Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A munkahelyváltás szükségessége függ attól, hogy belső motiváció által vezérelten vált valaki, vagy elvesztette a munkáját és rákényszerül. Azt is figyelembe kell venni, hogy milyen az egyén egzisztenciális háttere.

Magyari Éva executive coach szerint fontos a nyitottság, ami azt is jelenti, hogy mennyire rugalmasak, mennyire alkalmazkodó képesek a munkavállalók, vezetők. Általánosságban a magyar munkavállalók nem mutatnak jó képet: hiába fújnak viharos szelek a munkaerő piacon, az alkalmazkodó képesség alacsony. Pedig úgy nehéz labdába rúgni, ha valaki ugyanabban az iparágban akar maradni, ugyanolyan kompenzációs csomaghoz ragaszkodik és még azt is elvárja, hogy az új munkahelye ugyanolyan közel legyen, mint a régi – sorolja a szakértő.

Lépjünk ki a komfortzónánkból

Ezt a hozzáállást erősíti meg a KSH és a Foglalkoztatási Szolgálat legutóbbi felmérése is, mely szerint a magyar lakosság alkalmazkodóképessége jóformán semmit nem változott 2007-hez képest.

A KSH felmérése rámutatott, hogy Magyarországon a munkavállalási célú, belföldre, illetve külföldre irányuló migráció intenzitása más EU-tagállamokhoz képest igen csekély, és az európai országok közül hazánkban kiugróan alacsony a felnőtt lakosságnak az ún. egész életen át tartó tanulási folyamatban való részvétele is.

Magyari Éva executive coach szerint akár tetszik, akár nem, ki kell mozdulni a komfort zónából. Enélkül nehéz munkát találni.

A kulcs: networking és personal branding

Az előkészítés sokkal hamarabb el kell kezdődjön, mint maga a váltás - hívja fel a figyelmet a szakértő. Az előkészítés sokféle lehet, Magyari Éva szerint a két legfontosabb a networking (kapcsolati tőke építése) és a personal branding („énmárka”). Ezek sok munkavállaló„működésének” nem képezik a részét.

A networking nem összekeverendő a névjegykártyák gyűjtésével, természetesen annál sokkal többről van szó. És a personal brand, azaz az „énmárka” építése is nagyon fontos.

Az előkészítés, és annak részeként a personal brand építése, és a networking idő-és energiaigényes tevékenységek – hangsúlyozza a szakértő. Azoknak van nagyobb esélyük még nehéz üzleti környezetben is egy sikeres váltásra, akik időt és energiát fektetnek be a saját márkájuk építésébe és a networkingbe. Mindkettőre igaz, hogy folyamatosan kell rajtuk dolgozni – emelte ki Magyari Éva.

Mikorra időzítsünk?

A váltással kapcsolatban van egy nagyon izgalmas kérdés: annak az időzítése. A bizonytalanság korában élünk: nincsen tervezhetőség, nincsen bizonyosság. Éppen ezért véletlenül sem szabad azt hinnünk, hogy ha ma minden szép és jó (pl. jó cégnél, jó állás), akkor ez hosszú távon is így lesz – figyelmeztet Magyari Éva executive coach.

Az jár jobban, aki időben elkezdi építeni, előkészíteni az új karrierjét, akkor, amikor még van rá idő, forrás és energia. Szélsőséges esetben az is előfordulhat, hogyha sokáig követjük az utat, amelyiken vagyunk, elszalasztjuk a jövőbe vezető utat – tette hozzá.

Magyari Éva szerint a váltás ideje alapvetően akkor jött el, amikor az illető saját igényei és a valóság között már nagy a szakadék. Akkor, amikor amit és ahogyan csinál nem felel meg az értékrendjének, már nem tud benne hinni.