Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az állásinterjúk utolsó fordulóiban már nem elég általános rátermettségünket bizonyítani leendő munkaadóinknak. Ha az interjúztatók eddigi szereplésünk alapján az esélyesek közé soroltak minket, számíthatunk rá, hogy idővel felteszik a döntő fontosságú kérdést: „hogyan valósítaná meg az eladási mutatók és a vásárlói elégedettség növelését az elkövetkezendő hónapokban?” Minél konkrétabb és cégre szabottabb a válasz, annál hatékonyabban tudjuk bizonyítani, hogy tisztában vagyunk a trendekkel, a vállalat és a konkurencia piaci pozíciójával, ismerjük a cég termékeit és rövidtávon javítani tudnánk a bevételi mutatókat. Az alapos kutatómunkát igénylő üzleti terv bevetésével ugyanakkor nem érdemes meglepetésszerűen előrukkolni leendő munkaadóinknál.

A jelenlegi hazai viszonyok között nem tekinthető elterjedtnek, hogy a pályázók konkrét üzleti tervvel, az adott cégre szabott prezentációval készülnek a több fordulós állásinterjúkra – tájékoztatott Bertus Barna, a Job-Center Személyzeti Tanácsadó Iroda vezetőtanácsadója. Előfordulhat ugyan, hogy az illető prezentációt tart az elképzeléseiről a jövőbeni munkájával kapcsolatban, de konkrét üzleti terv elkészítéséhez azért több információra van szükség annál, mint amit egy jelölt egy állásinterjún kap – véli a szakértő.

Felkérés nélkül ne vágjunk bele!

Hasonló tapasztalatokról számolt be Jónás Anikó, a Kelly Services Hungary Kft. General Menedzsere, aki szerint vezetői szinteken, kereskedők, marketingesek, PR-osok esetén az interjúnak érdekes része az "ötletelés", egy- egy témára konkrét megoldási javaslat készítése, adatgyűjtés a konkurenciáról, de komolyabb tanulmány, üzleti terv készítésére felkérés ritkán fordul elő.

 Így csípjünk el egy marketinges állást 

A pályázók jellemzően kizárólag a cég felkérésére készítenek komplex, egy- egy problémát taglaló komplexebb elemzést, esettanulmányt, marketingesek marketingtervet – mondta el Jónás Anikó. Anélkül, hogy erre a pályázó felkérést kapna, nem javasolnám üzleti terv készítését – hívta fel a figyelmet. Az ellenkező hatást is el lehet vele érni, nem egyértelmű, hogy az interjúzók az ilyen szintű proaktivitást értékelik-e minden esetben – tette hozzá a Kelly Services Hungary Kft. menedzsere.

PR, marketinges, kereskedelmi állásoknál jöhet szóba

Bertus Barna szerint konkrét üzleti tervvel előrukkolni elsősorban a fent említett kereskedelmi tevékenységhez köthető pozíciókban ajánlott, ahol a jelölt már rendelkezik megfelelő piaci ismerettel és ügyfélkörrel, amit „forintosítva” felajánl a leendő munkaadójának
A Job-Centerrel kapcsolatban álló munkaadók részéről több olyan pozícióban fordult már elő ilyen jellegű kérés, ahol a végleges döntés és a béralku részeként szerepelt egy „üzleti terv” beadása, a jelölt kapcsolatrendszeréből származó, azonnal realizálható bevételek figyelembe vételével – emelte ki Bertus Barna, a Job-Center Személyzeti Tanácsadó Iroda vezetőtanácsadója.