Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A kurzusok két félévesek, és a Sanoma Kiadó nyomtatott és online lapjainál dolgozó újságírók, szerkesztők, elismert szakemberek tanítják meg az újságírás fortélyait. Két irányból közelíti meg az Akadémia a médiát: a Magazin kurzuson a nyomtatott, míg az Online tanfolyamon az internetes zsurnalisztákat képzik. A szükséges technikai eszközöket az iskola biztosítja. A tandíj egy félévre 180 ezer forint. Érdemes jól tanulni, ugyanis a legjobban teljesítő hallgatók visszakapják az összeg felét.

A képzés 2010 novemberében indul, és 2011 májusában zárul, utána egy hónapos szerkesztőségi gyakorlat következik, amelynek a helyét a Sanoma Kiadó összes terméke közül választhatják ki a hallgatók. Minden diák mellé személyes tutort rendelnek, aki gondoskodik arról, hogy a gyakorlat menete zavartalan és hatékony legyen.

Minden évben megválasztják az "év tanárát": az Akadémia első évében Daniss Győző, a műfajelmélet és sajtótörténet tanára nyerte el a címet, 2010-ben pedig Angyal Ágnes, aki amellett, hogy az fn.hu rovatvezetője, az online kurzus vezetője is volt.

 

Nők Lapja, Story vagy fn.hu?

A "Magazin" újságírásra azok jelentkezését várja a Sanoma Médiaakadémia, akiket például a klasszikus női témák, glossy lapok vonzanak (Nők Lapja, Meglepetés, Maxima, Cosmopolitan, Marie Claire), vagy affinitást éreznek a bulvár újságírás (Story, Best) iránt. A komoly, oknyomozó újságírásra vágyók is megtalálhatják a nekik tetsző terméket, ahol a gyakorlati idejüket tölthetik: ilyen a Figyelő vagy a National Geographic. A hallgatók elkészítenek - közösen kialakított koncepció jegyében, célcsoportelemzéssel - egy, a piacon még nem létező magazint. A tavalyi hallgatók két lapot is készítettek: Maxima Shine és Körkép címmel.

Az "Online" termékek között is igen nagy a választék. Ha az újságírás mellett valakit vonz az internet világa is, és nyitott minden újra, akkor a Sanoma 24 terméke közül választhat gyakorlati helyet. A Nők Lapja Cafétól kezdve a fn.hu-n át a Story Online, a TV24 és a Wellness Cafe oldalai is a kiadóhoz tartoznak. Minden hallgató bekapcsolódhat a site-ok napi munkájába, illetve egy saját vizsgahonlapot is el kell készíteniük.

A legjobbak állást kapnak

Az idén először az értékesítés fortélyait is megtanulhatják a Médiaakadémia hallgatói. A multimédiás értékesítőszakember-képzés során a résztvevők elsajátíthatják a magazin-, az internet- és a televíziós értékesítési tudnivalókat. A három legkiválóbb tanuló állást is kap a kiadónál.

A hallgatók megtanulják feltárni, értelmezni az ügyféligényeket és a marketingcélokat. Elsajátítják a médiaértékesítés- és vásárlás know-how-ját a sajtóban, tévében és az internetes médiumokban. A kurzus első félévében az elmélettel, a másodikban pedig a gyakorlattal ismerkedhetnek a diákok. A tananyag részeként személyre szabott képességfejlesztő programokat, illetve önismereti, prezentációs és érveléstechnikai tréningeket nyújtanak a tanulóknak, a Peerformance partnerségével.

A képzésre kizárólag diplomások (vagy a felsőoktatásban részt vevők) jelentkezését várják, a gazdasági jellegű diploma előnyt jelent. Az alapfokú angol nyelvtudás és a számítástechnikai ismeretek megléte mellett felvételi vizsgát is tenniük kell a jelentkezőknek. A tandíj az első félévre 180 ezer, a másodikra viszont 220 ezer forint.