehetőség van a hatékony információcserére is – ez segítené a vezetői pozícióra való felkészülésemet.